Apriliaforum.nl https://www.apriliaforum.nl/ |
|
Temperatuur cilinder https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=13653 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | amanoh [ di aug 18, 2009 12:44 pm ] |
Berichttitel: | Temperatuur cilinder |
Hallo, ik rijd al een aantal weken met de volgende setup: 80 airsal 19 mm (sproeier 118) metrakit sp dit alles draait op een nieuwe type derbi blok. op een derbi senda 2007 (watergekoeld) bougie is mooi donkerbruin. en loopt ook gewoon perfect. mijn stage6 teller geeft bij stukjes volgas rijden gemiddeld zo'n 75 a 78 graden aan. is dit niet te warm? en zoja, wat kan ik nog doen, zodat die wat kouder blijft. en wat is nou de temperatuur waar bij het echt te warm word/ warmlopers kan veroorzaken? |
Auteur: | dx11 [ di aug 18, 2009 1:08 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
nee, tempratuur is wel netjes d8 ik zo, hij moet naar mijn welten niet boven de 90c komen |
Auteur: | Chrizu-kun [ di aug 18, 2009 1:20 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
Bij 95 graden gaat je thermometer fullpower pompen om te koelen. Sommige mensen stellen dat in om al te doen bij de 85 zodat je minder kans hebt op schade. Maar jij rijdt ook met 80cc heah. Het is wel logisch dat het een stukje heter wordt. |
Auteur: | Stephan777 [ di aug 18, 2009 1:26 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
Geen probleem de mijne wordt ook wel is zo warm en ik heb nog een orginele cilinder met een uitlaat die toeren beukt. |
Auteur: | G70 [ di aug 18, 2009 1:32 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
mijn sr die werd meestal wel 90/95 graden alsk volgas ging tege de 140 dus 75/78 is perfect. |
Auteur: | Robert63372 [ di aug 18, 2009 1:43 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
G70 schreef: mijn sr die werd meestal wel 90/95 graden alsk volgas ging tege de 140 dus 75/78 is perfect. 140..? volgens mij had je er dan geen water/kvs in ![]() 75-80 is prima |
Auteur: | G70 [ di aug 18, 2009 1:52 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
kan je niet lezen..?? dr staat dat hij 90/95 graden werd alsk tegen de 140km/h ging.. als je beetje normaal leest kan je dat wel begrijpen:) |
Auteur: | amanoh [ di aug 18, 2009 1:55 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
oké bedankt jongens, hij is me nog niet boven de 80 C uitgekomen, ook niet met dit warme weer. en ik beuk zo ongeveer 13/14 000 touren op top. maar wou het wel is weten omdat mijn originele cilinder met metrakit sp uitlaat meestal rond de 65 bleef. maar dit is gewoon goed zo dus? bij welke temperatuur moet ik gaan oppassen voor schade in de cilinder? |
Auteur: | G70 [ di aug 18, 2009 2:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
heb je een aliminuim of gietijzer cilinder..? |
Auteur: | Arnold-aprilia [ di aug 18, 2009 4:44 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
denk dat je bij 110-120 graden op moet gaan passen, denk ook aan de temperatuur die de cilinder zelf wordt!! als de temperatuur van de koelvloeistof bijv. 10 graden hoger is, is dit in de cilinder zelf veel meer! Bij een auto is 85-90 graden de bedrijfstemperatuur, denk dat het bij een brommer niet veel anders is. die temperatuur is gewoon goed! |
Auteur: | amanoh [ di aug 18, 2009 10:32 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
oké thanxx, dan kan ik lekker blijven doorkachelen ![]() |
Auteur: | Itakura [ di aug 18, 2009 10:59 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
Arnold-aprilia schreef: denk dat je bij 110-120 graden op moet gaan passen, denk ook aan de temperatuur die de cilinder zelf wordt!! als de temperatuur van de koelvloeistof bijv. 10 graden hoger is, is dit in de cilinder zelf veel meer! Bij een auto is 85-90 graden de bedrijfstemperatuur, denk dat het bij een brommer niet veel anders is. die temperatuur is gewoon goed! Dit slaat nergens op Chrizu-kun schreef: Bij 95 graden gaat je thermometer fullpower pompen om te koelen. Sommige mensen stellen dat in om al te doen bij de 85 zodat je minder kans hebt op schade. Maar jij rijdt ook met 80cc heah. Het is wel logisch dat het een stukje heter wordt. Dit is onzin je temperatuur is goed maar mag absoluut niet hoger worden dan 80 graden. Je zit hier dan al erg hoog! mijn 125 word maar 65 graden , mijn brommer werd vroeger met 70cc niet warmer dan 70 graden. edit; let er wel op dat dit de temperatuur van je Koelwater is. Als je temperatuur dus ineens oploopt ben je al te laat om een vastloper te vermijden. verder zijn je cilinder en uitlaat een stuk warmer dan dit. |
Auteur: | apriliasquid [ di aug 18, 2009 11:03 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
en hoe zit het met de temp meters van een nm? je hebt daar namelijk 4 streepjes, 1 blauwe 2 witte en een rode, hoeveel is dan welke temp? |
Auteur: | Itakura [ di aug 18, 2009 11:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
neem aan dat deze hetzelfde is qua meting, aangezien ze het zelfde blok hebben: ![]() |
Auteur: | Arnold-aprilia [ di aug 18, 2009 11:16 pm ] |
Berichttitel: | Re: Temperatuur cilinder |
ik heb zelf de gebruikershandleiding van mijn rs50 gelezen, en daar staat dat de wijzer binnen het witte gebied moet blijven op bedrijfstemp. zegmaar, dus hij mag dan wel warmer als 80 graden worden, en er staat als hij in het rode gebied komt kan dit ernstige sschade aan de motor veroorzaken, dus hij mag wel hoger worden als 80 graden dan volgens mij! of niet soms??? want 80 is het midden van het witte gebied, als ik die andere schaalverdeling zie... tjah ik werk zelf in de auto's en daar zitie altijd rond de 90 |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |