Auteur |
Bericht |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
 Re: Chrizu's Aprilia RS 50 My08 Black/Red
Chrizu-kun schreef: Oke, dus het maakt idd niet uit dat het eigenlijk 4 takt olie is? Ze zeiden tegen mij dat het voor blokken tot 150pk word gebruikt en er daarom voor zorgt dat je koppeling minder snel slipt. Omdat in 4takt blok olie en schakelbak olie in hetzelfde olie zit? Ik wil dit namelijk als schakelbak olie gebruiken. Logisch, maar misschien lezen mensen over de 4T heen. 4 of 2t blokolie maakt niet uit maar ik denk ook dat het probleem in de veren zit.
|
ma jul 12, 2010 6:42 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Hmmm als het idd bij anderen regelmatig is voorgekomen. Ben ik dan bang dat het idd zo is. Na ik denk toch, blokolie vervangen. Dan niet opgelost, moeten het de veren zijn. Iemand die mij aub een link van die malossi veertjes kan geven?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
ma jul 12, 2010 6:46 pm |
|
 |
jasperrr91
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 23, 2009 7:35 pm Berichten: 7459 Woonplaats: Heerewaarden
|
ma jul 12, 2010 6:48 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Coolio Thnx.  Gelukkig kost deze grap niet zoveel. Fekking Polini, een versterkte koppeling op de markt brengen met poep veertjes. Mooi hoor. 
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
ma jul 12, 2010 7:09 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Okej, ga strax ff olie vervangen. Nog nooit gedaan dus ff how-to doorgelezen. Is denk ik gewoon kwestie van doen. Heb wel 1 vraagje. Op de zijkant zit zo een schroefje met daaronder het woord OIL MINIM. Is dat op mijn blok om te meten of ik de olie moet veranderen? Omdat het minimaal zegt? Of is dat gewoon nog steeds het schroefje om te meten of er genoeg olie in het blok zit als het er daar eenmaal uit begint te lopen als je begint te hervullen nadat alles eruit is gehaald?
|
di jul 13, 2010 11:26 am |
|
 |
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
als je gaat vullen, moet je dat oil minim schroefje eruit draaien. Wanneer de olie uit het schroefje komt lopen stop je met olie vullen, en draai je het schroefje er weer in, je kunt er dan nog iets bij gooien.
Zorg dat je brommer recht staat met het bijvullen.
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
di jul 13, 2010 11:34 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Ah cool thnx. Dus gewoon hetzelfde functie als op de how-to  Ja rechtstaand bijvullen is idd vrij logisch  Paddock is daar zeker niet goed voor omdat de brommer dan schuin naar voren staat heah? Dus iemand gewoon vasthouden dan toch.
|
di jul 13, 2010 11:39 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
ehm, ik zal het nog een keer zeggen... 4-takt olie en 2-takt olie is wel verschillend. 2-takt heeft namelijk nagenoeg altijd een natte koppeling, 4-takt bijna altijd een droge koppeling. In 2-takt olie zit een bestandsdeel dat ervoor zorgt dat je platen niet worden aangetast, in 4-takt olie zit dat niet... dus 4-takt olie kan je platen aantasten, tenzij het natuurlijk 4-takt olie voor natte koppeling is...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di jul 13, 2010 12:00 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Enige wat ik erop kan vinden is dat het vol syntetisch is.
|
di jul 13, 2010 2:37 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Hoe kan ik dan zien of het voor natte koppeling is? Denk niet dat die gasten mij dan blok olie gaan geven voor een droge koppeling als ik ze zeg dat ik een rs50 heb.
|
di jul 13, 2010 2:52 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
*Vincent* schreef: ehm, ik zal het nog een keer zeggen... 4-takt olie en 2-takt olie is wel verschillend. 2-takt heeft namelijk nagenoeg altijd een natte koppeling, 4-takt bijna altijd een droge koppeling. In 2-takt olie zit een bestandsdeel dat ervoor zorgt dat je platen niet worden aangetast, in 4-takt olie zit dat niet... dus 4-takt olie kan je platen aantasten, tenzij het natuurlijk 4-takt olie voor natte koppeling is... 4-takt heeft niet 'bijna' altijd een droge koppeling. ik neem aan dat je het over motoren hebt he? Ik ken maar een paar modellen met droge koppeling. Dankzij de lokale dealer rijd hier bijna iedere schakel met 4t shell helix blokolie? ik geloof iig dat het zo heet. Het is 4 takt blokolie en ik heb er nooit problemen mee gehad. geen overmatige slijtage, geen slippende of plakkende platen.
|
di jul 13, 2010 11:57 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Om er zeker van te zijn ga ik wel ff langs die gast bij Aprilia. Die kent die mensen van deze andere dealer persoonlijk. Denk ook niet dat ze me een verkeerde blokolie meegeven want ze hadden er 1 speciaal voor me brommer uit de opslag kamer gehaald terwijl er allemaal anderen op het rekje stonden. Tis jammer dat bedrijven dat niet alsnog noteren op een verpakking. Tis alleen nu zo godverdomme heet dat ik me kapotzweet in alleen een zwembroek. Kijk wel ff wanneer ik er de tijd voor kan nemen.
|
wo jul 14, 2010 8:26 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Okee, blokolie is vervangen met de Repsol smurrie. Kwam wel veel uit zeg? De minoil schroefje zat wel ff tijdje te olie spuwen. Zat wel genoeg boven het miniem denk ik dan zo in  Anyways, nu ff normale kleren aandoen en ff kijken of de koppeling nu niet slipt. Ik ga ervanuit van wel. Maar toch, dit beurtje had ie wel nodig zo te zien. Hoe dan ook een stap vooruit. En anders morgen ff naar Aprilia. Koppelings veertjes haleuh. Malossi MHR Turbospeed veertjes JWZ! Gaat me koppeling harder van!
|
vr jul 16, 2010 6:56 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Zeu! Dat vond de brommer lekker zeg. Tering. Reed stuuuukke beter al. Klonk ook feller en vlotter. Liep gewoon in zijn geheel stuk beter. Ik heb het gevoel dat er zelfs wat vermogen bij is gekomen. Niet veel maar wel wat. Anyhow, het slippende koppelins probleem is helaas zoals voorspeld niet opgelost. Het is wel minder geworden. Ook practisch verdwenen in 5-6 maar 1tm4 ist nog echt te merken als volgas erop gaat. Dusja, morgen een bezoekie.
|
vr jul 16, 2010 8:51 pm |
|
 |
Drd-Willem
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 28, 2009 9:44 pm Berichten: 241 Woonplaats: Barneveld
|
gewoon mhr veertjes monteren, dan komt het wel goed. mijn polini 5 plaats slipte ook met m'n 80cc. 
vr jul 16, 2010 9:53 pm |
|
 |
|