HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 16, 2025 3:42 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 GP: Henry Surtees overleden na zware crash op Brands Hatch 
Auteur Bericht
mr mike
ApriliaForum Member

Bericht Re: GP: Henry Surtees overleden na zware crash op Brands Hatch
Kap is ff met dat gemierezift... Doe lkkr in het chat topic ofso..

Rip en sterkte aan de nabestaande.

ma jul 20, 2009 12:25 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
Harde realiteit.

en erg vinden is wat anders, tuurlijk is het sneu van die vent, maar of het nou topic of nieuws waardig is? neen.. er gaan elke dag mensen veel erger dood waar je niks over hoort, dat dit toevallig op tv gebeurd is het gelijk super erg?

Discussie over een mening is niet nodig, zelfde als mij een mongool noemen.
Ik ben geboren in Groningen, niet in Mongolië :thumright:

ma jul 20, 2009 12:28 am
Profiel
slammers
ApriliaForum Member

Jij krijgt ook een topic hoor schatje. :{-):

Noemde je trouwens geen mongool, maar vond je opmerking mongolisch. Als je dan toch slim wilt doen. :^^:

ma jul 20, 2009 12:30 am
Profiel
mr mike
ApriliaForum Member

Racekees schreef:
Harde realiteit.

en erg vinden is wat anders, tuurlijk is het sneu van die vent, maar of het nou topic of nieuws waardig is? neen.. er gaan elke dag mensen veel erger dood waar je niks over hoort, dat dit toevallig op tv gebeurd is het gelijk super erg?

Ben het daarmee eens.. Er gaan dagenlijks mensen op een te vroege leeftijd dood.. Nu is er toevallig 1 op tv en dan word er gelijk een topic geopend, en voor de andere mensen dan die zijn overleden?? Een mens is een mens, wat hij/zij ook doet.. Blijft altijd treurig :{}:

ma jul 20, 2009 12:31 am
Profiel
Supermann
ApriliaForum Member

Dit slaat allemaal nergens op, kan er net zo goed een slotje op. Ga naar het chat-topic ofzo man

ma jul 20, 2009 12:32 am
Profiel
frankyman
ApriliaForum Member

het blijft natuurlijk altijd treurig, maar hij kiest zelf voor deze sport, met alle risico's dat dat met zich mee brengt.
Als een jong persoon een ziekte krijgt,kiest hij daar niet zelf voor, en dat vindt ik dan nog even treuriger ;)

ma jul 20, 2009 12:37 am
Profiel
Chrizu-kun
ApriliaForum Member

Racekees schreef:
Chrizu-kun schreef:
Racekees schreef:
Risico van de sport

geen medelijden, dit was z'n eigen keus toen ie instapte :^^:

Wat ben jij harteloos man :XX: Risico of niet, het is doodzonde dat iemand op zo een jonge leeftijd zijn leven verliest door een sport dat voor de entertainment bestaat.

18 jarigen die aan ziektes doodgaan vind ik nou eenmaal veel erger,die kiezen erniet voor ziek te worden. Iemand die er bewust voor kiest een sport te beoefenen waarin je dood kan gaan, vind ik niet erg nee, eigen schuld dikke bult noem ik dat.

Ik kan nog wel doorgaan hoor, HIJ stapte in die auto, klinkt simpel maar iedereen die dat doet loopt het risico verwond/dood te gaan, HIJ was hier de harteloze, door in die auto te stappen en ermee eens te zijn dat hij z'n iedereen achter zich kon laten.

1. 18 jarigen met ziektes KAN en MAG je NIET vergelijken met iemand die aan een auto sport doet! Ongelooflijk wat je zegt kerel! WTF! :@:
2. Je kan al dood gaan als je op straat loopt en net in de verkeerde situatie beland. Is dat ook eigen schuld dikke bult? Alsof hij ervoor koos om een ***vergeten autoband tegen zijn kop aan te krijgen.
3. Ga hier maar niet verder mee door, je praat alleen maar meer onzin!
4. HIJ was niet de harteloze! Dat blijf nog steeds jij! Hij volgde alleen maar zijn passie van zijn leven, hier hebben de toeschouwers tot net voor dit ongeluk ook nog van kunnen genieten. Dat is iets wat weinig mensen kunnen meemaken. Iets leuk vinden om te doen als werk wat je passie is en daar ook nog mensen mee gelukkig kunnen maken. Want bijvoorbeeld zieke jongeren waarmee jij hem vergelijkt kunnen naar zijn wedstrijden en kijken en ff hun realiteit aan de kant zetten!

ma jul 20, 2009 1:00 am
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 16
ow :^^:

move--> nieuws

ma jul 20, 2009 1:32 am
Profiel
aprilia kevin
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 41
R.I.P voor deze jonge racer, en ook voor zijn succesvolle vader, die natuurlijk weet, net als dat Henry deed, dat het een (vrij) risico volle sport is, maar om sommige commentaren hier vervolgens mee te starten?

Hou het netjes jongens ;) :^^:

ma jul 20, 2009 12:44 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Schumon
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
sterkte aan alle familie, vrienden etc. en of het nou Surtees is of Jan Modaal die dood gaat, het is en blijft een triest :((

Album van me rs

ma jul 20, 2009 12:56 pm
Profiel
verstuuver
ApriliaForum Member

Racekees schreef:
Harde realiteit.

Over de dooie niks dan goed zeggen ze toch altijd? Je kan er op wachten dat je zulke reacties krijgt als je zulke dingen gaat posten, ieder voor zich maar ik vind het een beetje smakeloze opmerking bij zo'n bericht of topic als dit. Maargoed, als dit jou mening is zullen we die maar moeten respecteren zeker? :X:

zonde dat hij zo vroeg is gegaan.

ma jul 20, 2009 1:02 pm
Profiel
af1-racer
ApriliaForum Member

sterkte aan de vrienden en de familie...
echt zonde dat iemand op zo´n jonge leeftijd overlijdt ook al is het een risicovolle sport :((

auto wheelies geen gebrek als je met de koppeling speelt :^^:

ma jul 20, 2009 1:10 pm
Profiel
Felix
ApriliaForum Member

Zonde dat je zo moet overlijden.
Maar is dit nou echt nieuws voor op een brommerforum?

ma jul 20, 2009 2:26 pm
Profiel
Maarten.
ApriliaForum Member

Formule 2-baas Jonathan Palmer is maandagmiddag met een verklaring over het fatale ongeluk van Henry Surtees gekomen. De Brit is geschokt over het gebeuren en zal onderzoeken wat er precies is voorgevallen op Brands Hatch, toen Surtees door een losvliegend wiel werd geraakt en daarbij zulke verwondingen aan zijn hoofd opliep, dat hij zondagavond in het ziekenhuis te Londen overleed.

"Ik ben compleet geschokt dat de 18-jarige Henry Surtees zijn leven heeft verloren bij een ongeluk tijdens de Formule 2-race op Brands Hatch", vertelde Palmer. "In mijn 35-jarige carrière is dit de meest trieste dag en mijn gedachten zijn bij vader John, moeder Jane, hun dochters Edwina en Leonora en andere familieleden en vrienden."

"Henry reed in de negende ronde met zo'n 190 kilometer per uur tussen de Westfield- en Sheene-bochten toen hij werd geraakt door een rondvliegend wiel, dat enkele seconden eerder was losgeraakt bij een crash in Westfield. Henry was meteen bewusteloos en zijn auto raakte de vangrail bij Sheene Curve. Ik heb begrepen dat Henry meteen fataal verwond was, en dat de impact bij Sheene hier geen invloed op heeft gehad."

"De race werd meteen gestaakt en het medisch team was erg snel ter plaatse. Henry werd uit zijn auto gehaald, gestabiliseerd en naar het medisch centrum gebracht. Daarna werd hij naar het Royal London Hospital, het regionale traumacentrum, gebracht. Na onderzoeken op de intensive care-afdeling werd geconcludeerd dat Henry zware verwondingen aan zijn hoofd had, en dat die niet te overleven waren."

"Henry deed dit jaar mee aan het eerste seizoen van het nieuwe Formule 2-kampioenschap en was meteen indrukwekkend met een snelheid, focus en volwassenheid die je niet van een 18-jarige verwacht. In Brno behaalde hij in nog maar het tweede evenement een pole-position, en op Brands Hatch behaalde hij op de dag van zijn dood nog een podiumplaats. Henry leek een toekomstige winnaar in de Formule 2, en mogelijk in de Formule 1."

"Henry was niet alleen erg getalenteerd, hij was ook erg populair in de Formule 2-wereld. Hij had onder de coureurs en teamleden veel vrienden en had van iedereen respect. John Surtees heeft een grote rol gespeeld in het succes van zijn zoon. Hij gebruikte zijn ervaring om een mentor van Henry te zijn en hielp bij de strategie en het afstelling van de auto. Het was een plezier om vader en zoon te zien samenwerken."

"Uiteraard zal het ongeluk uitgebreid worden onderzocht. We zullen er alles aan doen om uit te zoeken wat er precies is gebeurd, en waarom. We zullen bekijken wat er van dit ongeluk kan worden geleerd in de voortdurende strijd om autosport veiliger te maken. Misschien is het ironisch dat John Surtees jarenlang op hoog niveau heeft geracet in een tijd waarin er weinig aandacht was voor veiligheid, maar dat zijn zoon Henry zijn leven verloor in een tijd waarin de veiligheid groot was."

"Williams F1 heeft de Formule 2-auto's ontworpen zodat ze geheel voldoen aan de veiligheidsstandaard die de Formule in 2005 kende, inclusief wielkabels die de kans op loskomende wielen moeten verkleinen en hoge cockpitranden. Wielkabels bieden echter geen absolute garantie, en de in single-seaters loopt de voorkant van een hoofd altijd risico om geraakt te worden door een andere auto of door een onderdeel."

"Voor mij als vader toont dit ongeluk nog maar eens aan hoe gevaarlijk de autosport is. Zondagochtend hebben mijn 18-jarige zoon Jolyon en Henry nog samen gezeten bij de handtekeningsessie en maakten ze veel grapjes. Henry reed maar een halve seconde achter Jolyon in de race. Het losgevlogen wiel miste Jolyon, maar raakte Henry, die simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was. 's Avonds was ik met John en John Surtees in hetzelfde ziekenhuis waar Jolyon twee jaar geleden heeft gelegen, na een ongeluk op een quad."

"Deze verschrikkelijke tragedie heeft veel mensen geraakt. Iedereen van ons Formule 2-team en iedereen van Williams F1 is geschokt door wat er is gebeurd, en voor Don Old, de monteur van Henry in de Formule 2, is dit een moeilijke tijd. Wanneer een incident als dit plaatsvindt, moet men vertrouwen op de professionaliteit van alle betrokkenen. Ik ben trots op het medisch team van Brands Hatch, dat er alles aan heeft gedaan om het leven van Henry te redden."

"We weten allemaal hoe oneerlijk het leven kan zijn, en elke dag lezen we over jonge slachtoffers van tragedies, of dat nou door een ongeluk, ziekte of oorlog komt. Niemand kan zich echter voorbereiden op het verlies van een kind en John en Jane zijn absoluut radeloos. We leven enorm met ze mee, en we zullen er alles aan doen om John en Jane te helpen bij het verwerkingsproces.

"Henry was een speciaal iemand die in zijn korte leven al heel veel had bereikt."

ma jul 20, 2009 7:48 pm
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Racekees schreef:
Harde realiteit.

En dan moeten 'wij' als mod het voorbeeld geven, had echt beter van jou verwacht richard, verdient bijna een waarschuwing zulke domme uitspraken !

ma jul 20, 2009 7:52 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende