Auteur |
Bericht |
robin_aprilia_racer
|
 vliegwiel naar de klote
hallo, nou ik wou dus mijn brommer starten een weekie terug en hij starte niet, ik dus me vliegwiel erafgehaald en de krans ( dat grote tandwiel ) was dus van het vliegwiel afgebroken. ik netjes een nieuw vliegwiel van me dealer gehad, dus ik wil het erop zetten en ik dus rekening met het spietje gehouden, vervolgens erop gezet maar de nieuwe tandwielring haalde het tandwiel van me startmotor niet, ik vond dit erg vreemd en vervolgens probeerde ik met een vliegwieltrekker mijn vliegwiel eraf te halen. en dat lukte niet dus ik kijken was ineens me schroefdraad in me vliegwiel naar de klote dus wat nu? alvast bedankt 
|
do dec 03, 2009 9:09 pm |
|
 |
Devlin
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr mei 18, 2007 10:28 pm Berichten: 545 Woonplaats: Dalfsen
|
 Re: vliegwiel naar de klote
schroefdraad IN je vliegwiel?
_________________ *--> Futura <--*
"© Aprilia ©"
|
vr dec 04, 2009 10:52 am |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
start motor komt ook naar buiten he, als je hem aan doet..
en om nu je vliegwiel er af te halen word nog wel een gezeik
|
vr dec 04, 2009 11:11 am |
|
 |
robin_aprilia_racer
|
mijn startmotor draait geloofik gewoon vrij rond en komt niet naar buiten, en ik bedoel het schroefdraad waar je je vliegwieltrekker op monteerd
|
vr dec 04, 2009 12:02 pm |
|
 |
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm Berichten: 1705 Woonplaats: Regio Antwerpen
|
Dan heb je toch iets mis gedaan. De draad die in het vliegwiel zit is van gehard staal. (tenzij het van die goedkope imitatie rommel is made in china) Ik vind het ook zeer vreemd dat het vliegwiel past, maar dat de startkrans te klein zou zijn. Als je start met de elek. zou idd het tandwiel van de starter moeten draaien EN naar buitentoe komen.
Om je verneukt vliegwiel te demonteren zou je kunnen proberen er een poulie trekker op te zetten, nu die startkrans weg is zou dat juist moeten lukken denk ik. En anders aanezien het toch al stuk is, zou je de gaten in het vliegwiel kunnen uitfrezen en daar en poulie trekker opzetten.
Groeten
_________________ Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts * * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *
|
vr dec 04, 2009 2:51 pm |
|
 |
Devlin
ApriliaForum Member
|
robin_aprilia_racer schreef: mijn startmotor draait geloofik gewoon vrij rond en komt niet naar buiten, en ik bedoel het schroefdraad waar je je vliegwieltrekker op monteerd Dus je hebt het schroefdraad op je krukas gemold? 
"© Aprilia ©"
|
vr dec 04, 2009 3:25 pm |
|
 |
RobinRS98
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 11, 2008 8:36 pm Berichten: 429 Woonplaats: Nieuw-Buinen
|
als jij je vliegwieltrekker op je krukas monteerd dan wel ja, nee die draai je in je vliegwiel, maar je hebt nu dus een nieuw vliegwiel dit ook alweer kapot is ? en inderdaad mischien een poelitrekker proberen en daarna terug gaan naar je bromboer,
_________________ Mijn RS OM
|
vr dec 04, 2009 3:47 pm |
|
 |
robin_aprilia_racer
|
dat nieuwe vliegwiel zit er wel op alleen de startmotor komt helemaal niet naar buiten dat snap ik dus niet?
|
vr dec 04, 2009 3:53 pm |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
Devlin schreef: robin_aprilia_racer schreef: mijn startmotor draait geloofik gewoon vrij rond en komt niet naar buiten, en ik bedoel het schroefdraad waar je je vliegwieltrekker op monteerd Dus je hebt het schroefdraad op je krukas gemold?  als jij nou gewoon je mond houd als je geen verstand hebt
|
vr dec 04, 2009 4:42 pm |
|
 |
11martijn11
ApriliaForum Member
|
robin_aprilia_racer schreef: dat nieuwe vliegwiel zit er wel op alleen de startmotor komt helemaal niet naar buiten dat snap ik dus niet? nieuw start motertje proberen? en weet je het zeker dat dat tandwiel niet naar buiten komt? probeer hem anders ff op een accu?
|
vr dec 04, 2009 4:43 pm |
|
 |
robin_aprilia_racer
|
ja ik heb het probleem gevonden, me startmotor komt niet naar buiten omdat me krans een ijzree ring gemold heeft van dart startmotor ding wat naar buiten moet komen, dus ik kijk even wat ik er mee doe.
|
vr dec 04, 2009 5:10 pm |
|
 |
Devlin
ApriliaForum Member
|
11martijn11 schreef: Devlin schreef: robin_aprilia_racer schreef: mijn startmotor draait geloofik gewoon vrij rond en komt niet naar buiten, en ik bedoel het schroefdraad waar je je vliegwieltrekker op monteerd Dus je hebt het schroefdraad op je krukas gemold?  als jij nou gewoon je mond houd als je geen verstand hebt Of jij doet normaal? misschien heb ik hem wel verkeerd begrepen? 
"© Aprilia ©"
|
vr dec 04, 2009 5:46 pm |
|
 |
robin_aprilia_racer
|
jongens hou het ff rustig, maargoed nu maar eens proberen het te verhelpen...
|
vr dec 04, 2009 5:48 pm |
|
 |
|