Auteur |
Bericht |
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma sep 14, 2009 7:02 pm Berichten: 21 Woonplaats: Henkenstein
|
 Voortandwiel erafgeschoten
Hallo allemaal, Ik ben trotse eigenaar van een Aprilia RS MY '08 Red/White. Woon in Kwintsheul, zie eigenaar van de Repsol af en toe rije Nou had ik dus een probleempje vandaag, want denk dat me borgring van me voortandwiel af is geschoten en daarom me hele voortandwiel eraf is geschoten. Enige suggesties om probleem te verhelpen, heb nu alleen nog maar toegang tot 15-tands voortandwiel, zal dit veel uitmaken? (Reed eerst met 14) + Giannelli uitlaatje reed die daarmee wel lekker ong 95-100. Alvast bdankt  ,
_________________ Aprilia RS 50 MY '08 Red/White
|
ma sep 14, 2009 7:08 pm |
|
 |
mark RS95
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo sep 16, 2007 6:50 pm Berichten: 362 Woonplaats: Ten Boer(groningen)
|
 Re: Voortandwiel erafgeschoten
hij zal iets minder snel optrekken en een iets hogere top hebben maar zal nog wel lekker rijden hoor. maakt niet zo gek veel verschil
_________________ http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.ph ... 9&start=60
|
ma sep 14, 2009 7:19 pm |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
er weer opzetten? ketting los, ontstekingskap eraf, voortandwiel er weer op, borgring.  en met 15 trekt die alleen niet meer zo hard op  op wat hogere snelheden hoeft ie minder toeren te maken. 
ma sep 14, 2009 7:19 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Sja, 15 zal wat rustiger trekken en wat minder toeren draaien. 14 trekt wat beter, maar je maakt meer toeren.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
ma sep 14, 2009 9:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
jack, waarom kan je geen 14 er meer op doen dan? 
_________________ (\___/) ( ='.'= ) (")__(")
|
ma sep 14, 2009 9:41 pm |
|
 |
eduardgpr
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 29, 2008 1:39 pm Berichten: 879 Woonplaats: Punthorst
|
Gewoon tandwiel er weer op, loctite aan de boutjes en rijden maar weer Waarom zou je een ander tandwiel nemen? Denk je dat hij er door meer toeren afvliegt ofzo? 
|
ma sep 14, 2009 10:47 pm |
|
 |
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
Iedereen bedankt voor z'n (snelle )reacties. 15 was 't enige wat ik vanavond nog snel kon krijgen, maar ook deze bleek voor een oude RS te zijn. Ik ben alles in z'n geheel kwijt dus én tandwiel én borgring, nu heb ik zelf er nog nooit naar gekeken hoe dat precies zat, omdat ik er geen problemen mee heb gehad. Dus een foto'tje van een RS met die goede onderdelen zou handig zijn. Morgen ga ik (fietsend  ) naar school en daarna naar Tensen om daar dan maar zo'n heel setje te halen. Als ik dan toch een nieuwe moet neem ik ook wel weer gelijk 14. ps. iemand foto van site waar je 't kan bestellen? gewoon omdat ik dan weet hoe het eruitziet. Vond deze wel passend -> Link : http://www.speed-parts.nl/product_info. ... ts_id=5077
|
di sep 15, 2009 12:04 am |
|
 |
Ari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 29, 2007 7:05 pm Berichten: 2948 Woonplaats: Aalsmeer
|
nejoh, je woont nog niet eens zo ver maar helaas ken ik nietmand in de buurt met my tandwielen 
di sep 15, 2009 12:49 am |
|
 |
Robinrs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 30, 2009 4:30 pm Berichten: 909 Woonplaats: Wateringen
|
O dan ben ik jou denk ook is tegen gekomen denk ik :p zie wel is een fluo rijden !!
di sep 15, 2009 8:28 am |
|
 |
s1acker
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
|
de fietsenwinkel heeft dat ook... of brommerboer..
di sep 15, 2009 6:34 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 14, 2007 6:24 pm Berichten: 1876 Woonplaats: Hoek van Holland
|
tensen is hier de brom winkel, die lost het wel op  uiteraard tegen betaling  maar dit kan je zelf joh 
|
di sep 15, 2009 6:39 pm |
|
 |
Jack-Bouwer
ApriliaForum Member
|
Ja inderdaad dat denk ik ook wel. Alleen voor die 14 tands derbi voortandwiel moet ik tot vrijdag wachten.. Daarnaast heb ik ook een brief gehad van Moto Tricolore over de terugroepactie i.v.m. het frame. Dus ik ben hem nu deze week kwijt en vrijdag waarschijnlijk weer goed en dan nog helft volgende week voor dat *&^&*-Frame.
|
di sep 15, 2009 9:14 pm |
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
heb nog een 14 tands derbi liggen, alsk em morgen op stuur heb je hem overmorgen  ?
|
di sep 15, 2009 9:19 pm |
|
 |
Schoutenrs
ApriliaForum Member
|
je kan ook een honda mb voortandwiel nemen, die zijn ook nog een stuk goedkoper  zou het niet orgineel bestellen 
|
di sep 15, 2009 9:27 pm |
|
 |
BuxirS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 4:11 pm Berichten: 3214 Afbeeldingen: 9 Woonplaats: Noordelijk
|
Ja, honda tandwiel past ook, maar wel met een ander borgplaatje.
_________________ Ex-moderator uit de gouden tijden van dit forum.
|
wo sep 16, 2009 9:34 am |
Persoonlijk album
|
 |
|