Pasgeleden had ik een aprillia Ditech, die echt perfect en goed reed. Hij liep ongeveer 85 Km/u. Ik heb er een half jaar mee kunnen rijden totdat ik dan uiteindelijk op de rollerbank moest... uitslag was 1,5 KW,dus dat werd Justitie zeiden ze.
Nou ok,de volgende dag maar ff van plan om hem wat rustiger te laten lopen (Had geen zin in nog 1x voor justitie komen). Dus ik ga naar de winkel om het af te laten lopen, ze hadden pauze.
Dus ik kom smiddags terug,zet mijn scooter alleen op stuurslot,omdat ik alleen maar ff hoefde te zeggen of ik hem achterin kon zetten (achterin de zaak). Nou,dat kon niet ,ze hadden het weer te druk,ik kon dus weer morgen terugkomen.
Maar wat nu,ik loop naar buiten,en ik zie mijn scooter niet meer staan... Ik zakte echt door de grond,daar gaat mun 2000 EUR,mijn mooie aprillia... Ik had wel nog een getuige gevonden,maarja,die had niks van kenteken etc gezien. Wel dat ze ermee wegreden,en een andere jongen in een groene golf. Nouja,aangifte gedaan en alles,maar heeft toch geen zin meer.
Maarja, waar het eigenlijk om gaat is dat ik van plan ben om een Aprillia RS te kopen. Maar ik zit me er nog om te bedenken.
Bijv.
-Hoe zit het met de opbergruimte van zo'n aprillia? Ik hoop dat er een kettingslot en schijfremslot inpast. (Ik wil deze niet zonder sloten laten staan)
-Ik heb nog nooit op een schakelbrommer gezeten? is het schakelen zo geleerd? Of duurt dat FF?
- Ik heb iets gelezen over het spannen van de ketting , duurt dit lang,en hoe gaat dit ongeveer in z'n werk?
-Ik zie vaak bij 2dehands dat ze al heel veel kilometers hebben gereden,maak dit net zoveel uit als bij een normale scooter,of is dat minder belangrijk? (Bijv. een ditech boven de 15000 Km kopen zou ik niet meer doen)
-Heeft iemand nog wat tips,wat zijn de na en voordelen van een schakelbrommer?
-Als ik uiteindelijk eentje heb gevonden,kan hier dan een begrenzer op worden gezet,of gaat dat bij schakelbrommers niet?
Ik weet nu niks meer te vragen,zal me vast nog wel iets in me opkomen,maar dan vraag ik het wel hier
Bedankt alvast voor degenen die willen reageren.
Groetjes,
Robin