Auteur |
Bericht |
Dgroenenberg
ApriliaForum Member
|
 Brommer start niet meer
Vandaag liet ik mijn rs even stationair draaien, gaf na een tijdje een beetje gas en als de toeren dan even rond de 4 of 5 duizend zaten, zakte het ineens terug naar 2 duizend of viel de motor uit. Dit herhaalde zich als ik hem weer starte, alleen steeds eerder na het starten adat ik gas gaf. Op een gegeven moment viel de motor ook gewoon uit tijdens het stationair draaien zonder gas bij. Vervolgens kreeg ik de brommer steeds moeilijker gestart en doet nu Helemaal niets meer. Af en toe hoorde ik een klapje uit m'n uitlaat tijdens het aanduwen (toen hij af en toe wel nog even wou starten) Hij heeft benzine. Verder vermoed ik iets met de ontsteking vanwege de plof uit m'n uitlaat, wat ik verder gecontroleerd heb is m'n bougie, die vonkt gewoon. Zal morgen de ontsteking controleren tenzij iemand hier zegt dat dat het absoluut niet is. Als dit herkenbaar is of een lampje doet branden bij iemand, brand los 
|
di nov 10, 2009 1:03 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
 Re: Brommer start niet meer
Een vonkend bougie betekend niet perse dat hij een goede vonk geeft heah. Kijk of hij een mooi felle blauwe vonk geeft. Kijk of je je brommer wel aan kan duwen. Check ff de spanning op je accu met zo een meter, je luchtfilter of hij niet verstopt is en probeer te kijken of je tank niet verstopt is ergens. Het goedkoopste is natuurlijk ff checken met een nieuwe bougie maar als je niks wilt uitgeven kan je altijd ff dit soort dingen check of het eventueel helpt.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
di nov 10, 2009 10:12 am |
|
 |
Dgroenenberg
ApriliaForum Member
|
De bougie vonkt gewoon blauw.
en ik start hem niet elektrisch want dat doetie niet al te best. met aanlopen doet hij nu dus ook helemaal niets meer.
|
di nov 10, 2009 12:11 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
krijgt hij nog wel (genoeg) benzine maar richard had toch ook ploffen uit ze uitlaat omdat ze ontsteking verrot was zijn het harde ploffen of gewoon plofjes alsof hij start?
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di nov 10, 2009 1:03 pm |
Persoonlijk album
|
 |
bobboiten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo aug 24, 2008 5:54 pm Berichten: 398 Woonplaats: Lelystad
|
misschien een vuiltje in je carburateur?
_________________ Blok gereviceerd op 04-05-10 :)
|
di nov 10, 2009 1:29 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
misschien verdraaide ontsteking, zitten al de stekkers goed in je CDI, heb je niet een kabelbreuk bij je ontstekingsdraadjes, is misschien je ketting laatste gebroken en heeft die een gat bij je vliegwiel geslagen ofzo dat je vliegwiel een klap heeft gehad, hoe oud is je cilinder / zuiger?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di nov 10, 2009 4:33 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma dec 22, 2008 11:08 pm Berichten: 1832 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zuid-Beijerland
|
ketting etc is niet gebroken en cilinder isnog niet heel oud 
_________________ Rs50 tekoop in onderdelen! http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=18182&start=0
|
di nov 10, 2009 4:43 pm |
Persoonlijk album
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
blok misschien uit elkaar geweest onlangs, dat het vliegwiel niet goed is vastgezet?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di nov 10, 2009 7:17 pm |
|
 |
Dgroenenberg
ApriliaForum Member
|
Ok ik ben er nou achter dat m´n bougie niet vonkt bij mn brommer, toen ik dat met de eerste post beweerde had ik de bougie getest op de puch van mn broer, ik wist op dat moment niet zeker waar op mn rs ik de bougie tegen aan moest zetten terwijl ik aan het vliegwiel draaide. (heb dat nu gewoon op t motorblok gedaan, zoals het hoort??) maar geen vonk dus. Waar kan dat allemaal aan liggen? bougiedop enzovoort?
|
wo nov 11, 2009 5:11 pm |
|
 |
robtuner
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za nov 07, 2009 4:44 pm Berichten: 53 Woonplaats: Schoonhoven
|
Probeer eerst is een andere bougiedop of bougiekabel,
_________________ autoventieldopjesmuseummedewerkersuniformsbadgepoetsdoekje
|
wo nov 11, 2009 5:31 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
Dgroenenberg schreef: Ok ik ben er nou achter dat m´n bougie niet vonkt bij mn brommer, toen ik dat met de eerste post beweerde had ik de bougie getest op de puch van mn broer, ik wist op dat moment niet zeker waar op mn rs ik de bougie tegen aan moest zetten terwijl ik aan het vliegwiel draaide. (heb dat nu gewoon op t motorblok gedaan, zoals het hoort??) maar geen vonk dus. Waar kan dat allemaal aan liggen? bougiedop enzovoort? denk niet dat het aan je kabel/dop ligt omdat je pas die nieuwe van mij had, aan de andere kant, ff checken of je hem er goed op hebt gedaan maar omdat je ook knallen kreeg in je uitlaat is je ontsteking toch niet goed? 
|
wo nov 11, 2009 7:55 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dgroenenberg
ApriliaForum Member
|
neuh achteraf denk ik dat dat van het -bijna-starten was, heb ze nou niet meer en ze waren niet zo hard.
heb nog maaris geprobeerd vonke te krijgen en nu lukte het af en toe wel om een kleine paarse vonk te krijgen maar tijdens het aanlopen doetie nog helemaal nix
|
wo nov 11, 2009 8:00 pm |
|
 |
apriliasquid
ApriliaForum Member
|
maken je bougie kabel en dop wel goed contact met de bougie enzo?
|
wo nov 11, 2009 8:05 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dgroenenberg
ApriliaForum Member
|
dat is maar de vraag, kan ik die kabel doormeten ofzo?
|
wo nov 11, 2009 8:21 pm |
|
 |
aprilia-rider
ApriliaForum Member
|
waarschijnlijk je cdi-bobine combinatie, haal je gele stekkertje eens los(vanaf de ontsteking) en kijk of daar stroom op komt te staan, als dat niet zo is zit het in je ontsteking 
|
do nov 12, 2009 12:24 pm |
|
 |
|