HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu zo mei 11, 2025 5:44 pm

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Wat beginnersvraagjes: 
Auteur Bericht
m-peters
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Wat beginnersvraagjes:
Hallo: Ik heb sinds een aantal dagen een Aprilia RS50 (bj 1998) overgenomen van iemand. Ik heb 6 jaar geleden wel puch gereden maar dit was totaal nieuw voor mij. Ik heb even een paar (beginners)vraagjes:

De accu is nog leeg, na 1,5 uur rijden deed de toeter het 1x heel zachtjes, daarna niet meer dus accu nog steeds leeg. Heb nu een nieuwe accu besteld, is het normaal dat de accu na 1,5 uur nog nagenoeg leeg is? duurt dat zolang met rijdend opladen?

als dat niet zo is, dan was of de accu echt dood, of de brommer herlaad niet meer(maar dat ga ik gauw genoeg meemaken met de nieuwe accu natuurlijk..) maar hoelang moet het herladen duren van een lege accu tijdens het rijden?

Als de brommer koud is start deze slecht(moet hem aanlopen want accu is leeg..) met choke duurt het best wel even voordat die aan blijft(geef echt maar klein beetje gas, zodat hij niet verzuipt) als de brommer warm is loopt hij binnen 3 stappen!.. start hij met elektrische start beter? hoe kan ik dit verbeteren? volgens de verkoper was hij wel goed afgesteld, weet zelf in iedergeval niet zo goed hoe dat moet..

Dan nog even een vraagje, hij hapert soms wat in de lagere toeren, (4-6000) alsof hij beetje stottert.. is dat omdat ik dan in een te hoge versnelling rijd?(moet nog beetje zoeken naar juiste versnellingen in situaties)

Dan nog een laatste vraag: het gebeurde mij vandaag een paar keer, toen de brommer in zijn vrij stond en ik naar de 1 wilde schakelen, dat de koppeling helemaal naar beneden doorsloeg(dus zeg maar verticaal ten opzichte van de brommer komt te staan, hoort dat en is dat slecht of is dat niet erg en is dat normaal?

Bedankt voor de tips/antwoorden

zo nov 29, 2009 10:28 pm
Profiel
tijn-fr
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Wat beginnersvraagjes:
De accuspanning is waarschijnlijk gewoon laag.
Bij mij deed de electrische start het eerst ook niet. toen accutje vervangen , en hij deed het weer.

zo nov 29, 2009 10:47 pm
Profiel
BuxirS
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Koppeling naar beneden doorslaan? Huh, schakelpookje soms?

En accu kan gewoon af zijn door bijvoorbeeld kou en stilstaan, probeer even te laden anders vervangen.

zo nov 29, 2009 11:21 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
m-peters
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
BuxirS schreef:
Koppeling naar beneden doorslaan? Huh, schakelpookje soms?

En accu kan gewoon af zijn door bijvoorbeeld kou en stilstaan, probeer even te laden anders vervangen.

ik bedoelde inderdaad de versnellingspook, foute term sorry(beginner he haha!)

Laden kan ik niet heb geen lader, en een beetje goede lader(niet elke lader beschouw ik als een goede lader) kost dubbel zoveel als een accu had al nieuwe accu besteld!

hoop dat de brommer met de accu wel beter start, want starten is nog beetje onzeker zeg maar voor mijn gevoel(duurt even voordat hij echt stationair blijft lopen).

ma nov 30, 2009 12:57 am
Profiel
Arietjeh
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
je moet die nieuwe accu ook oplade he :P
maar dat haperen is dat alsof je geen power hebt ?
of meer van hij gaat wel maar niet snel (powerband)

Dit soort mensen krijgen onwaarschijnlijke dingen voor mekaar.
:^^:

ma nov 30, 2009 1:56 pm
Profiel
m-peters
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Ja ik denk persoonlijk dat het met de powerband te maken heeft.. van de week als ik ergens een gaatje heb nog even een stukje rijden om het te proberen.

maar is een nieuwe accu niet gewoon vol? of koop je een accu (half) leeg? :0o: lijkt me niet toch.. ?

En die versnellingspook, kun je daar iets van zeggen?

ma nov 30, 2009 2:15 pm
Profiel
wallyy
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
m-peters schreef:
Ja ik denk persoonlijk dat het met de powerband te maken heeft.. van de week als ik ergens een gaatje heb nog even een stukje rijden om het te proberen.

maar is een nieuwe accu niet gewoon vol? of koop je een accu (half) leeg? :0o: lijkt me niet toch.. ?

En die versnellingspook, kun je daar iets van zeggen?

eeh, de accu die je binnen krijgt is wel de bedoeling van dat je die eventjes oplaad want je weet nooit hoelang zo'n ding heeft gestaan in de winkel :00/:

di dec 01, 2009 10:12 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Als je m hebt besteld op het internet zal je hem wel moeten opladen, accus lopen van zichzelf automatisch leeg... Maar ik denk dat je beter naar een accuzaak had kunnen gaan als je er eentje kent bij jou in de buurt, hier is er een die eerst uitvoerig het probleem van je oude accu test en daarna kijkt of ze een exact dezelfde accu voor je hebben... Zoiets is ideaal, zeker voor een beginner als jij, al is dat nu een beetje laat.

di dec 08, 2009 2:20 am
Profiel
RobinRS98
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Als je een nieuwe accu koopt en je hebt gewoon zo'n onderhoudsvrije accu is ie altijd zo goed als vol als je hem binnenkrijgt, en van dat schakel pookje,controleer eerst of dat ding op de schakelas goed vastzit en niet over de as draait zit die goed vast dan kan je het stangetje wat van je schakelpookje naar je schakelas gaat wat langermaken, dit doe je door hem gewoon wat uit of in te draaien jij moet hem wat langer maken dan is je probleem waarschijnlijk wel over, is het probleem dan nog niet over dan moet je dat dingetje op je schakelas even 1 tandje verzetten.

di dec 08, 2009 9:40 am
Profiel
m-peters
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Er bleek geen zekering in de bobine te zitten, dus accu issue is opgelost. Ekektrische start doet het ook en hij start nu echt super goed(ook naar paar dagen stil staan, meestal zoner choke).

Dat stangetje(gear linkage rod) was verbogen waardoor koppelingpedaal doorsloeg. Heb hem recht gebogen maar hij buigt weer vrij snel(heb niet het idee dat ik heel hard trap ofzo..) dus denk ik deze een keer vervangen..

verder doet hij het helemaal super, behalve dat hij zuipt als ik weet niet wat, dus binnenkort een keer die 28mm carburateur eraf gooien XD

zo dec 13, 2009 8:52 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]