HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di mei 13, 2025 8:31 am

Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Problemen met remmen oid? 
Auteur Bericht
poely
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Problemen met remmen oid?
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Aprilia RS50 2007 model.

Sinds een poosje heb ik een probleem met mijn brommer. Als ik rij lopen soms ineens de toeren terug. heel langzaam. Ik schakel terug en het loopt nog harder terug. Dit gaat door tot ik stil sta. Dan zet ik hem in de vrij en probeer hem naar voren of achter te rollen. dat wil niet. Hij zit helemaal vast, volgens mij zowel bij voor als achterwiel.
Als ik een minuut stil sta en niks doe is het weer beter en kan ik hem weer bewegen. Dit doet zich af en toe voor. Vooral als ik over hobbels heb gereden, door een bocht ben gegaan of geremd heb, maar soms ook midden op een rechte weg. Soms heb ik het nooit, en de andere keer elke 5 km die ik rij.

Het is duidelijk dat het aan het wiel ergens zit en niet in het blok zelf...

Ik heb gewoon nog remvloeistof in de brommer zitten. Verder heb ik de remklauw er al vanaf gehad en schoon gemaakt. Dit heeft niet geholpen. Ook rem reiniger werkte niet.

Wie weet hoe dit kan, of hoe ik het kan oplossen.

Owja, zo te zien ziet de remschijf er aardig recht uit. De brommer is een jaartje oud en heeft 8000km gelopen. Niet opgevoerd alleen ander tandwiel.

Alvast bedankt!

zo maart 22, 2009 9:07 pm
Profiel
Aprilia-Peter
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Problemen met remmen oid?
viewtopic.php?f=2&t=12284

zo maart 22, 2009 9:15 pm
Profiel WWW
s1acker
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
remzuigers vast

ma maart 23, 2009 12:19 am
Profiel
MasterTommy NL
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Kwoot van mij uit een ander topic:

MasterTommy NL schreef:
zuigertjes uit de remklauw halen, rubbertjes schoonmaken, groef waar de rubbertjes inzitten schoonkrabben, remzuigertjes schoonmaken en lichtjes opschuren met korrel 1200, hoofdremcilinder helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, retourgaatjes doorprikken als deze verstopt zitten.

vervolgens de hele handel invetten met neutraal vet (ik gebruik een tube met bremsenzylinder vet :P) , alles weer in elkaar, remsysteem doorzuigen, ontluchten en op druk brengen.

Succes!

wo maart 25, 2009 10:10 pm
Profiel
s1acker
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
MasterTommy NL schreef:
Kwoot van mij uit een ander topic:

MasterTommy NL schreef:
zuigertjes uit de remklauw halen, rubbertjes schoonmaken, groef waar de rubbertjes inzitten schoonkrabben, remzuigertjes schoonmaken en lichtjes opschuren met korrel 1200, hoofdremcilinder helemaal uit elkaar halen, schoonmaken, retourgaatjes doorprikken als deze verstopt zitten.

vervolgens de hele handel invetten met neutraal vet (ik gebruik een tube met bremsenzylinder vet :P) , alles weer in elkaar, remsysteem doorzuigen, ontluchten en op druk brengen.

Succes!

inderdaad :D

do maart 26, 2009 9:34 am
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ]