1. als een voorwerp te veel hoeken heeft dat je hem na de hand niet meer uit de mal kan halen moet je een scheidingswand creëren. met een dunnen houten plaat bijvoorbeeld. het is namelijk niet zo handig als je je kap er later helemaal niet meer uitkrijgt en de mal kan gaan losbreken

.
2. daarna met kneedrubber zorgen dat je kap goed op de houten plaat aansluit(moet speciale rubber zijn weet ff niet meer welke)
3. ontvetten en daarna een dunne coating laag aanbrengen. merk dat ik vaak voorbij zie komen is partall. goed laten drogen die zooi.
4. daarna kun je beginnen met aanbrengen van polyestermatjes en polyester. hoe mooier en secuurder je dit aanbrengt des te beter resultaat later. dus alles moet lekker strak erop zitten, weinig luchtbellen (zijn later wel bij te werken) en genoeg polyester. goed in een warme omgeving laten drogen. dus in de winter ff straalkachel roggelen.
5. dit herhaal je ook aan de andere kant van je scheidingswand.
boor ook gaatjes in de mal buiten je vorm om natuurlijk zodat je later de delen van elkaar af kan halen.
6. nu je de delen weer van je vorm afgehaald hebt moet je de mal insmeren met een wax laag. film-laag word ook wel eens genoemd. goed laten drogen en insmeren die zooi met polyester en matjes

zorgen dat alles weer strak en zo weinig mogelijk luchtbelletjes heeft zodat je een beter resultaat hebt.
ik weet niet precies meer wat ik toen voor alleen polyester heb betaald. maar het was sowieso geen fortuin. tuurlijk gaat het je wel wat kosten. maar voor 15 euro had ik toen sowieso 2 vierkante meter + benodigde polyester.
hier nog fototje voor verduidelijking.
fotos van boven naar onder-links naar rechts

gr melvin