Auteur |
Bericht |
gerd
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 30, 2010 6:23 pm Berichten: 1
|
 RS 250
Hallo, ik zou me een RS250 willen kopen om op circuit wat te gaan spelen. Heb er eens een testrit mee gedaan en beviel me wel...Ben eens gaan kijken op site van mobil.de en er staan er een 50-tal op. Nu had ik graag wat tips ivm de aankoop. Welk bouwjaar, km-stand ( draaien vaak rond de 15000), welke onderhoudswerkzaamheden moeten uitgevoerd en wanneer? Alvast bedankt G
|
zo mei 30, 2010 6:32 pm |
|
 |
Narcotica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 05, 2009 5:36 pm Berichten: 263 Woonplaats: Belgiƫ
|
 Re: RS 250
Weet ik niet echt veel over maar mss kan dit alvast helpen http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=9076het is ook geen brommer meer maar wie weet 
|
zo mei 30, 2010 6:38 pm |
|
 |
bartp
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 04, 2009 8:51 pm Berichten: 3034 Woonplaats: Mooiste stad achter de duinen
|
 Re: RS 250
Dit gaat echter niet echt op voor veel dingen, aangezien meneer er toch mee op het circuit gaat rijden. Ik kan er verder ook weinig over zeggen.
_________________
aprilius schreef: beter noem je niemand hier een voetveeg, als je zelf nieteens een leven hebt buiten dit forum, en geen haar beter bent dan die drol die ik net nog doorspoelde viewtopic.php?f=10&t=17600 RENESSE BAZENMEETING!!! NEEM OP Z'N MINST EEN KIJKJE!!!!
|
zo mei 30, 2010 8:56 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: RS 250
Kilometerstand zo laag mogelijk Elke winter powervalves schoon maken verse olie en nieuwe bougietjes elke 10.000 kilometer zuigers vervangen
Dit natuurlijk ivm circuitgebruik
Voor vragen pb maar
_________________
|
ma mei 31, 2010 12:23 am |
Persoonlijk album
|
 |
Yankovich
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 6:59 pm Berichten: 60
|
 Re: RS 250
Ik raad zelf toch een 4-takt aan.. 2-takt slijt een stuk harder, en je zou echt een sleutelaar moeten zijn wil je dat ding echt goed kunnen houden.. Of je moet veel geld hebben.
Verder kost een 2-takt gewoon wat meer geld in onderhoud e.d., maar de combinatie van vermogen/gewicht is wel subliem bij de rs250.
|
za jun 12, 2010 5:36 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
 Re: RS 250
onderhoud vaneen 2-takt kost meer? nee dat is niet waar... onderdelen zijn een stuk goedkoper dan die van een 4-takt en voor circuit gebruik slijt en 4takt ook hard en koop daar maar eens zuigers en kleppen voor... dat je wel moet kunnen sleutelen is een feit.
_________________
|
zo jun 13, 2010 10:31 am |
Persoonlijk album
|
 |
Yankovich
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 26, 2009 6:59 pm Berichten: 60
|
 Re: RS 250
Onderdelen van een 2-takt zijn goedkoper... maar moet je wel vaker vervangen. Uiteraard kost een 4-takter ook geld. Maar ik denk dat een cbr600rr/r6 op aanschafprijs na, wel wat minder kost qua onderhoud.
uiteindelijk is de conclusie wel: racen kost geld.
|
ma jun 14, 2010 3:11 am |
|
 |
team-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 16, 2010 2:17 am Berichten: 5211
|
 Re: RS 250
bedenk wel dat als je weinig sleutel ervaring hebt een 2 takt een stuk simpeler is dan een 4 takt en soieso 2takt= fun 
_________________ money can't buy happiness, that's just a lie we tell poor people to keep them from rioting in the streets
|
ma jun 14, 2010 5:20 am |
|
 |
|