Auteur |
Bericht |
Straatknaller
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 26, 2009 2:13 am Berichten: 40
|
 Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
Hoi,
ik ben van plan binnenkort mijzelf een RS50 aan te schaffen - geen AF1 en geen MY07, weet niet hoe het model er tussen heet :')
Maar op welke dingen moet ik nou letten bij de aankoop? Ik ben in feite een schakel leek dus alle informatie is welkom!
Mvg.
|
za dec 26, 2009 2:07 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
za dec 26, 2009 2:08 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Straatknaller
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 26, 2009 2:13 am Berichten: 40
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
Ah, dank je!
Maar eigenlijk doelde ik specifiek op "kwaaltjes" of gewoon dingen van een Rs waar ik goed op moet letten... Ik heb zat ervaring met 2takt en slijtage delen dus daar hoef ik niks over te weten, maar wel gewoon dingen van 'n RS zelf waar ik op moet letten, wat gaat er vaak stuk oid
Laatst bijgewerkt door Straatknaller op za dec 26, 2009 2:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za dec 26, 2009 2:19 pm |
|
 |
kabouter plop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 28, 2009 10:33 pm Berichten: 962
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
omdat ik in de buurt woon ":P http://link.marktplaats.nl/303827737 ik wil geen commentaar van mensen dat ik emn link plaatst 
_________________
sven93 schreef: die achterbrugsticker staat op 'ik doe al mijn stunts zelf' 
|
za dec 26, 2009 2:20 pm |
|
 |
Straatknaller
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 26, 2009 2:13 am Berichten: 40
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
Wil jij niet ruilen met mij 
|
za dec 26, 2009 2:26 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
RS heeft gevoelige achterwiellagers, daar moet je eventjes op letten. Startmotor wil ook nog wel eens kapotgaan bij AM6 blokjes, en voorderest weet ik het niet zo 1 2 3.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za dec 26, 2009 2:31 pm |
|
 |
kabouter plop
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za maart 28, 2009 10:33 pm Berichten: 962
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
achterwiellagers is hartstikke snel gefikst, daar zou ik me niet druk om maken, even voelen aant achterwiel, klaar, is bij mij al gedaan (A) hint hint hij is te koop, maar niet te ruil 
_________________
sven93 schreef: die achterbrugsticker staat op 'ik doe al mijn stunts zelf' 
|
za dec 26, 2009 2:39 pm |
|
 |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
dat is bij derbi ook.
En bij yamaha zal dat dan niet veel anders zijn denk.
|
za dec 26, 2009 5:39 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
Dan is het toch een aandachtspunt? 
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za dec 26, 2009 9:06 pm |
|
 |
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
Rs50 hebben vaak last van uitgelubberde achterwielen waardoor de lagers los komen te liggen. Beste oplossing is een goed achterwiel, een altnernatief daar voor is het wiel uitdraaien en er een bus in persen. Verder zijn er niet echt specifieke kwalen waar ze last van hebben. Ik heb trouwens nog een rs50 staan. Hier een linkje: viewtopic.php?f=7&t=14695
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
za dec 26, 2009 11:09 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
En zitten meer modellen tussen de af1 en de my hoor...
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
za dec 26, 2009 11:12 pm |
Persoonlijk album
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
 Re: Waar moet ik op letten bij aankoop RS50?
je kan natuurlijk alle slijtage delen gaan opnoemen maar heeft ook weinig zin. - wiellagers: Gaan snel kapot (ik vervang ze altijd tegelijk met mijn banden) Ze zijn relatief goedkoop en heb nog nooit last gehad van lagers die "los" zitten in het wiel. Heb ze toch al vaak vervangen zonder problemen. Als je echt veel te lang door gaat rijden met rotte lagers loop je natuurlijk wel kans dat alles in de soep draait. - balhoofdlagers: Kan wel eens voorkomen dat er speling op komt maar dan heb je het wel over een brommer met 30.000+ km op de teller denk ik. Deze zijn wel wat aan de prijs maar ook prima zelf te vervangen. - remmen en remschijven: Originele remschijven van een rs zijn erg goed. Maar na veel kilometers of slecht onderhoud kunnen ook deze slijten. Groeven of een dikke rand geven deze slijtage aan. Imitatie schijfjes heb je wel voor niet al te veel geld (50 euro ofzo). Kwaliteit is wel veel slechter dan origineel. Origineel is overigens heel erg duur, dacht iets van 200 euro. Een rs moet gewoon snoeihard remmen anders is er iets mis.
Voor de rest kom je bij een goed onhouden rs weinig dingen tegen. Het blok kan zo'n 25.000 - 35.000 km mee zonder revisie.
Ik lees dat je 2-takt ervaring hebt maar niks van schakels weet. Dus of je hebt scooter ervaring of kettingzaag/grasmaaier etc. Wat je bij een schakel ook vaak moet is je ketting en tandwielen vervangen en onderhouden. Hier ben je eigenlijk gewoon de meeste tijd mee kwijt kwa onderhoud. Een compleet setje van een redelijk merk kost al snel zo'n 50-100 euro.
|
zo dec 27, 2009 4:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
|