HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 2:26 pm




Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 AF1 Futura AM5 project. 
Auteur Bericht
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Een PWK 24mm. is een leuke carb. of de dellorto vhst 26 (gebruik ik zelf). Spruitstukje kun je pakken van malossi of mrd. Welke uitlaat ga je trouwens gebruiken in combinatie met de PR cilinder?? En ik weet niet hoe het zit met je krukas maar als je originele krukas hebt kan je die beter niet gebruiken met een cilinder die 14 a 15000 toeren kan ;) Maarja zo te merken heb je idd goede plannen met je aprilia. :thumright:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


di jul 24, 2007 9:41 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja idd de oude van jeroen , die woont hier vlak bij in de buurt , dacht ik dus al te zien , maar omdat de mk stickers dr afwaren wist ik het niet zeker

ja idd zonde van je gila , maar ja je hebt nu idd mooi een pr cil

carb zoiu ik idd een 24 mm pakken van keihin ofzo , of 28 mm


di jul 24, 2007 9:51 am
Profiel
WilcovH
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 14, 2007 9:28 pm
Berichten: 28
Woonplaats: Ochten
Antwoord met een citaat
Bericht 
echt een mooi model zon futura.. :L:

jou lak is dus net zo mooi als die van mij :DD:

denk dat ik ook aan een af1 futura ga als deze klaar is..

_________________
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 863#166863


di jul 24, 2007 10:09 am
Profiel WWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
RS 746 schreef:
Een PWK 24mm. is een leuke carb. of de dellorto vhst 26 (gebruik ik zelf). Spruitstukje kun je pakken van malossi of mrd. Welke uitlaat ga je trouwens gebruiken in combinatie met de PR cilinder?? En ik weet niet hoe het zit met je krukas maar als je originele krukas hebt kan je die beter niet gebruiken met een cilinder die 14 a 15000 toeren kan ;) Maarja zo te merken heb je idd goede plannen met je aprilia. :thumright:

De uitlaat is een Pro race, en de krukas een Doppler volle wangen :^^: Doordat dit wel de duurdere spullen zijn was de aanschaf van de cylinder en de grotere carb. niet zo'n punt. Mocht het een minder snelle uitlaat zijn geweest, dan had ik ook weer een minder snelle cylinder gekocht (weer zo'n gila denk ik). Leek me nu wel leuk om in 1 keer voor het volle vermogen te gaan ;)

Het afschuren vd lak is trouwens echt een hels karwei. Degene die dat erop heeft gespoten heeft heeft het ruim genomen... Het gaat op sommige stukken echt zo van; rood-grondverf-rood-grondverf-originele lak-grondverf.
En dan is de laag rood ook echt DIK. Ik ben nu 1 zijscherm al 3 uur met 120nat aan het schuren en hij is nog lang niet klaar :S: Wel een leuke gewichtbesparing :D


di jul 24, 2007 10:43 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
carburateurtip; 24mm dellortho stage6.. de zwarte versie; erg mooi afgewerkt! :^^: op euroscooters.nl kosten die nog geen 100 euro.. :^^:


di jul 24, 2007 7:42 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Tof man. Je gaat er meteen een volledige pro-race setup van maken, meteen het serieuze werk :thumleft: :thumright: ;) Ben benieuwd naar de foto's van deze met de prorace uitlaat. En een 24mm PWK van Stage 6 kost ook nog geen 100euro. Heb je ook nog een powerjet.

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


di jul 24, 2007 10:45 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zou een 24mm groot genoeg zijn of komen worden de rijeigenschappen minder met een grotere?
En is die Doppler koppeling sterk genoeg?

Bedankt, Rutger :^^:


wo jul 25, 2007 12:29 am
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Doppler koppeling? Ik dacht je had een Doppler krukas? Als je deze hebt >> http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=5046 dan is 't oke. Heb je de goedkopere ''sport'' versie dan is ie denk ik betrouwbaar tot ca. 13.500rpm. en hangt ook af van jouw rijstijl. Weet dus niet welke krukas jij hebt van Doppler. Op speed-parts staan ''sport'' versie en ''race'' versie. En qua carburateur zou ik je aanraden om 24mm of 26mm te pakken. En een 28mm carburateur heeft alleen nut als je echt ''the full monty'' wil gaan. Dat wil zeggen carters bewerken, binnenrotor, cilinder bewerken e.d. Wil je zó ver echter niet gaan,en ga je je Pro race cilinder en rest van je blok níet maximaal bewerken en tunen, dan volstaat een 24mm carb voor de meest optimale prestaties uit je (ik neem aan 70cc) Pro Race. Tuurlijk zal een 21mm PWK (of iets vergelijkbaars) ook wel fel oppakken onderin maar in hogere toeren mis je ''iets''. Een 24mm is het beste voor een onbewerkte pro race cilinder. Maak je een mindere keuze, zul je dus ook automatisch kiezen voor minder performance...Ook laat een 24mm zich gewoon lekker fijn afstellen,terwijl het met een 28mm ietsje meer werk vereist om 'm écht lekker ''crispy'' te laten lopen, en dan vooral in het lage toeren gebied bij het oppakken t/m ca. 4000rpm. Misschien is deze iets?? >> http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=5527 of >> http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=2813

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


wo jul 25, 2007 1:14 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb zowel een Doppler krukas als koppeling :D De krukas die ik heb lijkt sprekend op degene op de foto en ik kan me herinneren dat de verkoper (Jeroen dus) zei dat die krukas hem 150 euro had gekost. Mocht de originele cylinder er weer af zijn zal ik nog ff kijken wat er nou precies op die krukas staat.

Ik ga het wel eerst proberen met een 24mm, mocht ie dan toch een beetje meer kunnen gebruiken kan ik altijd nog overstappen op een 26mm :thumright:


wo jul 25, 2007 10:56 am
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja die koppelingen van doppler zijn ook goed hoor. En als je die krukas hebt van doppler tot 18000 rpm dat zit het zeker goed :^^: En 24mm is goede keuze :thumleft: :thumright:

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


wo jul 25, 2007 12:36 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
De Pro race cylinder is binnen gekomen vanmiddag. Helaas is het proefiel vd poorten iets anders als dat ik de carters al bewerkt had maar daar is altijd wat op te vinden :^^: De uitlaat past ook niet (flens aansluitng en ik heb zo'n schuif systeem) dus dat wordt wat klooien aan de uitlaat...

1 probleempje is, er zit een soort aanslag op de cylinderwand vd pro race? Het ziet eruit als hele kleine ingevreten plekjes, als lichtkleurig roest ofzo? (niet dat de wand kan roesten maar daar lijkt het op) Op een foto komt het niet goed naar voren. Weet iemand wat dit kan zijn? Het doosje is nooit opengeweest, maar ik krijg de aanslag met wat wrijven er niet af.


do jul 26, 2007 10:56 pm
Profiel
WillemB
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm
Berichten: 465
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: Oosterhout
Antwoord met een citaat
Bericht 
Als het een alu cil is, zou roest best mogelijk kunnen zijn. Zuiger d'r in, starten, weg roest :D:

_________________
Proud owner of an Aprilia RS50.


do jul 26, 2007 11:14 pm
Profiel WWW
ScareMercy
ApriliaForum Member

Geregistreerd: do maart 01, 2007 9:32 am
Berichten: 258
Woonplaats: Siebengewald
Antwoord met een citaat
Bericht 
WillemB schreef:
Als het een alu cil is, zou roest best mogelijk kunnen zijn. Zuiger d'r in, starten, weg roest :D:


alu en roest, wat klopt hier niet :S: maarja, als het alleen lijkt op een soort aanslag gaat het idd wel weg met starten :P


vr jul 27, 2007 2:18 am
Profiel WWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik bel anders gewoon de verkoper ff op kijken wat hij ervan vind :00:


vr jul 27, 2007 9:54 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja kan er dus geen fototje van maken ?

enne willem b we weeten wel dat je niks weet


vr jul 27, 2007 11:55 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: