Auteur |
Bericht |
Bokito
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 22, 2009 2:44 pm Berichten: 87 Woonplaats: Leek
|
 Re: Bromfiets Praktijk Examen is Definitief!
je mag met je bromfietsrijbewijs wel brommobiel rijden, en andersom niet. nice. 
|
di maart 02, 2010 6:13 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
ehh, was het niet zo dat je een apart rijbewijs voor brommobiel moet hebben nu? AM2 ofzo, weet ik veel hoe ze dat noemen. En je mag ook niet op een scooter afrijden en dan schakel gaan rijden dacht ik?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo maart 03, 2010 4:25 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Bokito schreef: je mag met je bromfietsrijbewijs wel brommobiel rijden, en andersom niet. nice.  niks nice aan. Klote brommobielen verbieden voor iedereen behalve de mensen waar ze voor gemaakt zijn: gehandicapten.
wo maart 03, 2010 5:41 pm |
|
 |
Bokito
ApriliaForum Member
|
dat zijn alleen de arola's en canta's
|
do maart 04, 2010 7:54 pm |
|
 |
Valerie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm Berichten: 1314 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
|
*Vincent* schreef: ehh, was het niet zo dat je een apart rijbewijs voor brommobiel moet hebben nu? AM2 ofzo, weet ik veel hoe ze dat noemen. En je mag ook niet op een scooter afrijden en dan schakel gaan rijden dacht ik? Als je op een schakel hebt afgereden dan mag je en op een schakel en op een scooter rijden en als je op scooter hebt afgereden mag je alleen scooter rijden. Dat stond ergens 
do maart 04, 2010 8:02 pm |
|
 |
Jeroenvs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 06, 2008 3:31 pm Berichten: 10590 Woonplaats: Oss
|
en voor brommobiel moet je dan inderdaad apart behalen 
do maart 04, 2010 8:11 pm |
|
 |
Bokito
ApriliaForum Member
|
dat van scooter en schakel had ik inderdaad ook gelezen toen, maar uiteindelijk heb je nu alleen nog 2 examens; 1 voor bromfiets: hiermee mag op schakel, scooter, snorfiets,brommobiel en de rest gereden worden, en nog 1 voor brommobiel: hiermee mag alleen in een brommobiel gereden worden.
|
do maart 04, 2010 8:25 pm |
|
 |
Fedde le G
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo dec 13, 2009 9:40 pm Berichten: 10 Woonplaats: Twello
|
ja dat van alleen schakel hadden ze dus veranderd nadat het uitgesteld werd. Wel rawr dat er dan een aparte voor brommobiel is maar het andersom wel gewoon mag, dit was allemaal toch vanwege verkeersveiligheid? dat maakt het er niet veiliger op lijkt me  (of hebben ze dat gedaan omdat sommige mensen te gehandicaped zijn om nog scooter te kunnen rijden, maar dan wel brommobiel kunnen rijden  )
|
vr maart 05, 2010 6:45 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
|
Lijkt me logisch dat het veiliger is om daar 2 aparte examens voor te hebben. Het zijn compleet verschillende voertuigen.
Je moet ook apart motor en auto rijexamen doen. Is hier niet anders, alleen gaat het over kleine motortjes.
vr maart 05, 2010 6:48 pm |
|
 |
Bokito
ApriliaForum Member
|
je moet wel even wat beter gaan lezen, het gaat hier erover dat je met je bromfietsrijbewijs dus wél in een brommobiel mag rijden, maar met een brommobielrijbewijs niet op een een brommer mag rijden.
|
za maart 06, 2010 1:40 am |
|
 |
Valerie
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 11, 2008 10:37 pm Berichten: 1314 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Noord-Scharwoude (NH)
|
Bokito schreef: je moet wel even wat beter gaan lezen, het gaat hier erover dat je met je bromfietsrijbewijs dus wél in een brommobiel mag rijden, maar met een brommobielrijbewijs niet op een een brommer mag rijden. Een brommobiel en een scooter/ schakel zijn 2 hele verschillende voertuigen, daar heeft hij het dus over. Wat jij ook wil duidelijk maken, misschien moet jij beter lezen  ?
za maart 06, 2010 12:38 pm |
|
 |
Bokito
ApriliaForum Member
|
hij zegt, dat het logisch is dat er 2 verschillende examens zijn, wat dus wel zo is, maar met 1 van de examens mag je het andere voertuig ook besturen. dus is er niet een verschillend examen voor beide voertuigen. 1 examen is voor beide, en de ander maar voor 1. ik lees goed genoeg. en heb verder ook geen zin in dit soort discussies. 
|
za maart 06, 2010 7:33 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
|
Als dat zo is (wat ik niet zeker weet) mogen ze dat ook snel aanpassen  En als je geen zin hebt in discussie's is het wellicht verstandig om een beetje rustig aan te doen  Zeker aangezien je hier behoorlijk nieuw bent.
za maart 06, 2010 8:41 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
|
Kleine toevoeging aan dit onderwerp voor de prijs-zeikerts: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/02_februari/13/binnenland/0213_0800_Theorie-examen_brommer_auto.xml (ja, oud bericht, maar wellicht..)
za maart 13, 2010 10:43 pm |
|
 |
MarcoZ
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 10, 2009 6:42 pm Berichten: 320 Woonplaats: Rijssen
|
|
za maart 13, 2010 10:53 pm |
|
 |
|