Auteur |
Bericht |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
 Re: Manier om geluid te dempen?
En originele luchtbak gebruiken scheelt ook t.o.v. een powerfilter.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
vr nov 27, 2009 2:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 07, 2009 8:13 pm Berichten: 244 Woonplaats: Middelburg
|
Een standaard demper past ook niet op een pro race uitlaat, want de gaten zijn precies andersom! Ik heb nu een pro race demper op mijn std uitlaat, maar gewoon 3 extra gaten in m'n flens geboord zodat ze nu allebei passen en zo gek staat het niet! Mijn uitlaat maakt nou wel vet geluid, niet super hard maar ook zeker niet stil! Maar de beste oplossing is idd een stille demper... Want je demper maakt het geluid niet de uitlaat!
_________________ Mijn ex RSje viewtopic.php?f=13&t=13352
|
za nov 28, 2009 1:12 pm |
|
 |
YAM
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 20, 2008 10:58 am Berichten: 41 Woonplaats: 070
|
Arnold-aprilia schreef: Een standaard demper past ook niet op een pro race uitlaat, want de gaten zijn precies andersom! Ik heb nu een pro race demper op mijn std uitlaat, maar gewoon 3 extra gaten in m'n flens geboord zodat ze nu allebei passen en zo gek staat het niet! Mijn uitlaat maakt nou wel vet geluid, niet super hard maar ook zeker niet stil! Maar de beste oplossing is idd een stille demper... Want je demper maakt het geluid niet de uitlaat! Als het goed is dempt die juist het geluid 
|
za nov 28, 2009 1:36 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Je kan ook een busje maken waarop de aansluitpunten wel kloppen... gewoon bij de gamma een grote spacer ring kopen en dan 6 gaten erin boren...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za nov 28, 2009 1:37 pm |
|
 |
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
Arnold-aprilia schreef: Een standaard demper past ook niet op een pro race uitlaat, want de gaten zijn precies andersom! Ik heb nu een pro race demper op mijn std uitlaat, maar gewoon 3 extra gaten in m'n flens geboord zodat ze nu allebei passen en zo gek staat het niet! Mijn uitlaat maakt nou wel vet geluid, niet super hard maar ook zeker niet stil! Maar de beste oplossing is idd een stille demper... Want je demper maakt het geluid niet de uitlaat! volgende keer kaan je net zo goed helemaal niets zeggen, je uitlaat bepaald voor het grootste deel het geluid van de brommer. Eerst zeg je dat de uitlaat het geluid maakt, en dan is het opeens de demper volgens jou je demper dempt het geluid, waarom zou het anders een demper heten he?
_________________ bier is lekker
|
zo nov 29, 2009 2:05 pm |
|
 |
Thomas..
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 23, 2009 3:44 pm Berichten: 981 Woonplaats: Nederhemert
|
Ik denk nogsteeds dat zun koker lekt, want hoe kan een Pro Race uitlaatje niet mooi klinken..? 
_________________ Aprilia RS 125: viewtopic.php?f=37&t=16363 Yamaha TZR: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 30#p467730
|
zo nov 29, 2009 2:37 pm |
|
 |
Yankovich
ApriliaForum Member
|
Nou kijkt het klinkt niet verkeerd, maar naar mijn mening is het te hard voor de politie. Vandaar...
Maar ik ga even kijken of ik iemand kan vinden die een Metrakit RK Replica demper voor mij te pas kan maken voor een Pro Race uitlaat.
|
zo nov 29, 2009 2:57 pm |
|
 |
Royal Club
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm Berichten: 4705 Woonplaats: Vinkeveen
|
volume van n pro race demper is teklein om goed te dempen. 't wol verbrand te snel
_________________ “When life gives you lemons ask for salt and tequila”
|
zo nov 29, 2009 3:07 pm |
|
 |
Thomas..
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 23, 2009 3:44 pm Berichten: 981 Woonplaats: Nederhemert
|
Royal Club schreef: volume van n pro race demper is teklein om goed te dempen. 't wol verbrand te snel Vandaar dan mun oude wol voor 1/4 weg was.. 
_________________ Aprilia RS 125: viewtopic.php?f=37&t=16363 Yamaha TZR: http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 30#p467730
|
zo nov 29, 2009 3:55 pm |
|
 |
|