HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za mei 17, 2025 1:10 am

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Vaag Geval met politie + Vraagje 
Auteur Bericht
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Vaag Geval met politie + Vraagje
Vraagje ik rij gister naar school toe en zie rollerbank!
Dus ik denk rij er gewoon naar toe en dan kan ik meteen vragen voor een DeciBell test...
Dus ik rij er naartoe (zonder begeleiding of dergelijke) en ik kom er en ik vraag aan die agent of ik een DB test mag doen...
Hij: Ok, ja dat mag als je eerst even op de rollerbank wil (ik was er vrijwillig mja maakt niet uit hij is begrenst met prop).
Dus ik had 0,5Kw wat dus gewoon goed is...

Nou stonden er nog een stuk of 10/15 brommers toen we die DB test gingen doen... Ik dacht dat moet niet zo erg zijn want naja het is wel vrijwillig en niet omdat hun het zijden...
Dus die agenten de test uit voeren en opeens komt een agent naar me toe met m'n certificaat (moest ik bij rollerbank test geven :X: )
En hij begint een boete uit te schrijven op een kladblokje...
Ik geschrokken en zeg tegen die man van: "Hey, ik vroeg vrijwillig om een DB test hoor" hij: "Jah, maar toen je hier aan kwam rijden wist je al dat je verkeerd zat dus daarom vroeg je het!"
Ik geschokt dat ik was reed gewoon weg... (STOM Want ik had om de agent zijn naam moeten vragen en een officieel bekeurings blaadje).

Nou oké dus naja dit vind ik heel erg vreemd... nou is dit niet het enige...
Ik reed denk ik 2/3 weken geleden ook gewoon en toen knalde m'n prop uit m'n uitlaat en begon die toeren te maken... nou ja leuk als dat ik het vond vertelde ik het toch maar aan m'n pa... dus wij uitlaat eraf ... en ja geen prop te bekennen...
Dus we gingen vissen met staal draad om hem als het ware los te krijgen dus na +/- 30min te hebben geklooid eindelijk die prop eruit!
Nou was het op dat moment al te laat om er nog wat aan te doen (s'avonds)..
Dus m'n vader zij: "nou ja dan gaan we deze Zaterdag wel een prop er in terug zetten al kan jij er eentje krijgen bij de brommer winkel."
Dus ik die vrijdag naar de brommerboer!
Kunt u even mee komen naar het bedrijven terein... (Ja hoor wat een pech) Dus ik ook als reden opgegeven dat we hem aan het afvoeren waren mja.. had dus wel 1,4Kw en Officier van Justitie...

En nu heb ik dus ook 104Db boete en ik vroeg mij dus eigenlijk af hoe lang demper wol bij jullie ongeveer mee gaat want ik heb met deze demper nog geen 600km geredenen, en we halen hem vanmiddag bij de brommerboer open en hij is helemaal zwart verkoold (het wol) en dus dempt die niks meer...
En ik vind het zowieso aso dat ik voor een vrijwillige test bekeurd wordt en dan nog niet eens een geel papiertje mee krijgen...
Ik ben hier dus niet blij mee mja...
Hopelijk vind ik zo ook een antwoord, want anders kunnen we de boete mischien verhalen op de brommerboer hier in de buurt.... (die had mij geadviceerd deze uitlaat te kopen "een kundo").

Mja Grtz, Paul

- Team H-p-c.nl -

wo okt 18, 2006 10:35 pm
Profiel WWW
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Oja de na de rollerbank (van 1,4Kw) was ik vrijwillig naar het Politie station geweest en toen had ik ook al 0,5Kw en toen wou de agent niet eens een Decibell test doen omdat hij hem te stil vond...

NOG VAGER WAAROM HEB IK DAN NU EEN BOETE!?!?!?!!!

En echt niemand van de politie kan mij maar enigzins helpen
ik bedoel als ik er alleen al kom met: er is niks opgevoerd op die uitlaat na maaaar die is begrenst...
Dan gaan hun: Dan zijn het je tandwielen waarschijnelijk.
Ik: Jah, maar die staan op optrek kracht dus dat is wel vaag...
Agent: Mja, er is dus wel aan gekloot dus eigenschuld..

Wat ik dan niet vat is dat ik dat gesprek al met ongeveer 5 agenten heb gehad en ze allemaal hetzelfde zeggen, terwijl het helemaal nergens op slaat.. of tewel zelfs bij de rollerbank hebben ze er geen bal verstand van...

- Team H-p-c.nl -

wo okt 18, 2006 10:39 pm
Profiel WWW
apriliapoggiali
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 2
Antwoord met een citaat
Bericht 
:D: zo wie zo vind k het super dom om vrijwillig er heen te gaan.

je weet van te voren dat ze je wel ergens voor bekeuren. bij grote controle doen ze wat ze ma kunne bekeuren.

demper wol mag indd dan al niet kapot zijn

wo okt 18, 2006 10:40 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik wens je succes maar ik denk niet dat je er nog wat aan kan doen. Als je zonder prop gaat rijden dan weet je dat en moet je maar gewoon de fiets pakken als je geen risico wil lopen (zoiets zal je wel als antwoord krijgen). Die geluidstest sja daar mogen ze gewoon een bekeuring voor geven en waarschijnlijk hadden ze die test toch wel gedaan ookal had je niks gezegt. Verder baalden ze natuurlijk dat je brommer op dat moment niet te snel liep. Geel papiertje zijn ze niet verplicht te geven volgensmij. Ze kunnen het ook opsturen. Bezwaar kan je pas maken als je de acceptgiro hebt en niet met een geel briefje.

En de les voor de volgende keer als je een rollerbank ziet, eruit naaien en uit de buurt blijven :D

wo okt 18, 2006 10:42 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Het probleem is ik heb vorig jaar een half jaar thuis gezeten met rug klachten en ben nu dus rustig aan weer aan het opbouwen van alles (neej, brommer maakt het niet erger wat velen zullen denken).
En zoals dat ik vandaag met de fiets was ga ik dus echt binnenkort niet meer ik zit nu op deze stoel en straks ga ik er vanaf en ga te bed want alles doet bijna pijn :X: :(( :{}:
Daarom ook dat ik als nog met de brommer ging.

- Team H-p-c.nl -

wo okt 18, 2006 10:48 pm
Profiel WWW
mblover
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Nou als jij er helemaal niks aan gedaan had en die prop er zo uitknalde en dus slecht in de uitlaat zat dan stuur je de bon gewoon linea recta door naar de brommerzaak.
Mochten hun moeilijk gaan doen, dok hem dan alvast zodat je geen dagvaarding krijgt, maar stuur hun alsnog de rekening.

Doe dat voor de teveel geluid boete ook, want het gaat ook nergens over dat een std brommer teveel geluid maakt na 600km.

verder idd als je plisie ziet en hun zien jou niet, wegwezen. Ze zoeken gewoon iets om je te naaien...
Toch wel overeenkomst tussen plisie in kirgizië en hier. Door allebei word je genaaid. Alleen daarginds voor hun binnenzak zodat ze hun kinderen eten kunnen geven, en hier in opdracht van de staat.... :@: :@:

vertel de politie verder dat hij van een trekvertanding niet harder gaat lopen op topsnelheid, omdat hij door die berg oud ijzer die van de nederlandse wet in je uitlaat moet zitten niet meer toeren gaat draaien. Hij kan dus alleen maar zachter gaan als origineel. Ben benieuwd wat ze dan zeggen... smerige dikkoppen.

do okt 19, 2006 1:25 am
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 95
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nightmare5 schreef:
Het probleem is ik heb vorig jaar een half jaar thuis gezeten met rug klachten en ben nu dus rustig aan weer aan het opbouwen van alles (neej, brommer maakt het niet erger wat velen zullen denken).
En zoals dat ik vandaag met de fiets was ga ik dus echt binnenkort niet meer ik zit nu op deze stoel en straks ga ik er vanaf en ga te bed want alles doet bijna pijn :X: :(( :{}:
Daarom ook dat ik als nog met de brommer ging.

Maar je begrijpt zelf ook wel dat dat alsnog geen reden is om met een opgevoerde brommer te gaan rijden. Het enige wat je kan doen is de bon opsturen naar de brommerboer omdat de prop eruit is geschoten, maarja dat is wel moeilijk aan te tonen.

Dusja uiteindelijk ligt het toch aan jezelf...

do okt 19, 2006 11:30 am
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 8
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik vind het echt een superdomme actie sorry hoor maar dit is gewoon vragen om problemen eigen schuld

do okt 19, 2006 11:55 am
jasper
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik vind het ook niet al te slim om vrijwillig naar een rollerbank te stappen en te vragen of ze ff willen kijken :S: :@:

do okt 19, 2006 3:44 pm
Profiel WWW
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Jah maar wat ik al eerder zij ik dacht dat het wel oké zou zijn en een agent had mij eerder verteld dat of er rollerbank was of niet dat als ik vrijwillig ging dat je dan geen boete kon krijgen...

- Team H-p-c.nl -

do okt 19, 2006 4:41 pm
Profiel WWW
cebess
Administrator

Afbeeldingen: 33
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja, als je vrijwillig naar het bureau komt wel maar als ze daar al staan te controleren lijkt mij niet he. Anders roept iedereen vlug dat ie vrijwillig komt testen als ze er langs moeten.

do okt 19, 2006 4:43 pm
Nightmare5
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
cebess schreef:
ja, als je vrijwillig naar het bureau komt wel maar als ze daar al staan te controleren lijkt mij niet he. Anders roept iedereen vlug dat ie vrijwillig komt testen als ze er langs moeten.

Jah mja dan had ik net zo goed een anderre weg kunnen nemen want ik zag ze al heel vroeg staan :00/:
En nogmaals zeg ik erbij: Ik ben niet van de weg af gehaald, ik rij er toch vrijwillig heen :_:

- Team H-p-c.nl -

do okt 19, 2006 7:17 pm
Profiel WWW
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja daar gaat ut um nou om, je reed ermee. Bij een echte vrijwillige meting moet je naar het bureau komen op afspraak. En ook dan kunnen ze een boete geven als ze jou hebben zien aan komen rijden. Oftewel, je zou dan met een aanhanger moeten komen. Jij zit iig fout en daar mogen hun een boete voor geven wat ze dus ook hebben gedaan. (je reed toch op de openbare weg...)

do okt 19, 2006 9:29 pm
petertzr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Nightmare5 schreef:
cebess schreef:

Jah mja dan had ik net zo goed een anderre weg kunnen nemen want ik zag ze al heel vroeg staan :00/:
En nogmaals zeg ik erbij: Ik ben niet van de weg af gehaald, ik rij er toch vrijwillig heen :_:

Sorry maar dit vind ik dan wel heel dom :S: . Denk dat het nu gewoon betalen voor je word, die dealer zul je ook moeilijk kunnen verwijten dat die prop los is geschoten omdat daar ook factoren als hitte en trillen enzo van op invloed zijn.

do okt 19, 2006 9:48 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Ja ik denk ook dat dat niet gaat lukken want je hebt um zelf gemonteerd toch?? Dan kan het dus ook aan jou liggen feitelijk gezien...

do okt 19, 2006 9:53 pm
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende