HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr mei 16, 2025 6:00 pm




Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Aprillia RS kopen 
Auteur Bericht
Robin
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di mei 09, 2006 6:14 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Aprillia RS kopen
Pasgeleden had ik een aprillia Ditech, die echt perfect en goed reed. Hij liep ongeveer 85 Km/u. Ik heb er een half jaar mee kunnen rijden totdat ik dan uiteindelijk op de rollerbank moest... uitslag was 1,5 KW,dus dat werd Justitie zeiden ze.

Nou ok,de volgende dag maar ff van plan om hem wat rustiger te laten lopen (Had geen zin in nog 1x voor justitie komen). Dus ik ga naar de winkel om het af te laten lopen, ze hadden pauze.
Dus ik kom smiddags terug,zet mijn scooter alleen op stuurslot,omdat ik alleen maar ff hoefde te zeggen of ik hem achterin kon zetten (achterin de zaak). Nou,dat kon niet ,ze hadden het weer te druk,ik kon dus weer morgen terugkomen.
Maar wat nu,ik loop naar buiten,en ik zie mijn scooter niet meer staan... Ik zakte echt door de grond,daar gaat mun 2000 EUR,mijn mooie aprillia... Ik had wel nog een getuige gevonden,maarja,die had niks van kenteken etc gezien. Wel dat ze ermee wegreden,en een andere jongen in een groene golf. Nouja,aangifte gedaan en alles,maar heeft toch geen zin meer.

Maarja, waar het eigenlijk om gaat is dat ik van plan ben om een Aprillia RS te kopen. Maar ik zit me er nog om te bedenken.
Bijv.
-Hoe zit het met de opbergruimte van zo'n aprillia? Ik hoop dat er een kettingslot en schijfremslot inpast. (Ik wil deze niet zonder sloten laten staan)
-Ik heb nog nooit op een schakelbrommer gezeten? is het schakelen zo geleerd? Of duurt dat FF?
- Ik heb iets gelezen over het spannen van de ketting , duurt dit lang,en hoe gaat dit ongeveer in z'n werk?
-Ik zie vaak bij 2dehands dat ze al heel veel kilometers hebben gereden,maak dit net zoveel uit als bij een normale scooter,of is dat minder belangrijk? (Bijv. een ditech boven de 15000 Km kopen zou ik niet meer doen)
-Heeft iemand nog wat tips,wat zijn de na en voordelen van een schakelbrommer?
-Als ik uiteindelijk eentje heb gevonden,kan hier dan een begrenzer op worden gezet,of gaat dat bij schakelbrommers niet?

Ik weet nu niks meer te vragen,zal me vast nog wel iets in me opkomen,maar dan vraag ik het wel hier ;)

Bedankt alvast voor degenen die willen reageren.

Groetjes,
Robin


do okt 19, 2006 10:53 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
hey, welkom op het forum

schakelen duurt even eer je er GOED mee wegbent

moeilijkste is vertrekken hé, je moet leren met je koppeling spelen ed. (mijn mening = leuker dan vario, want daar moet je gwn enkel gas geven)

voordelen zijn er niet echt, behalve dat je beetje meer rij-ervaring hebt als je later naar motor overstapt en als je wat kan/durft sleutelen leer je ook nog wat voor eventueel een motor later

mss een leuk voordeel, een standaard rs gaat makkelijk 90 en ze zijn veiliger dan scooters omdat je 'steviger' op je voertuig zit.

opbergruimte in een rs is er wel, maar niet veer, genoeg voor een kettingslot en schijfremslot, meer niet (wil je een schakel met opbergruimte, koop dan een derbi gpr oud model of een cagiva mito/prima)

nog een klein voordeel, je hebt een grote tank, dus minder tanken

ketting spannen is half uurtje werk max

rsje heeft op 10 000 - 15 000 km nieuwe zuiger nodig (20€ - 50€) als je dit zelf kan en aprilia verzekerd 50 000 km (zei filipino - forummmember eens) rijden zonder revisie (maar deze is best te doen als de brommer 30 000 km heeft gereden), kost ja, ongeveer 200€ schat ik, maar kan je ook laten doen door bullet (forummember en zeer bekwaam) of zelf doen als je handig bent.

een begrenzer kan, maar soms begint een rsje wel erg te stotteren, dus koop een goeie en stel hem niet af op 30km/u

de traagste rsjes (ligt aan het type cilinder) rijden 60, maar voor 160€ heb je al zeer goede straat cilinders en dan haal je zeker de 90 of zelfs meer, meeste rsjes hebben echter een snelle cilinder.

hopelijk is het wat duidelijk

_________________
Afbeelding


do okt 19, 2006 11:22 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
mblover
ApriliaForum Member

Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am
Berichten: 222
Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ketting spannen en smeren is zo gedaan.
Kwestie van ff je as een halve slag los,
beide kanten ff wat aan de spanners draaien (evenveel anders gaat je wiel scheef staan)
en dan de as weer helemaal vast.
Dan ook ff ketting smeren, is speciale spray voor die spuit je er zo op. Evt kan siliconenspay ook.

Verder rijd een schakelbrommer fijner als een scooter, betere wegligging, beter gevoel.

Schakelen stelt geen bal voor, de een heeft het sneller onder de knie als de ander, maar iedereen leert het vrij vlot om ermee overweg te kunnen. Daarna met rijden leer je beter schakelen. :D
makkelijkste is als iemand je ff helpt op een rustige weg of afgesloten terrein ofzo.

ori is wel kut wegrijden met je koppeling denk ik omdat t zo traag is, maar dat weet ik niet zeker, heb nog nooit op een originele brommer gereden.

_________________
BLAAT


do okt 19, 2006 11:49 pm
Profiel
Filipino
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 09, 2005 7:49 pm
Berichten: 666
Woonplaats: Bunnik
Antwoord met een citaat
Bericht 
thomasrs50 schreef:
hey, welkom op het forum

schakelen duurt even eer je er GOED mee wegbent

moeilijkste is vertrekken hé, je moet leren met je koppeling spelen ed. (mijn mening = leuker dan vario, want daar moet je gwn enkel gas geven)

voordelen zijn er niet echt, behalve dat je beetje meer rij-ervaring hebt als je later naar motor overstapt en als je wat kan/durft sleutelen leer je ook nog wat voor eventueel een motor later

mss een leuk voordeel, een standaard rs gaat makkelijk 90 en ze zijn veiliger dan scooters omdat je 'steviger' op je voertuig zit.

opbergruimte in een rs is er wel, maar niet veer, genoeg voor een kettingslot en schijfremslot, meer niet (wil je een schakel met opbergruimte, koop dan een derbi gpr oud model of een cagiva mito/prima)

nog een klein voordeel, je hebt een grote tank, dus minder tanken

ketting spannen is half uurtje werk max

rsje heeft op 10 000 - 15 000 km nieuwe zuiger nodig (20€ - 50€) als je dit zelf kan en aprilia verzekerd 50 000 km (zei filipino - forummmember eens) rijden zonder revisie (maar deze is best te doen als de brommer 30 000 km heeft gereden), kost ja, ongeveer 200€ schat ik, maar kan je ook laten doen door bullet (forummember en zeer bekwaam) of zelf doen als je handig bent.

een begrenzer kan, maar soms begint een rsje wel erg te stotteren, dus koop een goeie en stel hem niet af op 30km/u

de traagste rsjes (ligt aan het type cilinder) rijden 60, maar voor 160€ heb je al zeer goede straat cilinders en dan haal je zeker de 90 of zelfs meer, meeste rsjes hebben echter een snelle cilinder.

hopelijk is het wat duidelijk


Uhm, ik heb dat volgens mij nooit gezegd....

_________________
Pupp¡e In the end, it all comes together zegt:
doffers... klint best vet


vr okt 20, 2006 12:07 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: