HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 19, 2025 7:09 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
 Aprilia AF1 europa met AM5 
Auteur Bericht
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
whahah nee ik had er nog niks mee gedaan ofzo, maar Heel erg bedankt !!! :D , dan kan ik daar ook weer mee verder.

do aug 31, 2006 7:24 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Bericht 
wat een tekening ook :||: :P

vr sep 01, 2006 12:16 am
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
je kan het ook met een grote spantang, gaat veel sneller :), suc6

vr sep 01, 2006 1:16 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
vanochtend om een uur of 11 met die racer aan de slag gegaan met het blok. blok helemaal opgehaald, ik was als de dood dat er echt een hele hoop nieuw aan moest komen, maar uiteindelijk is het enige wat ik heb moeten halen een flesje blok olie en een voetpakking...

versnellingen waren nog goed, koppelings platen waren nog goed, alle lagers waren nog goed, tandwielen waren nog goed.

Enige wat verkeerd was was dat het koppelingshuis aan een tandwiel zit van geklonken, de pinnetjes die geklonken waren zijn los gaan zitten en hierdoor ergens tegen aan gaan schuren.

En die kl**tzak voormij had geen pakkingen enzo in de cilinder gedaan dus er kon koelvloeistof in de cilinder komen en er kon benzine in het koelsysteem komen.

maargoed, totaal kosten van het compleet oplappen van het blok...24 euro :P

vr sep 01, 2006 2:44 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
woehoe, ringetje was idd zo los te schroeven, stuurpen is er nu dus ook uit, ik neem aan dat ik die lagers er voorzichtig uit kan slaan?

net even hoogdrukspuit op het frame gezet, morgen gaan we aan het lassen en dan wordt het spuiten :D

vr sep 01, 2006 6:06 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
nog weer even een paint fototje:

Afbeelding

hoe halen jullie normaal die balhoofdlagers er uit, die onderste bleef aan de stuurpen zitten en die bovenste in het frame, ik wil niks vorseren dus ik blijf er af tot dat ik weet hoe het goed moet :P

vr sep 01, 2006 8:03 pm
Profiel
Röbke
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 60
Bericht 
Da's normaal en die bovenste is er in geperst, daar heb je wat bruute kracht voor nodig...

No Faster Then Life!!

vr sep 01, 2006 8:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
rosen op de buitste ring ?

vr sep 01, 2006 9:01 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
rosen?

13.00 ben net met frame naar mijn ex-werk geweest, voetsteuntjes enzo zitten weer goed, die 3 bouten uit het achter wiel zijn er ook uit...maar op een of andere manier zit het wiel nu nog steeds vast aan de as, iemand een idee hoe dit kan en hoe ik hem los krijg?

14.30 laat maar, die dude waarvan ik hem gekocht had was met een lasapparaat aan de slag gegaan :X: , de velg zat vastgelast aan de as, heb met een hamer en een schroevendraaier het lasspul er af geslagen en toen was hij met een beetje gehamer los te krijgen...

voorwiel ligt ondertussen ook al helemaal uit elkaar, alleen zit de as nog vast aan een van de voorvork poten omdat hier een imbus bout is is vastgeroest. daar zit nu wat olie in dus dat wordt even afwachten en dan ook daarbij wat geweld gebruiken. ( als ik nu de imbus er op zet dan verdraai ik die hele imbus.. :S: )

17.35, woehoe, achterbrug ligt er ook uit, net even naar de praxis geweest om een verloop stukje te kopen voor die doppen zodat het wel past. morgen hopelijk de laatste loodjes aan het frame leggen zoals overige rubbertjes enzo verwijderen. En dan hopelijk iig aankomende week het metaal laten stralen en (als er na het stralen geen scheuren ontdekt worden) meteen laten coaten, anders eerst nog maar weer even wat nieuwe lassen leggen.

hoe halen jullie trouwens de banden van de velgen af, dit lukt vast wel met wat moeite, maar ik weet niet in hoeverre ik dan de velg of binnenband beschadig...

za sep 02, 2006 2:30 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
huwh

je achtervelg vast gelast aan je achter as?

za sep 02, 2006 6:58 pm
Profiel
Redrose
ApriliaForum Member

Bericht 
haha ik zeg je hebt hem van teun de beuner :D maarja meby meer pics :P

za sep 02, 2006 7:33 pm
Profiel
Broezz
ApriliaForum Member

Bericht 
Citaat:
14.30 laat maar, die dude waarvan ik hem gekocht had was met een lasapparaat aan de slag gegaan , de velg zat vastgelast aan de as, heb met een hamer en een schroevendraaier het lasspul er af geslagen en toen was hij met een beetje gehamer los te krijgen...

Dit is echt wel het toppunt van beunen :D :P

za sep 02, 2006 7:40 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
14.50 er is niet veel om foto's van te maken nu ;) , de hele brommer ligt verdeeld in kratten en plastic zakjes.

heb de velgen net naar de locale auto garage gebracht. Hier worden de banden er af gehaald want daar heb ik zelf de spullen niet voor en hopenlijk kunnen ze hier ook de lagers er uit halen want anders blijf ik met dat probleem zitten. als ze de lagers er uit kunnen halen breng ik mijn frame er ook nog wel even heen om die ene balhoofd lager er nog uit te laten halen.

buiten die ene lager is het frame dan helemaal kaal, hopenlijk de velgen straks ook. Als het goed is dan de komende dagen even alles bij elkaar zoeken wat gecoat moet worden, dit allemaal beetje schoonmaken en ontvetten en dan hopelijk aan het einde van de week weer beginnen met monteren.

17.30 heb de banden en de velgen net opgehaald, dat is gewoon geluk, alleen de lagers kreeg hij er niet uit.

het enige wat er nu dus nog moet gebeuren is een lager uit het balhoofd verwijderen en 2 lagers uit het voorwiel...

ma sep 04, 2006 2:52 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
gisteren even aan professioneel motorcrosser gevraagd hoe dat precies zat, alle lagers waren er gewoon uit te tikken volgens hem. dus ik vandaag eerst even met het voorwiel bezig, schroevendraaier er in, buisje kantelen, 1 niet eens al te harde tik en de lager lag er al uit, zelfde gold voor de andere kant. Daarna heb ik frame op zijn kop gezet, met een schroevendraaier en een hamer steeds een paar keer rond om op de buitenste ring van de lager getikt en toen lag die er ook alweer uit.

koekje dus, maar ik durfde er eerst nog niet aan te beginnen voordat ik zeker wist hoe het moest.

maargoed, straks nog even alles schoon maken en bij elkaar zoeken en dan op naar de coater

di sep 05, 2006 6:36 pm
Profiel
PulseDriver
ApriliaForum Member

Bericht 
net even de spullen bij elkaar gezocht die gecoat moeten gaan worden, met van die verf ontvetter alles schoon gemaakt en daarna afgespoten...moet wel genoeg zijn volgens mij.
Als ik morgen of over morgen de spullen bij de coater neer zet is het volgende week vrijdag ong. klaar...duur wel even wat langer als verwacht, maar het zij zo.

nog weer 1 ding, die pen die door je palhoofd heen gaat, kan die ook los van de onderste kroonplaat?
hij zit er nu nog aan vast en het moet wel kunnen volgens mij maar als ik hem naar onderen er uit wil slaan wil niet, maar naar boven net zo min.
anders laat ik hem er gewoon aan zitten als ze gaan coaten maar dan laat ik hem gewoon afdekken, wel makkelijker natuurlijk als hij er gewoon uit is...

wo sep 06, 2006 5:50 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 139 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende