Apriliaforum.nl https://www.apriliaforum.nl/ |
|
Eliminator's RS 23-07-2008 misschien wel einde hobby https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3425 |
Pagina 1 van 33 |
Auteur: | Eliminator [ vr mei 05, 2006 8:05 pm ] | ||||||||||
Berichttitel: | Eliminator's RS 23-07-2008 misschien wel einde hobby | ||||||||||
nou, heb er vaak over na gedacht of het wel project waardig was. is aan jullie om te oordelen. Hetverhaal begon in mijn 15de levensjaar na heel wat sparen kocht ik mijn Aprilia RS 50 GP1 nieuw. Inrijden was echt een tegen valler ![]() dus na 500 km braaf inrijden. ging meteen de prop uit de uitlaat en een grotere sproeier er in. Dit was was toen al geinig maar ging al snel vervelen. dus besloot ik een Technigas aan te schaffen. tijdens het monteren was ik ook mijn cabarateur aan het schoonmaken en raakte ik mijn choke plunje kwijt dus dacht laat ik maar een delorto 17.5 aan schaffen... al gauw moest ik andere koppelingsplaten en veren.. dat werden metrakit prorace. ![]() op een mooie dag was ik even afgeleid en pakte een vage bekende mijn brommer en besloot een stukje terijden maar ipv dat hij terug kwam besloot hij hem tegen de grond te parkeren. Hij wilde er geen verzekerings werk van maken, dus deed ik aangifte van Joyrijding. dat koste hem de schade 1700 euro en 40 uur tegelschrobben bij het zwembad. en met dat geld heb ik een monoseat gekocht en mijn brommer laten spuiten ![]() ondertussen werkte ik tussen mij 2 scholen bij een motor garage die ook Brommers deed... dus in ruil voor wat reclame kreeg ik vlink wat korting op mijn onder delen toen heb ik de volgende setup samen gesteld: Metrakit prorace krukas Metrakit 70SP Jolli moto 70 Arreche 24mm Hpi 2004 ![]() Na mij wat inrijden hebben we besloten om hem op de testbank bij de jager te zetten daar scoorde ik 14.4 pk met een slippende koppeling waar je akelig van werd. en de jager zei ook dat de jollymoto geen beste pijp was en rade mij de R3 aan (die toen nog niet leverbaar was) eindelijk de jager belde mij op omtezeggen dat de uitlaat binnen was ![]() Thuis gekomen monteerde ik de uitlaat en gingen we rijden (zonder de sproeier aan te passen) dus kreeg ik een warm loper waarbij er een stukje nicosiel van de wand afbrak. dat was bale, maar nu had ik wel een reden om de Manston 2 te kopen. ![]() en kon het blok weer in elkaar. onder tussen was er ook een nieuwe carb binnen gekomen een mukini tmx 27 mm. en veranderde mijn setup naar: Hebo manston2 MEtrakit Prorace krukas Yasuni R3 Hpi 2004 Top proformens koppeling Polini membraam Barnett keflar Koppelings platen en veren. K&N luchtfilter. carters en cilinder zijn getund door de vader van een maat van mij die ook een leuk prorace project heeft lopen. en bijna alle onderdelen komen bij Pittstop (het bedrijf waar ik nu al 3 jaar kom helpen) vandaan. als afsluiting nog wat foto's en wat filmpjes. en ik hoop dat jullie dit project waardig genoeg vinden. nog wat filmpjes: http://rapidshare.de/files/19786744/video-0024.mp4.html Zo rijd hij weg ![]() http://rapidshare.de/files/17585566/mee ... _.mp4.html mijn auto een Ford Fiƫsta ST Tegen een Streetmagix http://rapidshare.de/files/17675964/Video002.3gp.html onduidelijk fimpje van het circuit http://rapidshare.de/files/19690867/P5040010.MOV.html dag je circuit
|
Auteur: | Guido [ vr mei 05, 2006 8:53 pm ] |
Berichttitel: | |
zit er leuk uit ![]() |
Auteur: | RS-Jurrien [ za mei 06, 2006 9:11 am ] |
Berichttitel: | |
![]() |
Auteur: | [YRT] [ za mei 06, 2006 10:44 am ] |
Berichttitel: | |
heel erg netjes ! maar waarom kies je niet meteen een 5plaats koppeling ombouw ? ![]() |
Auteur: | Eliminator [ za mei 06, 2006 6:42 pm ] |
Berichttitel: | |
[YRT] schreef: heel erg netjes ! maar waarom kies je niet meteen een 5plaats koppeling ombouw ? ![]() omdat ik nu rechte vertanding heb ![]() |
Auteur: | joopie90 [ za mei 06, 2006 8:13 pm ] |
Berichttitel: | |
wel lagge da zal wel loope |
Auteur: | Eliminator [ za mei 06, 2006 8:19 pm ] |
Berichttitel: | |
![]() ![]() |
Auteur: | joopie90 [ za mei 06, 2006 8:21 pm ] |
Berichttitel: | |
nee lukte nie mjah as k die setup zo zie ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Stevige Pupke!! [ za mei 06, 2006 8:22 pm ] |
Berichttitel: | |
zou je mij misschien het principe "rechte vertanding"uit kunnen leggen, want had er nog nie van gehoord en miss is het voor mij ook een optie (niet dat ik problemen met de koppeling heb (lees: nog niet... ![]() het klinkt wel goed ![]() |
Auteur: | rain man [ za mei 06, 2006 8:25 pm ] |
Berichttitel: | |
idd, rechte vertanding lijkt me alleen maar stugger lopen. schuine vertanding loopt altijd lekker soepel. |
Auteur: | Eliminator [ za mei 06, 2006 8:25 pm ] |
Berichttitel: | |
joopie90 schreef: nee lukte nie mjah as k die setup zo zie ![]() ![]() ![]() ik zag dat de bovenste 3 filmpjes het niet deden heb ze nu weg gehaald zal ze even op nieuw er op zetten de overige 3 doenhet trouwens wel |
Auteur: | Eliminator [ za mei 06, 2006 8:29 pm ] |
Berichttitel: | |
Stevige Pupke!! schreef: zou je mij misschien het principe "rechte vertanding"uit kunnen leggen, want had er nog nie van gehoord en miss is het voor mij ook een optie (niet dat ik problemen met de koppeling heb (lees: nog niet... ![]() het klinkt wel goed ![]() nou door de rechte veranding is de weerstand minder plus dat het naald gelagerd dus minder wrijfing. en bij dat zetje zaten fatzoenlijke platen en veren en een metaal waterpomp tandwiel... |
Auteur: | theo_tamada [ za mei 06, 2006 8:47 pm ] |
Berichttitel: | |
zoow, mooi hor, ik ben nieuw hier, en door jullie verhaaltjes leer ik nog s wat, netjes hor, gr theo |
Auteur: | schakelfreak [ za mei 06, 2006 8:59 pm ] |
Berichttitel: | |
heb je dat ding al lang ?? ik heb wat jaren terug volgens mij een keer tegen dat ding met mijn brommer gesprint. op derbi meeting volgens mij. (bij spaarnwoude volgens mij of hoe dat ook heet) kwam je toen met de rs op de trailer ernaartoe. je reed toen ook nog met de jolly en metrakit sp en 24 mm, trok je er wel uit toen ![]() |
Auteur: | rain man [ za mei 06, 2006 10:54 pm ] |
Berichttitel: | |
Eliminator schreef: Stevige Pupke!! schreef: zou je mij misschien het principe "rechte vertanding"uit kunnen leggen, want had er nog nie van gehoord en miss is het voor mij ook een optie (niet dat ik problemen met de koppeling heb (lees: nog niet... ![]() het klinkt wel goed ![]() nou door de rechte veranding is de weerstand minder plus dat het naald gelagerd dus minder wrijfing. en bij dat zetje zaten fatzoenlijke platen en veren en een metaal waterpomp tandwiel... Ok dat is wel beter dat het genaald lagert is, beter als het orginele met smeer geulen ![]() |
Pagina 1 van 33 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |