Auteur |
Bericht |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
 frame gestolen oid?
hallo, ik heb een rs helemaal in elkaar gezet, had hem uitelkaar gekocht van iemand op marktplaats, eergisteren test rijden aangehouden door de politie rijden zonder kenteken... en ik dacht zo van, wtf ik heb ook al geen frame papieren?! dus nu wil ik graag de geschiedenis van de frame weten. moet ik dan naar de politie gaan ofzo? als hij gestolen is wat dan?
|
di maart 16, 2010 8:08 pm |
|
 |
jasonNL
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma aug 20, 2007 11:24 am Berichten: 2851 Afbeeldingen: 17 Woonplaats: Dinteloord~ west-brabant
|
 Re: frame gestolen oid?
dat kan niet
je kan hem bij de rdw laten keuren en die kijken dat na, en als hij idd gesloten blijkt te zijn komt te politie en nemen ze het hele zooitje in beslag en krijg je er waarschijnlijk ook nog een boete bij.
Zelf ook mee bezig geweest maar heb maar een ander frame gekocht. slaat nergens op maar ,rdw ofzo mag daar niet in kijken van de wouten. alleen dus navragen als het frame gekeurd gaat worden
|
di maart 16, 2010 8:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
ja lekkre is dat dan, hele frame onder handen genomen, glimt mooi, 1000 euro aan nieuwe onderdelen, zit echt heel veel werk uren in. als hij dan in beslag word genomen, ga ik echt hard janken jonge echt...
|
di maart 16, 2010 8:32 pm |
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
oh ja moet ik bij wouten dat nou navragen?
|
di maart 16, 2010 8:34 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
dan zet je hem in de garage, koop je een frame met kenteken, en dan ga je er legaal en verzekert mee rijden. andere optie is dat je de kentekenplaat van een bromtos jat bij het tankstation en die op je RS plakt.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 16, 2010 8:34 pm |
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
tja dan heb ik die frame voor niks laten spuiten, was ook nog een dure grap maar goed, ik heb zat sloop scooters thuis staan met kentekens dus zal ik er maar 1 op plakken? wat zijn de gevolgen? 
|
di maart 16, 2010 8:41 pm |
|
 |
dx11
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma maart 24, 2008 8:22 pm Berichten: 2316 Afbeeldingen: 4 Woonplaats: Marum
|
dus je kwam er 2 dagen terug pas achter dat je geen kenteken aan je brommer hebt hangen En als je ook al geen papieren hebt, maar je dacht wel een kenteken te hebben he, hoe heb je dat dan gedaan met overschrijven?
_________________ Rieju Rr, Rieju mMrx, Rieju Spike, Gilera Gsm, Derbi Senda 98, Derbi Senda R, Derbi Drd, SpaaiTomos, Puch, Honda Cr500, Ktm Gs500, Honda Cr500
|
di maart 16, 2010 8:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
nou ik wist al dat ik zonder kenteken reed maar ik dacht niet aan de frame papieren weet je.
|
di maart 16, 2010 8:46 pm |
|
 |
rain man
ApriliaForum Member
|
Tamiya_drifter schreef: oh ja moet ik bij wouten dat nou navragen? wat je kan doen is de rdw bellen en zeggen dat je een rs wilt kopen zonder kenteken. Dan vraag je of er kenteken aangevraagd kan worden op dit frame nummer. Als het dan gestolen is of het een duits frame( waar dus geen kenteken op aangevraagd kan worden) dan heb jij nog geen probleem. Dus evn bellen en zeggen dat je een rs kan kopen. wel even het frame nummer bij de hand houden.
|
di maart 16, 2010 8:49 pm |
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
oh ja ik heb helemaal niks overgeschreven.
|
di maart 16, 2010 8:53 pm |
|
 |
frankyman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm Berichten: 938 Woonplaats: Laren
|
ABN is soms ook nog lastig zeg Is het bij een rs frame niet mogelijk de frame nummers over te zetten? (omkatten  )
_________________ Derbi senda sm extreme 2008 #sold#
|
di maart 16, 2010 9:05 pm |
|
 |
rain man
ApriliaForum Member
|
frankyman schreef: ABN is soms ook nog lastig zeg Is het bij een rs frame niet mogelijk de frame nummers over te zetten? (omkatten  ) Dat zou best kunnen, maar erg legaal is dat niet he. Je kunt het beste even bellen met de rdw, zei willen het wel controleren.
|
di maart 16, 2010 9:08 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
en sowieso, Aprilia frame is alu, dus daar kan je niet aan lassen. HEt framenummer is gedaan door bobbeltjes die "uit" je frame komen, in de vorm van de nummers, en ze zitten echt NET voor je balhoofd. Dus lassen is geen optie en inslaan is geen optie. Beter koop je gewoon frame met kenteken, kost 150-250 euro maar dan is het wel allemaal legaal...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
di maart 16, 2010 9:12 pm |
|
 |
Tamiya_drifter
ApriliaForum Member
|
dan doe ik dat, beter dan dat alles in beslag wordt genomen  . maar bedankt voor al het info 
|
di maart 16, 2010 9:19 pm |
|
 |
frankyman
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 01, 2008 1:56 pm Berichten: 938 Woonplaats: Laren
|
rain man schreef: frankyman schreef: ABN is soms ook nog lastig zeg Is het bij een rs frame niet mogelijk de frame nummers over te zetten? (omkatten  ) Dat zou best kunnen, maar erg legaal is dat niet he. Je kunt het beste even bellen met de rdw, zei willen het wel controleren. erg legaal is het niet nee, maar het werkt wel het snelste, plus dat dr sommige brommers zijn waar je het makkelijk kan doen 
_________________ Derbi senda sm extreme 2008 #sold#
|
di maart 16, 2010 9:22 pm |
|
 |
|