Apriliaforum.nl
https://www.apriliaforum.nl/

RS50 o.m. OVC#10.
https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12165
Pagina 1 van 2

Auteur:  Derk Jan [ wo maart 04, 2009 1:48 pm ]
Berichttitel:  RS50 o.m. OVC#10.

Nou ja..
Ben van plan om ook mee te gaan doen aan de sprints met een schakel.
Dus heb via het apriliaforum een oud model RS gekocht met een Honda
kuipset.
Het is de bedoeling om eerst mee te gaan doen in de 70cc klasse en dan
ondertussen lekker te gaan knutselen aan een prostock blok. (90cc).
Voor de 70cc gaan we waarschijnlijk voor een Hebo Manston revolution.
Voor de prostock? Tja dat weet ik nog niet. Ligt er een beetje aan of
ik mischien ergens wat kan lospraten bij een fabrikant. Voorkeur gaat uit
naar een bigbore van Team Cristofolini Racing. (T.C.R.).
Vooralsnog gaan we eerst maar eens op zoek naar een fris am6/am5 blok.

Maar goed,een paar plaatjes van hoe het ding er uit zag toen ik het heb
opgehaalt.. (bij Rudolf)
(ik heb het zonder motorblok gekocht overigens)

Afbeelding

Afbeelding

Nou hoppakee in de bak dat ding en weer 2 uur terug in de toetoet.

Afbeelding

Zo staat het beestje numomenteel hier in de schuur.

Afbeelding

Nou de kleuren gaan natuurlijk op de schop. Ben wel blij dat de wielen oranje zijn. Maar het frame word matzwart en de kuipen en dergelijke
worden glans zwart.
Vanmiddag begonnen met het achterspatbord om eens te kijken hoe het gaat met dat zwart uit een spuitbus. Het is namelijk niet de prettigste kleur
om te spuiten vind ik omdat het glansen mij altijd tegenvalt.

Dus schroef een spatbord er af en schuur het netjes glad ivm de randen
van de lak die je krijgt met 2 kleuren,en in de primer dat ding.
Dat groene kleurtje heeft er geen problemen mee.Maar dat oranje vind
het monder prettig die lak van Motip. Dus ja hoor!! Bobbels en krakkelee.

Afbeelding
Die gaan dus eerst helemaal kaal voordat er weer een andere kleur op komt.

Maar de tank? Ja die was helemaal groen en moest geen problemen geven.
Schuren en in de primer dus. Zwart er overheen. En klaar is klara.
Niet schrikken. Er is al het een en ander aan stof neergedwarreld.
Gelukkig was de lak al droog.

De tank.

Afbeelding
Afbeelding

That's it.. We pielen langzaam door en zal het wat bijhouden hier.

Het zal een beetje deze kant op gaan denk ik..
Afbeelding

Ondertussen wel de tankcover vernaggelt met een plotseling sputterende en druppende spuitbus blanke lak.
Met andere woorden,dat gaan we even overdoen. (met de compressor)

Auteur:  af1special [ wo maart 04, 2009 1:55 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

leuk dat je de sprinter van rudolf heb overgenomen, zien we hem nog eens op de sprint!

Auteur:  No fear [ wo maart 04, 2009 1:55 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Netjes!

Auteur:  bas_sx50 [ wo maart 04, 2009 2:17 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

leip ding :DD:

Auteur:  af1-racer [ wo maart 04, 2009 2:25 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

mooi ding :L:, heb je al een blok gevonden

Auteur:  Derk Jan [ wo maart 04, 2009 2:36 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Haha,nee maar de aanbiedingen druppelen nu al binnen.

Auteur:  Federico [ wo maart 04, 2009 3:50 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

gaaf ding!

Auteur:  Barry. [ wo maart 04, 2009 5:27 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

mooi hoor DJ! :D:

Auteur:  Derk Jan [ di maart 10, 2009 12:22 am ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Hhmmm. Ben weer eens wat tegengekomen..
Begin nu weer te twijfelen of ik eerst 70cc ga doen.
Is eigenlijks weer 2x geld uitgeven als je ook prostock wil gaan doen..

Dit bedoel ik dan..
Een Rotax..
Afbeelding
Is een cilinder van een 100cc Rotax kart.
Volgens internet dan goed voor 30pk. Tja,wat moet je dan?

Auteur:  petertzr [ di maart 10, 2009 12:37 am ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

toffe cilinder, ziet er zo op 't eerste oog precies 't zelfde uit als mn rs125 cil :^^:

Echter wel n hoop werk met het hemd, spoelers, booster, enz. Dat is namelijk heel wat groter dan je am5 blok :^^:

Auteur:  Derk Jan [ di maart 10, 2009 12:45 am ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Haha,ik ga er ook niet van uit dat een prostockblok een appeltje eitje is.
En om het leuk te houden moet het ook een uitdaging zijn natuurlijk.
Heb gelukkig in het verleden al een hoop mensen met technische knowhow en mogelijkheden verzameld in de kenissenkring.

Auteur:  petertzr [ di maart 10, 2009 12:49 am ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Derk Jan schreef:
Haha,ik ga er ook niet van uit dat een prostockblok een appeltje eitje is.
En om het leuk te houden moet het ook een uitdaging zijn natuurlijk.
Heb gelukkig in het verleden al een hoop mensen met technische knowhow en mogelijkheden verzameld in de kenissenkring.


Ik zou 't tof vinden als je 't gaat proberen, reken er echter op dat je de carters flink op zult moeten lassen / aan zult moeten vullen bij de spoelers :^^:
De pen is volgens mij ook iets van pen 16 oid, ik denk dat je beter een TCR / 2fast / big bore / simonini 90cc am6 kit kunt nemen. Daar kun je al genoeg werk in stoppen om te beginnen :D

Auteur:  Derk Jan [ di maart 10, 2009 12:57 am ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Ja dat zou ook kunnen.
Maar dit zou ook zo maar kunnen..
Een Kawa KX85 cilinder plop je ook niet zomaar op een Puch automaatblokje.
En ook dat is gelukt..

Auteur:  No fear [ di maart 10, 2009 12:44 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Nou gelijk beginnen dan!

Auteur:  Derk Jan [ di maart 10, 2009 12:55 pm ]
Berichttitel:  Re: RS50 o.m. OVC#10.

Het liefste zou ik dat ook doen.
Maar eerst maar eens kijken of het met de timing een beetje uit gaat komen.
De slag zal een dikke 4mm moeten worden verkleind. Nu is het niet makkelijk om achter technische details te komen van de Rotax ben ik al achter.
Ben ook achter een Maxter kartcilinder aan geweest. Deze gaat na aanpassen ongeveer op 200 graden uitlaattiming komen. Beetje te gortig in mijn ogen.
Nu is dat een een cilinder die veel toeren moet lopen en van zichzelf wat hoger getimed is. De Rotax is een cilinder die minder toeren draaid maar meer koppel heeft. Dus ik hoop dat deze dan standaard wat lager getimed is.
Maar nogmaals,info is moeilijk te vinden.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/