HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu di mei 13, 2025 4:42 am

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 help aprillia sr ditech 
Auteur Bericht
martijn_aprilia
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht help aprillia sr ditech
hallo

ik heb een aprillia sr ditech gekocht 2e hands uit 2002 maar hij starte eerst wel het blok is gereviseerd maar hij reedeerst heel zacht als je meer gas gaf ging hij stotteren maar nu wil hij neit meer starten als je op de startknop drukt gaat het injection check lamje uit en gaat het olie lampje branden hoord dat?? ik ehb ook al geprobeerd om de zelf test te doen maar dat doet hij neit als je hem op contact zet gaat het lamje ff uit en dan gelijk weer aan hoord dit?? ik zou neit weten wat ik moet doen en wil heel graag rijden de accu heb ik ook al aan de lader gelegd maar hij is gwn vol.

help mij alsjeblieft!

wo apr 01, 2009 8:20 pm
Profiel
dafichias
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: help aprillia sr ditech
bel een dealer op, en breng em daarheen :^^: denk niet dat je hier antwoord zal vinden (dit is namelijk meer voor schakelbrommers)
succes :thumright:

wo apr 01, 2009 8:33 pm
Profiel
Jard
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
probeer hem gweoon te helpen,

1: kijk of hij wel benzine krijgt, kun je checken door de bougie eruit te draaien en te kijken of hij wel echt nat is. moet je hem wel ff laten draaien met de startmotor.
2:als hij benzine krijgt moet je kijken of je bougie wel vonkt. kun je doen door hem eruit te draaien en hem te laten draaien met de startmotor.

succes ;)

wo apr 01, 2009 8:59 pm
Profiel
dafichias
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Het is een ditech, daar zit een computer in, en daar zou ik zelf niet teveel aan gaan prutsen, wat ik hoorde van andere mensen om mij heen was dat er een rubbertje?? in het injectie gedeelte zat dat vaak uitdroogt, of verstopt raakt, misschien dat je daar eens naar kan kijken ;)

wo apr 01, 2009 9:04 pm
Profiel
Jard
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
di techs zijn idd lastige dingen maar we kunnen wel naar de standaard dingen kijken he.

wo apr 01, 2009 9:25 pm
Profiel
G70
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 1
Antwoord met een citaat
ja en aangezien je olie lapje brand..?? heb je wel olie erin..? vastloper? :||: enne idd als je niet echt kan sleutelen zou ik er niet aan beginnen want de injector moet je verschuiven/loshalen op bij je bougie te komen bij een ditech. succes. :thumleft:

do apr 02, 2009 11:52 am
Profiel
MasterTommy NL
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Jard schreef:
di techs zijn idd lastige dingen maar we kunnen wel naar de standaard dingen kijken he.

Dat valt wel mee. het is een injectie, en injectie fietsen (ook motoren) werken nou eenmaal met een computer. dat heeft vele voordelen tegenover carburatie, maar het grootste nadeel voor sommige mensen is dat je doe-het-zelf mogelijkheden erg minder worden. Diagnose apparatuur wordt nou eenmaal niet aan particulieren verstrekt. dus zul je meestal bij de dealer aan moeten kloppen.

do apr 02, 2009 6:51 pm
Profiel
Scooterproject
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
martijn_aprilia schreef:
hallo

ik heb een aprillia sr ditech gekocht 2e hands uit 2002 maar hij starte eerst wel het blok is gereviseerd maar hij reedeerst heel zacht als je meer gas gaf ging hij stotteren maar nu wil hij neit meer starten als je op de startknop drukt gaat het injection check lamje uit en gaat het olie lampje branden hoord dat?? ik ehb ook al geprobeerd om de zelf test te doen maar dat doet hij neit als je hem op contact zet gaat het lamje ff uit en dan gelijk weer aan hoord dit?? ik zou neit weten wat ik moet doen en wil heel graag rijden de accu heb ik ook al aan de lader gelegd maar hij is gwn vol.

help mij alsjeblieft!

Hoi Martijn,

Het klopt dat het 'injection check'lampje uitgaat tijdens het starten. Ook is het normaal dat je olie lampje brandt tijdens het starten, dat is om de werking ervan te testen.

Probeer eens een nieuwe bougie, dat is snel het probleem bij de ditech.
Controleer ook de 3 leidingen op de injector. De hogedruk brandstofslang (voorste) de retourleiding en compressorleiding. Deze mogen niet uitgedroogd, los of gescheurd zijn.
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan 'm wel uitlezen voor je.

mvg,
Martijn.

za apr 11, 2009 7:13 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]