HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo mei 04, 2025 1:16 am




Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12 
Auteur Bericht
chrisnl002
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo jan 11, 2012 10:27 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Hoi,

waar moet ik deze 2 pinnen op m'n cilinderkop op aansluiten en zouden jullie me wat wijzer kunnen maken over m'n dellorto 12 mm PHBN. Ik heb aangegeven op de foto wat ik niet weet met verschillende kleurtjes, en ik heb de gewone foto ernaast zodat jullie het ook zonder kleur kunnen zien.
Alvast bedankt.


Bijlagen:
carburateur2.jpg
carburateur2.jpg [ 25.92 KiB | 1314 keer bekeken ]
carburateur.jpg
carburateur.jpg [ 16.82 KiB | 1314 keer bekeken ]
12012012012.jpg
12012012012.jpg [ 39.74 KiB | 1314 keer bekeken ]
do jan 12, 2012 7:02 pm
Profiel
aprilialover
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 28, 2009 1:44 pm
Berichten: 574
Woonplaats: thuis
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Cilinderkop kan je gewoon afdichten.

Zwarte bakje onder je carburateur kan je een stukje benzine slang doen en ook afdichten. Dat is voor als je je carburateur eraf gaat halen kan je hem via daar leeg laten lopen.

Aansluiting met het rode streepje komt je olie slangetje op vanaf je oliepomp.

Aansluiting met het streepje wat lichtgroen is komt je benzineleiding.

Die andere gaatjes zijn gewichtsbesparing :DD:

_________________
Ik zoek een blok van een oud vrouwtje die hem alleen heeft gebruikt voor boodschappen.


do jan 12, 2012 7:32 pm
Profiel
Gerard1793
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 5:08 pm
Berichten: 977
Woonplaats: Middelstum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Zwarte bakje is je vlotterbak, daar moet een slangetje op en die moet NIET DICHT! Het slangetje van ongeveer moet ongeveer 10 cm lang zijn en omhoog lopen.

Mocht je vlotter blijven hangen loopt de benzine uit het slangetje en niet in je krukasholte.

_________________
'78 XT500
'89 GS500
'98 V70 T5


do jan 12, 2012 7:35 pm
Profiel
chrisnl002
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo jan 11, 2012 10:27 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Oke bedankt, ik weet dat dat lichtgroene streepje niet de benzine ingang is, want die zit aan de andere kant dus wat is dat groene streepje dan? En waar het zwarte streepje naartoe gaat daar zit bij mij een slangetje op van 10 cm, wat is dit dan?


do jan 12, 2012 7:40 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm
Berichten: 5000
Woonplaats: Oegstgeest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Rood: Overloop 1
Paars: Carburateur verwarming (overbodig)
Groen: Vacuum aansluiting (moet je GOED afdichten als je geen vacuum hebt, anders zuigt hij daar valse lucht)
Geel: (?)
Zwart: Overloop 2
Blauw: Overloop 3

_________________
Four wheels move the body
Two wheels move the soul
Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!


do jan 12, 2012 8:13 pm
Profiel
chrisnl002
ApriliaForum Member

Geregistreerd: wo jan 11, 2012 10:27 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Bedankt jongens, het is gelukt rijdt als een zonnetje :D


do jan 12, 2012 11:13 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Ter aanvulling:

*Vincent* schreef:
Rood: Overloop 1 OLIE NIPPEL, GEEN OVERLOOP

Paars: Carburateur verwarming (overbodig) EN niet voorzien op deze carburator. Dit is een model zonder.
Hier had je de nippels van je cilinderkop op kunnen aansluiten hadden deze voorzien geweest op de carb


Groen: Vacuum aansluiting (moet je GOED afdichten als je geen vacuum hebt, anders zuigt hij daar valse lucht)

Geel: (?) Dat is een gaatje dat geboord is om de kanalen in de carburator te krijgen, binnen in kruist dit een dwarskanaal, om de opening die mee gecreƫerd is door de boring terug dicht te maken word deze afgesloten met een klein bolletje wat erin geperst zit.

Zwart: Overloop 2 En ontluchting van de carb, mag niet dicht gemaakt worden. 1 omdat anders alles wat overloopt in het motorblok of luchtfilter loopt en zo je brommer kan verzuipen. 2 Als je de ontluchting dicht maakt kan er heel slecht benzine in of uit de vlotter lopen en zal je carb slecht werken.

Blauw: Overloop 3 idem aan zwart

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


vr jan 13, 2012 10:33 am
Profiel
piotrSMX
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 01, 2010 1:50 am
Berichten: 1677
Woonplaats: Houten
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Blauw, waarom mag die niet dicht dan? Hij zit namelijk niet op elke carburateur, want je hebt ook vlotterbakken die op die 12mm passen zonder dat overloopje er aan.

_________________
boy-1993 schreef:
Waarom zouden scooters en sprinters en al meer dan 14000 kunnen draaien en een rs 50 ineens niet?


vr jan 13, 2012 8:10 pm
Profiel
RonnyRacingTeam
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 26, 2009 10:19 pm
Berichten: 1705
Woonplaats: Regio Antwerpen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cilinderkop 2 pinnen & hulp met PHBN 12
Als je hem dicht maakt en hij loopt over dan zal alle benzine IN het blok lopen ipv weglopen via de voorziene opening.

_________________
Special thanx to: http://www.vanhovemotors.be
Foto's: http://www.picasaweb.google.com/ronnyracingteam
Faceboek groep: http://www.facebook.com/group.php?gid=115875105094188&ref=ts
* * * De snelste manier om een bocht door te komen is geen schrik hebben om je zeer te doen. (joe bar) * * *


za jan 14, 2012 1:53 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron