Auteur |
Bericht |
m-peters
ApriliaForum Member
|
 koppelingskabel
Misschien een domme vraag, maar is er een faq/how to beschikbaar over het vervangen van een koppelingskabel? mijne is namelijk geknapt!
kan je zeggen, het is een spannend ritje, zorgen dat je niet stil hoeft te staan en dan veel stoplichten tegen komen;)
alvast bedankt!
|
za maart 06, 2010 8:31 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
 Re: koppelingskabel
daar is geen kunst aan... afhankelijk van NM of MY, rechter- of linkerkuip deraf, kabel losmaken bij je koppelingshevel, dan bij je balhoofd of waar die van jou ook zit derdoor trekken zodat je de hele kabel los hebt. Dan ga je kijken bij je koppelingshevel, daar zit hij vast met een tonnetje. als je geluk hebt is het een schroeftonnetje, moet je schroefje deruit draaien en tonnetje eruit trekken en het overgebleven stukje staaldraad van de kabel eruit halen. Nou moet je een nieuwe kabel halen, dan met het tonnetje bij de hevel bevestigen zoals het staal al zat, dan koppelingskabel door je balhoofd rijgen zodat je hem bij je blok kan doortrekken langs de rechterkant, op het stukje van je spruitstuk vast maken, hevel indrukken en het andere tonnetje derin doen. Zo lastig is het niet, zelf kijken en je kan vergeten wat ik zojuist heb getypt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
za maart 06, 2010 8:41 pm |
|
 |
m-peters
ApriliaForum Member
|
Oke, ik zal me er eens aan wagen dan!
Zijn er toevallig nog foto's ergens die mij op weg kunnen helpen?
|
zo maart 07, 2010 2:38 pm |
|
 |
Diegoh990
ApriliaForum Member
|
wat heb je een om nm of een my ??
|
zo maart 07, 2010 3:38 pm |
|
 |
m-peters
ApriliaForum Member
|
geen idee eerlijk gezegd,, wat is het verschil?ik heb een am blok dat weet ik wel, 5 versnellingen.
is dat wat je bedoeld?
|
zo maart 07, 2010 4:30 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Bouwjaar voor 99 dus. dat iois een RS OM, daar zit je koppelingshevel op de linkerkant van het blok.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo maart 07, 2010 4:34 pm |
|
 |
mari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 18, 2010 4:03 pm Berichten: 334 Woonplaats: Meerkerk
|
*Vincent* schreef: Bouwjaar voor 99 dus. dat iois een RS OM, daar zit je koppelingshevel op de linkerkant van het blok. mijn rs is uit 2001 en zit hij ook aan linkerkant...
|
zo maart 07, 2010 4:42 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
En wat wil je daarmee zeggen?
|
zo maart 07, 2010 4:45 pm |
|
 |
Diegoh990
ApriliaForum Member
|
gewoon de kabel volgens naar het blok dan vervolgens hem daar los maken en daar bij je stuur ook en dan een nieuwe erop zitten op de zelfde manier  zo simpel is het
|
zo maart 07, 2010 5:01 pm |
|
 |
mari
ApriliaForum Member
|
dat hij na 99 ook links zit....
vervangen lijkt mij ook vrij makkelijk...
|
zo maart 07, 2010 5:25 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
kan iemand hier mijn fout precies aanwijzen? Ik kan hem namelijk echt niet vinden...
|
zo maart 07, 2010 7:31 pm |
|
 |
mari
ApriliaForum Member
|
wat bedoel je met fout? jij zei: bouwjaar voor 99, dan zit de koppelingshevel aan de linker kant, toen vulde ik het nog even aan dat mijn koppelingshevel ook aan de linkerkant zit en de mijne uit 2001 komt.... 
|
zo maart 07, 2010 8:26 pm |
|
 |
m-peters
ApriliaForum Member
|
Ik ga volgende week (waarschijnlijk zaterdag, want moet het buiten doen en 's avodns als ik thuis kom is het al bijna donker) eens kijken of ik het voor mekaar krijg, bedankt in iedergeval, zal hier wel posten als het gelukt is  ! Ik ga op jullie reactie af dat eenvoudig moet zijn;)
|
zo maart 07, 2010 9:00 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
sowieso overdag doen, het is echt een gigantisch gekloot om in het donker tussen je draadboom door aan te klooien.
|
zo maart 07, 2010 9:01 pm |
|
 |
m-peters
ApriliaForum Member
|
Jullie hadden gelijk, eigenlijk is het niet heel moeilijk hahaj! maar heb er nog best een tijdje over gedaan, , eerst die kappen weghalen,,best wat werk nog haha! Wel even een vraagje, de kabel zit zeg maar door een klemmetje, voordat hij in de bracket met veer(die zorgt dat je ontkoppelt) gaat, bij dat klemmetje zat mijn oude kabel vast met 2 schroeven. De nieuwe is een universele koppelingskabel(die gaf de verkoper in de winnkel mij) en die zit niet met schroeven daar vast, maar bleef er vanzelf inhaken. Zit dat wel stevig, of moet dat nog op een andere manier vast gemaakt worden? Tot nu toe deed hij het wel weer super(klein stukje in de wijk getest)! bedankt voor de mentale steun;) 
|
do maart 11, 2010 7:26 pm |
|
 |
|