HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 10:18 pm




Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 Aprilia RS black/green Project (Afgerond) 
Auteur Bericht
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Aprilia RS black/green Project (Afgerond)
Hoooi iedereen.

Hierbij mijn project voor mijn Aprilia RS50, Tetsuya Harada/Rossifummi editie.
Aller eerst stel ik mezelf even voor.
Ik ben Nancy uit Almere(Flevoland), 21 jaar.

Om bij het begin te beginnen:
Na het behalen van mijn rijbewijs B en een mooi jaartje te hebben rondgereden in mijn Opel Astra uit 1998 vond ik het wel is tijd voor wat anders. Motoren heb ik altijd al geweldig gevonden. Echter daar ik hier niet de financien en de tijd voor heb(voor lessen) ben ik gaan kijken naar een andere oplossing, een schakelbrommer. Tevens een goede manier ter voorbereiding.

Setup bij aankoop:
Cilinder: Polini 80CC
Filter: Schuimfilter
Uitlaat: Arrow
Spruitstuk: 24mm
Carters AM6 LC
Carburateur: Keihin 24mm
Snelheid: 130km/u


Op donderdag 24/06/2010, heb ik mijn RS voor een mooi prijsje opgehaald bij de dealer, kale prijs, er is niets nagekeken/vervangen, i.v.m. extra kosten. Tevens de kappen en standaard cilinder meegekregen, er lag namelijk een Polini 80CC onder.
Foto bij de dealer
Afbeelding


Op vrijdag 25/06/2010, voorkap erop gezet om te kijken of het allemaal past en hoe het er uit ziet. De bougie heeft de geest gegeven dus moet een nieuwe worden gekocht. Overmaat zuiger besteld.

Foto met voorkap erop
Afbeelding

Zoals jullie zien is de setup zo dat 130km/u er makkelijk mee gehaald kan worden, helaas zitten mijn ouders hier niet op te wachten dus moet die worden terug gebracht. Hier is dus het eerst aan gewerkt.:=


Op zaterdag 26/06/2010, Bougie gekocht (B9es).
Op vrijdag 02/07/2010, Overmaatzuiger binnen.


Op zaterdag 03/07/2010, heeft een kennis de 50CC cilinder gemonteerd en hij loopt, verzuipt alleen omdat nog niet alle juiste onderdelen erop zitten, overige onderdelen zoals carb en uitlaat ook van hem gekregen, Arrow uitlaat past niet op deze cilinder. Ook heb ik al de knipperlichten voor vóór en achter.

Foto van de knipperlichten vóór
Afbeelding

Foto van de knipperlichten achter
Afbeelding


Op dinsdag 06/07/2010, Spuitverf gekocht. Onderlaag groen, Fluor Groen en hoog glans zwart :D
Wat aardige mensen van het forum hebben 2 foto's geshopt naar de kleur dat die gaat worden, ongeveer.

Foto impressie van het uiteindelijke resultaat.
Afbeelding
Afbeelding
Alleen moeten de stickers worden weg gedacht en zullen er nog wat dingen op worden ge-airbrushed.


Tussen 10/07/2010 en 28/07/2010 was ik op vakantie, mijn pa heeft alle breuken en gaten gedicht, Uitlaat gelast, Carburateur en luchtfilter gemonteerd. Hij loopt wel maar maakt geen toeren, dit ligt aan de afstelling, die wordt nog goed gedaan.


Op vrijdag 30/07/2010 is de voorkap, achterkap en het spatbord geschuurt en in de primer gezet. Het spatbord is zelfs in onderlaag groen gespoten.

Foto van de voorkap in de primer
Afbeelding

Foto van de achterkap in de primer
Afbeelding

Foto van het spatbord in de groene onderlaag
Afbeelding

Tot slot van vandaag nog een foto van mijn brommer, hoe die er nu in huidige staat bij staat. :w
Afbeelding


Update, Maandag 09/08/2010:
Voorkap en spatbord zijn nogmaals geschuurt met 600 en 1200.
Tevens zijn de zijkappen en hugger schoon gemaakt.
Ook is de brommer omlaag gebracht, de veer bleek een ophoogblok te bevatten en deze is dus verwijderd, pas er nu perfect op.


Update, Dinsdag 10/08/2010:
Vandaag weer bezig geweest, besloten om de hugger en y-kappen ook weer een beetje zwarter te spuiten.
Vandaag de kappen geschuurt met 600, tevens de teller en voorlamp en overige onderdelen schoongemaakt.
Velgenlint verwijdert van de achterband en de hele brommer schoongemaakt.
Hierbij de foto's
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond een kijkje genomen op easyparts voor eventuele leuke dingetjes, ik laat het nog weten of en wat ik uiteindelijk wel heb gekocht.


Update, Woensdag 11/08/2010:
Vanavond een beetje lopen experimenteren. Met dank aan Dimar(misterr-d-92) en zijn monster area 51 project voor het idee. Ik ben maar is aan de slag gegaan met 2 monster energie blikjes, de kleuren zwart en groen passen goed bij mijn brommer. Deze 2 blikjes zo uitgesneden dat ze om me voorvork heen passen. Heb ze tijdelijk met een heropenbare ty-rib bevestigd, binnenkort even wat kopen om het goed te bevestigen.


Update, Donderdag 12/08/2010:
Vandaag de blikjes definitief bevestigd en nog een leuke en veilig draai aan gegeven door de randen te bedekken met groen tape, vindt het veel mooier. Natuurlijk heb ik ze nu ook definitief bevestigd.

In de middag naar de dealer gegaan, na te hebben geïnformeerd bij 4 dealers had er maar 1 tijd binnen nu en 2 weken. Hij wordt afgesteld op, 14/08/2010, deze zaterdag. :D

In de avond is me uitlaat even lekker doorgebrand en vervolgens zwart gespoten, de rvs demper is mooi opgepoetst en ziet er erg netjes uit.

Foto van de blikjes
Afbeelding
Foto van de blikjes op me RS
Afbeelding
En nog een foto apart
Afbeelding
Foto met de uitlaat
Afbeelding


Update, Zaterdag 14/08/2010:
In de ochtend is die naar de dealer gebracht. Ze "schijnen" er 2,5 uur aan te hebben "gewerkt" om hem af te stellen en een prop te schieten in me voorband. Hun conclussie was dat hij niet af te stellen was en klaar was voor de prullenbak! Toen ik hem bracht liep die stationair goed alleen maakte die met schakelen geen toeren en trok dus niet op. Toen ik hem terug kreeg deed die het helemaal niet meer, niet stationair, NIETS. Dit grapje heeft me 85 euro gekost. Het is dat me pa hem had opgehaald en heeft betaald want ik had er dus echt niet accoord mee gegaan.

Naja, dus eenmaal thuis draaide me vader aan de stationair sproeier en de luchtfilter er af gehaald en jullie raden het misschien al, loopt gewoon goed. Stelletje *#*%@, dus daar bij de dealer. Nou weten wij al dat hij beter niet zonder luchtfilter kan rijden dus gaan we het schuim aan de binnenkant vervangen (schuimfilter namelijk), heel slim idee van me pa, originele schuim eruit en pannenspons erin, dus dat maar even kopen bij de wibra. :P

De y-kappen, hugger en het spatbord zijn voor de laatste keer gespoten.


Update, Zondag 15/08/2010:
Vandaag eindelijk voor het eerst echt gereden. Hij rijdt echt lekker, heb het schakelen ook al erg snel onder de knie. (is niet zo moeilijk, zelfde prencipe als een auto:P)

Vervolgens weer verder gegaan met het optische gedeelte.
Helaas nog een tegenslag. Volgens de praxis moesten we dus eerst onderlaag dekkend groen gebruiken en daarna het zijdeglans fluor groen.
Dus nu de zijdeglans groen gaan spuiten op de achterkap en het is ZO lelijk, er ontstaan allemaal barsten en ruwen plekken. Mee naar de praxis gegaan, en hun noemen het een "reactie" tussen hoogglans en zijdeglans, terwijl de samenstelling hetzelfde is.

Morgen maar met de zijdeglans spuitbussen en bonnetje terug naar de praxis, geld terug. Besloten om een lichtere kleur groen te gebruiken, die hoogglans groen. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar ook niet lelijk.

Vandaag hugger, y-kappen en het spatbord erop gedaan.
Ik was alleen vergeten dat er aan het spatbord ook zijkanten zaten. :P
Kortom moest de blikjes draaien, nu zie je ze alleen aan de zijkant.
Foto met kappen rechts.
Afbeelding
Foto met kappen links.
Afbeelding


Update, Donderdag 19/08/2010:
Vandaag de voorkap groen gespoten(wat groen wordt).
Er komt een groen randje van ca. 1,5 cm om de voorlamp, de incaping aan de zijkant wordt groen en de schuine vlakken aan de bovenkanten worden groen.
Voorkap, delen gespoten
Afbeelding


Update, Zaterdag 21/08/2010:
Vandaag op een plastic proefstukje zwart over groen gespoten en ja hoor, weer ruwe plekken en breukjes in de verf. De zwarte verf komt van de action en de groene van de praxis. Bij de praxis om advies gevraagd, we moeten het nu proberen met een professionele spuitbus en een potje zwarte praxis verf. Professionele spuitbus van de buurman geleend.


Update, Zondag 22/08/2010:
Was de bedoeling vandaag wat te doen met spuiten maar, bezoek dus dat wordt hem niet. Ben maar spullen gaan bestellen bij easyparts.
Bestelling
Afbeelding

In de avond me voorkap afgeplakt van wat groen moet blijven.
Wat bedekt is met geel tape blijft dus groen
Voorkap
Afbeelding


Update, Dinsdag 24/08/2010:
Schuimfilter verbouwd xD. Oude schuim wat versleten was en amper nog lucht door heen kon hebben we vervangen voor pannensponsen, om te voorkomen dat er een RVS metale draadje me cilinder in zou kunnen schieten heb ik een ventilatiegaas om de plastichouder aan de binnenkant heen geplaatst. Tevens meteen geprobeerd en hij werkt perfect, houdt geen lucht in en zuivert de lucht goed.
Luchtfilter van voor
Afbeelding
Luchtfilter binnen in
Afbeelding

Ik had gehoopt meer informatie en foto's te kunnen sturen over het spuiten van de kappen maar dit heb ik niet want, HET @^#$*@#^% WEER in Nederland verpest alles dus kan er niet worden gespoten tot het weer wat droger is en in iedergeval minder waait.


Update, Dinsdag 31/08/2010:
Vandaag me bestelling van Easyparts binnen gekregen. Met uitzondering van het tandwiel en de Lampholder low-beam, die staan in bestelling en backorder.
Heb ook een windscherm gevonden voor een mooi prijsje, 2de hands, vrijdag even bezoekje brengen om te kijken wat de staat is.

Vanavond bezig geweest met het monteren van de hevelgrips en handvatten. Beetje duwen en trekken. Meteen de stuurgewichtjes zwart gespoten. Ziet er netjes uit vind ik zelf.
Links
Afbeelding
Rechts
Afbeelding
Beide
Afbeelding


Update, Maandag 06/09/2010:
De voorkap is gespoten en helemaal klaar. Net als de achterkap.
Voorkap
Afbeelding
Achterkap
Afbeelding


Update, Vrijdag 10/09/2010 & Zaterdag 11/09/2010:
Remklauw voor is groen gespoten. Achter moet nog.
Afbeelding
We zijn begonnen aan de elektra, knipperlichten, remlicht, stads-, dim-, grootlicht, cockpitlicht, toeter.
- Knipperlichten doen het.
Afbeelding
- Remlicht doet alleen handrem het, voetrem komt een nieuwe schakelaar op (die is naar de knoppen).
Afbeelding
- Stads-, dim-, groot-, en cockpitlicht doen het.
- Toeter is ook helemaal klaar.


Update, Zondag 12/09/2010:
Voetrem is helaas niet gefixt, moet nieuwe schakelaar op, heeft me broer nog wel op z'n werk dus wordt in de oktober vakantie gefixt, tot die tijd een beetje met de handrem remmen, voor het remlicht en bijremmen met me voetrem.

Voorkap er op zetten was een behoorlijk werk, heb enorme pech, de beugel is misvormt.
Allereerst geprobeert hem goed te vormen maar dat is werkelijk monikkenwerk.
vervolgens op Easyparts gekeken voor een nieuwe beugel, € 90,- dat wordt het dus niet.
Marktplaats afgezocht, € 20,- bijna nieuw, ophalen, Rotterdam.
Meteen in de auto gestapt en dus 3 uur van de dag verloren aan het halen van die beugel, maar heb hem. De kappen en tank zitten er nu op. Net als spiegels en nog een niet opgeknapt windscherm.

Remklauwen zijn nu helemaal goed, mooi groen.

Ben dus in de avond de weg opgegaan met de brommer, ging wel goed. Alleen toen kwam ik er dus achter dat de KM-teller het niet doet. Gecheckt waar het aan kan liggen, de meter bij me band loopt vast en wordt niet meegenomen. Als die helemaal vast loopt kan het dus erg fout aflopen.
Kan dus nog niet rijden. Easyparts = € 26,-, Marktplaats: € 10,- zelfde persoon als beugel.
De meter is dus onderweg.

In de oktober vakantie zal de tank nog worden gespoten met een logo van Monster Energy.
En misschien gaan de zijkappen ook nog gespoten worden en erop, beugels zijn namelijk al besteld.
Zijkappen
Afbeelding


Update, Donderdag 14/10/2010:
Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste update posten.
Veel gebeurd waaronder jarig geweest :P
Maar goed de RS:
De zijkappen zijn inmiddels schoon en van stickers ontdaan.
Ook rijdt de brommer zelf echt goed nu, was nog een heel gedoe, de carburateur was nog te groot dus moest een 12mm in, ook was het tandwiel voor te groot dus die is nu ook kleiner.
Inmiddels heb ik mijn beugels om de zijkappen er op te zetten.
Over 2 weken (in de herfstvakantie) wordt de tank geschuurt, in de primer gezet en zwart gespoten.
Tevens wordt dit dan gedaan met de zijkappen.
Vervolgens komen er nog wat leuke monster energy stickers op en dan gaat alles erop en dan is die klaar. Kortom heb enorm veel zin in de vakantie.
Ik wilde heel graag wat foto's op de site zetten van hoe die er nu bij staat, echter kan dit niet daar ik mijn micro SD kaartje kwijt ben, waar deze op staan.


Update, Zaterdag 30/10/2010:
Hoopte vandaag te komen met leuk nieuws.
Dat heb ik aan de ene kant wel maar ook weer niet.
Ik heb inmiddels weer een micro SD kaartje dus hierbij de foto's van de brommer na het spuiten.
Al is de tank nog niet goed en de zijkappen nog niet erop.
Afbeelding
En de voorkant, met home made spuitwerk.
Afbeelding

Nu het minder goede nieuws,
Heb vandaag een schuifer gemaakt, reed rond de 30. Ben op de linkerkant geschoven, kappen links dus aardige krassen in. Achterkap komt zelfs het rood van het plastic onderuit.
Enorme mazzel dat me zijkappen er nog niet opzaten.

Maar goed linker knipperlicht voor is kapot = heb nog 1 van liggen, dus is zo gemaakt.
Beetje kapschade bij alle kappen links = wordt over een tijdje, net als me tank en zijkappen die ik nog moest, licht opgeschuurt en gespoten door me pa.
Me schakelpedaal is afgebroken = kan worden gefixt met een schroef.
Me linker stuurstaaf is verbogen = makkelijk terug te slaan.

Kortom het is niet voor niets geweest.
Ik zelf ben er met een openliggende knie met een bult erop vanaf gekomen :P


Update, Maandag 01/11/2010:
Brommer is weer helemaal in orde.
Knipperlicht vervangen, Pedaal gemaakt, stuurstaaf terug gebogen.
En de verf netjes bijgewerkt, je moet echt weten dat ik gevallen ben anders zie je het niet.


Update, Zondag 28/11/2010:
Heb vandaag een schuifer gemaakt, reed rond de 15, steentjes op de weg. Ben op de rechterkant geschoven, brommer schoof door en ik maakte ene koprol over de weg, ben om me hoofd en rug terecht gekomen :00/: , kappen rechts dus aardige krassen in. Achter en voorkap komt zelfs het rood van het plastic onderuit. Enorme mazzel dat me zijkappen er nog steeds niet opzaten.

Maar goed rechter knipperlichtkapje voor is kapot = heb nog 1 van liggen, dus is zo gemaakt.
Kapschade bij alle kappen rechts = wordt over een tijdje licht op geschuurd en netjes bijgewerkt. In Mei worden al me kappen zelfs opnieuw gespoten.
Me rempedaal is afgebroken = kan worden gefixt met een bout.
Me uitlaat is aardig verbogen, net als het metalenplaatje om me demper = kan hier niet veel over zeggen wat ik hiermee ga doen. :||:


Update, Dinsdag 22/02/2011:[/b]
Tijdje niets gedaan maar vandaag weer begonnen met repareren.
Knipperlicht, rempedaal en uitlaat zijn gemaakt. Kapschade is beetje bijgewerkt maar zal je helaas nog wel blijven zien tot ik me kappen helemaal ga spuiten.
Ook besloten de zijkappen er maar is op te plaatsen, ervaren hoe dat rijdt.
De zijkappen zijn nog niet gespoten dus zijn er rood opgezet.
Me brommer is dus nu met rode zijkappen, blauw/paarse tank en de rest groen/zwart. Van de lente/zomer zullen de kappen allemaal gespoten worden.
Van me rechterkap ontbreekt helaas nog een beugel om hem van me uitlaat te houden en vast te zetten, die ga ik deze week regelen en foto's volgen ook spoedig. :Y:


Update, Donderdag 04/03/2011:
De beugel voor de onderkant van me rechterkap bij me uitlaat is erop gezet.
Inmiddels ook foto's gemaakt met me zijkappen erop.
Afbeelding


Update, Dinsdag 22/03/2011:
Reed vandaag rustig in de rondte naar een vriend van me. Voelde dat me brommer beetje haperde maar zag zo op het eerste gezicht niets bijzonders.
Alleen toen ik weg reed bij die vriend kon ik ineens zoveel gas geven als ik wilde maar ik kwam niet meer vooruit, Ja hoor, me ketting kapot getrokken.
Was toch tijd voor een nieuwe! Gebeurde aan de overkant van de dealer dus eventjes een nieuwe ketting gekocht.


Update, Donderdag 24/03/2011:
Ketting zit er weer op! Hij rijd nu weer lekker alleen het gekke is, hij rijdt harder en trekt sneller op. Heb echt alleen een nieuwe ketting erop zitten. Top ligt nu rond de 80/85, Hahah vind het wel best!


Update, Zondag 27/03/2011:
Naar een scooter meeting hier in Almere geweest hier is alvast 1 foto met mijn brommer en ik!
Zijkappen en tank gaan in mei worden gespoten! :L:
Afbeelding
Kom wel bij de grond, reed net een stukje vooruit! :^^:
Afbeelding


Update, Dinsdag 03/05/2011:
Vorige week even het verbruik uitgerekend, hij rijdt 1 op 25 :P


Update, Dinsdag 24/05/2011:
Slecht nieuws, was aan het rijden op de dijk in Almere, ik wil remmen, merkte dat ik veel slechter remde dan normaal. Vervolgens hoor ik iets achter me vallen, ik sta stil, kijk achterom, ligt me remklauw achter op straat. xD
Hij hangt normaal aan 2 bouten, het schijnt dat 1 bout er al af was en daarom zat die niet goed vast en trok die het niet toen ik moest remmen.
Nou heb ik bij een kennis in rotterdam heel goedkoop een remklauw kunnen regelen, enige probleem, hij komt 10 juni pas weer terug van vakantie. Kortom hij staat een tijdje stil.
Hierom heb ik besloten dat het mooie tijd is om dat me kappen eraf te halen, schuren en spuiten.
EINDELIJK!


Update, Donderdag 02/06/2011:
Begonnen met het schuren van de kappen.
Beide zijkappen en de tank zijn geschuurd.
Nog even wat plekjes polyesteren en plamuren, nog ietsjes fijner schuren, en dan kan het spuiten beginnen.
Voor het schuren
Afbeelding
Na het schuren
Afbeelding


Update, Zaterdag 04/06/2011:
Alle kappen zijn geheel en goed geschuurd nu. Zowel de kleine als de grotere.
Alle geschuurde kappen
Afbeelding


Update, Woensdag 08/06/2011:
De erg beschadigde kappen zijn opgevuld met polyester.
Polyester wielkap
Afbeelding
Polyester zijkap links, 2 plaatsen
Afbeelding
Het gat van de foto hierboven klopt niet helemaal, hij is daarna nog mooier opgevuld om het weer een mooi rondje te maken.
Afbeelding
Polyester zijkap rechts, zat een extra gat in.
Afbeelding

Vervolgens is alles netjes geschuurd en nog een aantal krassen weggewerkt met plamuur.
Daarna is de 1ste laag primer over de tank en zijkappen heen gegaan.


Update, Vrijdag 10/06/2011:
Even iets heel anders, ik heb vandaag me eerste motor proefles gehad. :D
Was echt geweldig en ging echt goed, instructeur was erg over me te spreken en ben echt blij met em ervaring op een schakelbrommer. Verwachting is dat ik 2 lessen moet wijde aan me AVB, dan AVB examen. Dan 4 lessen voor AVD, dan AVD examen. Ik ga in augustus beginnen aan lessen, eerst maar is diploma halen en op vakantie.


Update, Zondag 12/06/2011:
Contact gehad met een kennis voor de remklauw en slang voor me achter rem.
Als het goed is gaat hij morgen alles voor me bij elkaar zoeken en op de post gooien (pakketje)

Vandaag die 3 kappen opgeschuurd met 800 en 1200 en voor de laatste keer in de primer gezet.
Zijkap links in de primer
Afbeelding
Zijkap rechts in de primer
Afbeelding
Tank in de primer
Afbeelding


Update, Zondag 12/06/2011, in de avond:
De primer is goed opgedroogd en de zijkappen konden alvast in groen worden gespoten.
Links in groen
Afbeelding
Rechts in groen
Afbeelding

Vrijdag of zaterdag ga ik de gedeelte wat groen moet blijven afplakken en zondag wordt het overige en de gehele tank, zwart gespoten.
Dan ondergaan alleen nog de kleine kapjes een verfbeurt.
Bijna klaar met spuiten dus! :D


Update, Maandag 13/06/2011:
Ik heb een vervroegd verjaardagscadeau gehad, een heel mooi en goed motorjack.
Afbeelding


Update, Woensdag 22/06/2011:
Alle kapjes zijn helemaal gespoten. Nu is het nog een kwestie van opdrogen en dan kan zondag de sticker en tankpad op de tank en alle kappen op de brommer worden terug geplaatst.
Morgen ochtend wordt de remklauw groen gespoten en erop gezet.
Linker zijkap
Afbeelding
Rechter zijkap
Afbeelding
Tank
Afbeelding
Wielkapje
Afbeelding
Schuur hangt vol
Afbeelding

Zondag denk ik wel foto's met de kappen op de brommer.


Update, Maandag 27/06/2011:
De kappen van de brommer zijn klaar, die stap is dus weer voltooid. Ben er echt onzettend blij mee! :L:
Hier wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Update, Zondag 21/08/2011:
Het is alweer een tijd geleden dat ik een update bracht.
Laatste tijd niet heel veel gebeurd maar wel een aantal dingen.

Me brommer rijdt sinds een tijd niet meer zo goed als die vroeger reed.
Sinds me bougie er een keer mee uitscheed, sinds die tijd eet me brommer bougies als koekjes :0o:
Ze max heeft op de 80/85 gelegen voor een hele tijd.
De laatste weken is dat maar 50/55 :HM: Om nog niet te spreken van de herrie die hij maakte de laatste tijd.

Heb me laten vertellen dat ik een race bougie moet hebben(vanwege de warmte graad), een NGK BR8ES ingedaan en die houd het wel goed uit, tot nu toe :thumright:

Heb de brommer helemaal nagelopen en schoongemaakt, Carburateur is niets mis mee.
Met een tip van een vriend ben ik me spruitstuk en membraam maar is goed gaan bekijken.
Me spruitstuk zag er nogal oud uit en veel scheurtjes in. Besloten een nieuwe te kopen.
Me membraam was krom en bleef dus stukje openstaan, ook een nieuwe voor gekocht.

Gisteren erop gezet, eerst wilde niet niet meer starten, leek die geen lucht te krijgen, luchtschroef helemaal dicht en 3 x half open. (is mij verteld dat dat het juiste is)
Vervolgens leek die geen benzine te krijgen, weer de carburateur helemaal schoongemaakt en uit en in elkaar gezet.
Toen merkte dat die ergens in de verte wel weer wilde, luchtschroef nog iets open gedraaid en hij doet het weer.

Helaas rijd die nu nog steeds max 50/55 :{}: Hij is wel weer stiller geworden.

Het enige waar ik nog aan kan denken is me cilinder of uitlaat.
Ga zometeen me uitlaat eraf halen en helemaal doorbranden. Van de week even nieuwe pakkingen kopen en dan cilinder nalopen.


Update, Donderdag 22/12/2011:
Behoorlijke tijd stil geweest.
Inmiddels druk bezig met me motor rijbewijs.
Heb inmiddels me AVB en me Theorie behaald en zal niet heel lang duren voor ik AVD examen mag doen.

De brommert staat nu al een tijdje stil.
Heb tijdje terug besloten een nieuwe cilinder erop te zetten, naar aanleiding van het checken van me oude cilinder.
Er zitten aardige groeven in de wanden, dat is dus foute boel.
Nieuwe besteld: 50cc standaard cilinder met nieuwe zuiger en alles natuurlijk.
Helaas is de cilinder momenteel niet leverbaar dus moet nog even wachten.
Zodra de winter weer beetje voorbij is ga ik hem erop zetten.
Vervolgens zal het niet lang meer duren voor ik hem ga verkopen.

Laatste setup:
Cilinder: 50CC Uitgehoond
Filter: Powerfilter
Uitlaat: Yamaha TZR Uitgeboord
Spruitstuk: 12mm
Carters: AM6 LC
Carburateur: Dell ortho 12mm
Snelheid: 55km/u

-------------------------------------------------------------------
Update, Zaterdag 02/06/2012:

Na bijna 2 jaar kan ik jullie eindelijk zeggen dat de brommer af is, voor mij!
Tuurlijk wil en kan ik altijd nog wat aanpassen en is een brommer eigenlijk nooit echt af.
Maar voor mij is die nu eindelijk echt af en klaar.

Ik heb ruim 3 maanden geleden mijn motorrijbewijs gehaald en ik ben over 4 weken de trotse bezitter van mijn eerste motor:
Yamaha YZF 600R Thundercat.
Afbeelding

Ik zal jullie nog even vertellen wat er de afgelopen tijd nog veranderd is aan m'n RS.
Zoals ik jullie heb laten weten in mijn vorige post heb ik een nieuwe cilinder gekocht nadat er groeven zaten in de oude.
Afbeelding
Ik heb toen een blue line cilinder besteld en was tijdelijk niet leverbaar.
Uiteindelijk is die helemaal niet geleverd en kreeg ik van de shop waar ik hem heb gekocht een voorstel van een lichte bijbetaling voor een DR 50 cc snelle cilinder. Deze is wel geleverd en heb ik er ook op gezet.
Afbeelding

Vervolgens kon ik kiezen om de standaard uitlaat er op te doen en ongeveer 60 km/u te rijden.
Of de Arrow uitlaat die ik nog had liggen en daarmee een aardig stuk harder te kunnen rijden.
Heb voor de Arrow gekozen, na wat afstellen en de juiste sproeier erin te hebben gedaan rijdt hij weer als een zonnetje.
Ik haal de 100 km/u makkelijk op de teller :P.

Het eind resultaat van dit project is dan ook zo geworden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laatste setup:
Cilinder: DR 50CC Snel
Filter: Powerfilter
Uitlaat: Arrow.
Spruitstuk: 12mm
Carters: AM6 LC
Carburateur: Dell ortho 12mm
Snelheid: 100km/u

Het enige wat mij nu nog te doen staat is het verkopen van dit project waar ik met veel liefde aan heb gewerkt :L:
http://link.marktplaats.nl/564173672

-------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je tijd en je geduld om dit project bij te houden.:thumright:

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


Laatst bijgewerkt door Nancy-P op za jun 02, 2012 6:05 pm, in totaal 33 keer bewerkt.



do nov 04, 2010 11:56 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Charger
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 31, 2008 9:01 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Naaldwijk
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Leuke RS hoor :^^: .
Je hebt je schoenen er ook al op afgestemd zie ik :D: .
Ben benieuwd hoe die dr met zijkappen uitziet ;)
Hou hem heel ;)!

_________________
"Ik heb altijd gelijk. Eens dacht ik dat ik me vergiste, maar zelfs toen zat ik ernaast"


Laatst bijgewerkt door Charger op do nov 04, 2010 12:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do nov 04, 2010 12:11 pm
Profiel
Aprilius
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 29, 2009 12:46 am
Berichten: 1837
Woonplaats: Bij moeke
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
welkom op apriliaforum :^^:

ziet er goed uit hoor
leuke set up ook :OO:

_________________
marien schreef:
En godverdomme nou ben ik vergeten de thee af te maken, Omdat ik te druk was met kankeren.


do nov 04, 2010 12:11 pm
Profiel
Maup
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 4:06 pm
Berichten: 1791
Woonplaats: Maasdijk
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Aprilius schreef:
welkom op apriliaforum :^^:

ziet er goed uit hoor
leuke set up ook :OO:

WAS een leuke setup ja. Die heeft ze er nu afgehaald :((

_________________
Vertrouwen is goed, controle is beter.


do nov 04, 2010 12:18 pm
Profiel
Valerie
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm
Berichten: 1314
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Leuk kleurtje :OO: Alleen monster wordt al zo vaak gebruikt :P

_________________
Venlonaer schreef:
Valerie is liev.


do nov 04, 2010 12:21 pm
Profiel
kanaleveger
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo sep 22, 2010 12:01 pm
Berichten: 407
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
jij houd van groen :XX:

_________________
Nieuwe mod denkt dat hij baas is

ekte zehmer


do nov 04, 2010 12:22 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
welkom nancy :^^:
heb nog nooit een nm met monster thema gezien. als ik jou was zou ik toch op zoek naar een 2e hands kuip om die mee te spuiten! dit staat zo kaal.

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


do nov 04, 2010 12:54 pm
Profiel
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Charger schreef:
Leuke RS hoor :^^: .
Je hebt je schoenen er ook al op afgestemd zie ik :D: .
Ben benieuwd hoe die dr met zijkappen uitziet ;)
Hou hem heel ;)!


Naja eerder andersom, had de schoenen voor de brommer :X:

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


do nov 04, 2010 8:18 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Maup schreef:
Aprilius schreef:
welkom op apriliaforum :^^:

ziet er goed uit hoor
leuke set up ook :OO:

WAS een leuke setup ja. Die heeft ze er nu afgehaald :((


Behalve de Polini 80CC staat de rest van de oude setup op marktplaats.
Vind het geluid nu ook veel mooier :^^: met de oude was het echt zoo een hoog gebler, ook stationair. Vind dat die stationair toch wel beetje laag moet klinken, maar goed O:-)

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


do nov 04, 2010 8:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Valerie schreef:
Leuk kleurtje :OO: Alleen monster wordt al zo vaak gebruikt :P

kanaleveger schreef:
jij houd van groen :XX:


Monster was eerst ook niet het plan, kwam daar later mee en toen dacht ik, ach 2 blikjes om me voorvork en een sticker op me tank kan nog wel.
De kleuren zwart en groen staan meer centraal dan het hele monster gedeelte. O:-)
Eigenlijk zijn me favo kleuren blauw en groen maar vond dit toch bruter. :X:

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


Laatst bijgewerkt door Nancy-P op do nov 04, 2010 8:36 pm, in totaal 2 keer bewerkt.



do nov 04, 2010 8:23 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
frishh schreef:
welkom nancy :^^:
heb nog nooit een nm met monster thema gezien. als ik jou was zou ik toch op zoek naar een 2e hands kuip om die mee te spuiten! dit staat zo kaal.

Ben ook nog niet klaar (A)
Heb de kappen al liggen, zelfs nog een extra kap.
Afbeelding
Maar is nu niet het weer om te spuiten.

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


do nov 04, 2010 8:29 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Stuvvie
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jun 20, 2010 7:19 pm
Berichten: 22
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Ziet er goed uit voor eigen huis en tuin spuitwerk!

Ga je de y kappen onder je zadel zwart laten? Misschien een idee om het 2 tone te spuiten? Voorste stuk zwart laten zodat het niet zo raar overloopt vanaf de kont?


do nov 04, 2010 9:10 pm
Profiel
frishh
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am
Berichten: 3714
Woonplaats: Delft
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Nancy-P schreef:
frishh schreef:
welkom nancy :^^:
heb nog nooit een nm met monster thema gezien. als ik jou was zou ik toch op zoek naar een 2e hands kuip om die mee te spuiten! dit staat zo kaal.

Ben ook nog niet klaar (A)
Heb de kappen al liggen, zelfs nog een extra kap.
Afbeelding
Maar is nu niet het weer om te spuiten.

oh leuk :D ik ben benieuwd!

_________________
marien schreef:
Henri hoeft geen spiegels, hij heeft schijt aan de overheid jwz, maar wel een uitkering.

Le stickerslet: viewtopic.php?f=14&t=17280


do nov 04, 2010 9:23 pm
Profiel
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
Stuvvie schreef:
Ziet er goed uit voor eigen huis en tuin spuitwerk!

Ga je de y kappen onder je zadel zwart laten? Misschien een idee om het 2 tone te spuiten? Voorste stuk zwart laten zodat het niet zo raar overloopt vanaf de kont?


Ja is wel een idee, maar dan moet je het aan bijde kanten zo precies hetzelfde mogelijk spuiten, daar gaat echt tijd in zitten, al is me pa erg handig met een airbrush, daar niet van. :P

Ik kijk nog wel of ik dat ergens in 2011 ga doen, eerst me tank en zijkappen maar is. :X:

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


do nov 04, 2010 9:24 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nancy-P
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 04, 2010 1:10 am
Berichten: 67
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Almere
Bericht Re: Aprilia RS black/green Project
frishh schreef:
Nancy-P schreef:
frishh schreef:
welkom nancy :^^:
heb nog nooit een nm met monster thema gezien. als ik jou was zou ik toch op zoek naar een 2e hands kuip om die mee te spuiten! dit staat zo kaal.

Ben ook nog niet klaar (A)
Heb de kappen al liggen, zelfs nog een extra kap.
Afbeelding
Maar is nu niet het weer om te spuiten.

oh leuk :D ik ben benieuwd!

Ik ook, moet nog gaan bedenken hoe ik dat wil hebben namelijk :P

_________________
Boem --๏̯͡๏--> Headshot!


vr nov 05, 2010 2:15 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron