Auteur |
Bericht |
Bartd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 8:32 am Berichten: 37 Woonplaats: Brakel (gld)
|
 Na lang op topsnelheid rijden, een raar 'schrapend' geluid
Hallo,
Ik heb een probleempje met mn rs, Wanneer ik op een lang recht stuk, een dijk ofzo, lang op topsnelheid (+- 100 km/h) rijdt, tegen de 11.000 toeren aan, begint hij een heel raar geluid te maken. Het is een soort schrapend geluid. Het lijkt net alsof er iets warm wordt, uit gaat zetten en ergens tegen aan loopt. Het is niet mijn cilinder, daar ben ik wel zeker van. Wanneer ik rustig terugschakel gaat het weer over en kan ik op een normale manier verder rijden. Gister werd het probleem iets erger, ook nadat ik even gestopt ben, en weer wegreed, bleef het schrapende geluid. Ook als hij in zn Neutraal stond bleef het geluid als ik gas gaf, bij stationair erg rustig, maar hoe meer toeren ik ging maken hoe harder het geluid ook werd. Het lijkt bijvoorbeeld op mijn vliegwiel wat harder gaat draaien bij het meer toeren. Opmerkelijk is dat het lijkt wanneer ik in de 2e versnelling rijd, het geluid weg is. Tenminste, dit was gisteren even het geval.
Weet iemand wat mijn probleem kan zijn?
Alvast bedankt!
_________________ Zie mijn RS50 Spain´s No1: viewtopic.php?t=14163
|
vr jun 18, 2010 8:34 am |
|
 |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
 Re: Na lang op topsnelheid rijden, een raar 'schrapend' geluid
je vliegwiel kan niet hoor. als daar iest niet goed mee is( sneller draait dan je krukus ) dan doet hij het helemaal niet.
misschien je krukas laggers die je hoort??
|
vr jun 18, 2010 9:37 am |
Persoonlijk album
|
 |
bekius16
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 20, 2009 2:56 pm Berichten: 26 Woonplaats: Dokkum
|
Zit er nog wel genoeg versnellingsbakolie in?
_________________ Don't eat the yellow snow!
|
vr jun 18, 2010 10:21 am |
|
 |
Bartd
ApriliaForum Member
|
Ja, Ik heb net mijn versnellingsbakolie vervangen, ik had het probleem hiervoor ook al hoor..
|
vr jun 18, 2010 2:03 pm |
|
 |
Remco#1!
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 10, 2009 10:08 pm Berichten: 428 Woonplaats: Middelburg.
|
klinkt al je lagers naar de kloten. kan je misschien een filmpje maken van het geluid?? 
_________________ Gilera RCR (Derbi Senda) Monster energy project: viewtopic.php?f=11&t=15344
|
vr jun 18, 2010 4:05 pm |
|
 |
Laurens_APRrs50
ApriliaForum Member
|
je sproeier is misschien te klein? zuiger word te warm en zet uit.... nu waarschijnlijk je zuiger verneukt denk ik 
|
vr jun 18, 2010 9:12 pm |
|
 |
Manuel poggiali
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 26, 2009 10:11 pm Berichten: 194 Woonplaats: Schoondijke, Zeeland!
|
denk niet dat het iets met de cilinder en/of zuiger te maken heeft. Anders zou die ook wel compressieverlies moeten hebben!
_________________ viewtopic.php?f=13&t=14159 Aprilia Poggiali White!
|
vr jun 18, 2010 9:22 pm |
|
 |
Bartd
ApriliaForum Member
|
nee, ik geloof niet dat ik een te kleine sproeier heb, Ik heb sproeier 120, ik heb deze express erin gezet dat hij lekker rijk staat. Want mijn blokje heeft al veel kilometers gelopen.
Ik denk zelf ook aan mijn krukaslagers, Heeft iemand toevallig dit probleem ook eens gehad?
Het is echt alleen maar bij langere tijd heel veel toeren, dus ook alleen maar wanneer hij goed warm wordt.
|
ma jun 21, 2010 8:44 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Check je voorwiel/achterwiel lagers ook maar is voor de zekerheid. Denk zelf ook krukaslagers. Maar als je toch al op zoek bent naar het probleem zou ik hier beginnen.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
ma jun 21, 2010 9:03 am |
|
 |
Bartd
ApriliaForum Member
|
Nee, bij mijn wiellagers hoef ik zo en zo niet te zoeken, die zijn gewoon goed en daar komt het echt niet vandaan. Het komt echt uit mn blok, want hij bij een hete moter in zn N staat, en ik geef gas, loopt het geluid met mn toerental mee op.. Het is dus een ´draaiend´ onderdeel.. maar wat?
|
ma jun 21, 2010 4:14 pm |
|
 |
von-gaag
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 6:19 pm Berichten: 197 Woonplaats: Maasland
|
nou je krukaslagers bewegen toch altijd als de motor draait? maar als jij zegt dat het weg is als hij in zijn 2 staat dan is dat het waarschijnlijk niet
_________________ mijn gpr 50 MeeGaa replica
|
ma jun 21, 2010 5:57 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
als het in je 2 weg is, is het dan toevallig ook in je 4 en je 6 weg? Zo ja, tijd voor een blok revisie. Zo nee, denk ik toch je krukaslagers.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
wo jun 23, 2010 8:06 pm |
|
 |
Bartd
ApriliaForum Member
|
Ik heb gehoord het probleem misschien kan zijn dat de lucht in mijn tank vacuum trekt, Weet iemand misschien of dit kan kloppen?
|
zo jul 04, 2010 1:10 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
nee, denk niet dat dat kan. mijn tank fluit in de zomer een beetje als de brommer in de zon staat, dat kan nou weer wel (heeft te maken met verneveling van de benzine op een bepaalde temperatuur en de druk die toeneemt in de tank). Ik denk dat de druk in je tank niet kan afnemen om eerlijk te zijn... tenzij je brommer echt heel erg zuipt, maar dat geloof ik niet zo.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di jul 06, 2010 10:25 pm |
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 07, 2009 8:13 pm Berichten: 244 Woonplaats: Middelburg
|
Ik denk het ook niet, bij mij hoor je de tank inderdaad ook 'zingen' als hij in de zon staat, maar dit komt nooit boven het geluid van je blok uit.
_________________ Mijn ex RSje viewtopic.php?f=13&t=13352
|
wo jul 07, 2010 10:00 pm |
|
 |
|