Auteur |
Bericht |
frishh
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jun 13, 2010 11:06 am Berichten: 3714 Woonplaats: Delft
|
 Re: rs50 staat in zijn N en nog neemt hij het achterwiel mee
PeteRSchouten schreef: *jack schreef: ja of jij niet. ik snap t wel hoor, ik zeg alleen dat als je platen op zijn dat ie helemaal niets meer doet. was geen reactie of zuks hoor.  Als je platen op zijn doet ie het nog wel hoor. Het rijd alleen zwaar kut. Kun je je brommer nog in een andere versnelling krijgen, en dan normaal wegrijden? Dus even los van het idee dat ie in zijn neutraal staat. Als ie in een versnelling nog normaal kan optrekken -> koppeling goed. Als je hem helemaal niet meer in een versnelling kan krijgen -> iets in je bak niet goed. Kan ook klok of vorken zijn of wat dan ook. Onthoud dat als je zonder olie rijd niet het enige dat snel slijt je koppelingsplaten zijn.dan naait je bak gewoon vast, als je gaat testrijden, gewoon weer olie erin.
do jan 13, 2011 9:32 pm |
|
 |
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
ja heb het blok nu uit elkaar liggen..
maar heb ontdenkt dat de zuigerveren gewoon kunnen draaien dat hoort niet of wel ? want als ik gas gaf was het niet een hele snelle reactie en ik heb 19 mm carb en hij zakt ook snel uit de toeren..
|
vr jan 14, 2011 3:17 pm |
|
 |
Day-Sniper
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 08, 2010 4:54 pm Berichten: 394 Woonplaats: Omgeving Goes (Zeeland)
|
Heb je je versnellingsbak al open? of ben je dat niet zelf van plan, het probleem licht niet in je vermogen als er nix raars tezien is aan je cilinder
_________________ Mijn RS50 OM
Aprilius schreef: is dat hoog onderwijs in belgie? volgens mij doet mijn hamster ook zo'n opleiding
|
vr jan 14, 2011 3:35 pm |
|
 |
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
nee oke dat dacht ik al maar losse zuigerveren zijn ook niet goed of wel ?
|
vr jan 14, 2011 3:54 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
Dat ze als je zuiger los is er niet omheen klemmen is normaal.
Het probleem zit waarschijnlijk in je bak. Kromme schakelvork ofzoiets. Je cilinder en zuiger staan daar los van.
|
vr jan 14, 2011 4:38 pm |
|
 |
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Als je de zuiger in je hand hebt, mogen de veren wel draaien. Als je de zuiger in de cilinder hebt zitten kunnen ze niet meer draaien, dan hoort je slotje op een puntje op je zuiger te zitten.
|
vr jan 14, 2011 4:55 pm |
|
 |
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
oke bedankt  dan weet ik dat de zuiger nog goed is.. ik heb het blok maar weg gebracht want ik durf de 2 helften niet te splisten ik weet niet wat er allemaal uit komt vallen xd
|
zo jan 16, 2011 2:44 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
een koppelingskogeltje wat je daarna nooit weer vindt 
zo jan 16, 2011 2:59 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Ja of je maakt je werkbank gewoon schoon en leeg, legt 10 bakken klaar om losse onderdelen in te leggen, legt je blok in 1 van de bakken (moet de bak wel groot genoeg zijn natuurlijk) en splitst hem daar. Applausje als je DAN nog iets kwijt kan raken.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma jan 17, 2011 11:06 pm |
|
 |
PeteRSchouten
ApriliaForum Member
|
bij mijn eerste blok deed ik het ook zo. Toen viel er een ringetje uit het blok waarvan ik toen geen idee had waar die thuishoorde. Als je weet dat je iets niet kunt, is eht veel verstandiger om je blok naar de dealer te brengen.
|
ma jan 17, 2011 11:11 pm |
|
 |
marien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 01, 2010 2:38 pm Berichten: 7666 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Delft
|
je kunt wel zeggen ik hou alles bij elkaar, maar je hoort ineens *plink* en dan is ie foetsie... scheelt wel als je een fatsoenlijke werkbank hebt natuurlijk 
di jan 18, 2011 8:20 am |
Persoonlijk album
|
 |
Chasin#3
ApriliaForum Member
|
de versnelligsbak is dus kapot gegaan omdat er te weinig tot vrijwel geen olie in zat..
de tandwielen zijn te strak op elkaar gaan staan waardoor ze niet meer draaien dus er gaat een nieuwe bak in. blokje ga ik reviseren en dan loopt het weer als een trein hoop ik gehehe
|
wo jan 19, 2011 2:00 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
vet, maak foto's

|
do jan 20, 2011 4:50 am |
|
 |
klokmeister
ApriliaForum Member
|
Naja als je al bang bent om het blok zelf te splitten zou ik al helemaal zelf niet aan reficeren beginnen! anders gewoon werkplaatshandboek erbij! 2avondjes werk (als je het op je gemak doet) voor de gevorderde 2uurtjes magoed! liever goed dan overhaast!
za jan 29, 2011 9:28 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
of je zoekt gewoon iemand die ervaring met AM6 blokjes splitsen heeft en het voor een kleine prijs doet. Zoals ik 
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za jan 29, 2011 10:39 pm |
|
 |
|