Auteur |
Bericht |
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
 Rs50 loopt wel maar rijd niet!
Het allen, Ik reed vanochtend mn Rs-je de schuur uit, en toen ik zo goed als op de oprit stond viel mn vermogen ineens weg. Kon zoveel gas geven als ik wou maar ding reed gewoon niet vooruit! ketting ligt er wel gewoon op dus dat is't probleem niet  ... iemand enig idee wat 't is ? :C
|
za jul 03, 2010 9:36 am |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 23, 2008 4:41 pm Berichten: 178 Woonplaats: Kampen, overijssel
|
 Re: Rs50 loopt wel maar rijd niet!
o by the way,,, het is een MY :)!
|
za jul 03, 2010 9:37 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Pakt je koppeling wel? Probeer hem is goed een paar keer in te knijpen. Als dat niet werkt, kijken of het dan wel werkt als je blok een beetje warmer is. Neem aan dat hij hiervoor gewoon goed liep?
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za jul 03, 2010 10:30 am |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
|
hey. ja hij liep hiervoor gewoon altijd goed. kan het eens proberen met de koppeling.. ik kan hem wel gewoon in een versnelling zetten alleen het lijkt alsof de versnellingsbak gewoon niet draait.
|
za jul 03, 2010 10:35 am |
|
 |
Daffyeend
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo feb 10, 2010 8:00 pm Berichten: 67 Woonplaats: Hops
|
Idd, dat kan alleen maar iets met de koppeling zijn, want als er iets in de versnellingsbak niet goed is dan moet je dat kunnen horen. Hoe lang zit de olie eral op?
Hij klimt verder wel gewoon netjes in toeren? Niet zuipen ofsow, gewoon het zelfde als normaal, maar dan kom je alleen niet vooruit ?
|
za jul 03, 2010 11:11 am |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 16, 2008 10:16 pm Berichten: 1478 Woonplaats: Amsterdam/Budapest
|
Ik ben er niet zeker van, maar denk dat het klopt dat je kan schakelen, want stel, je koppeling pakt niet, want betekent dat je altijd met een ingeknepen koppeling staat, wat ook weer betekent, dat je kan schakelen niet?
Probeer anders dit is, zet hem in zijn vrij, knijp koppeling paar keer in, houd koppeling in, zet in zijn 1, geef beetje gas, en laat heel rustig je koppeling opkomen. Als er niks gebeurd en je brommer niet uitvalt. Moet het wel je koppeling zijn denk ik dan.
_________________ Jesse says: no man echt niet meer, geen fut meer voor. Christopher Jambor says: ik pak ff mijn zweep. Jesse says: oke doe dat. Christopher Jambor says: BIATCH! Jesse says: ik ga nu wel ff trekken. Aprilia RS 80 Black/Red 2008.
|
za jul 03, 2010 11:36 am |
|
 |
desleyboer
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 21, 2009 3:22 pm Berichten: 863 Woonplaats: Beilen
|
probeer anders :
zet hem in de 1 loop hem een als die dan rijd. knijp dan de kopeling in gebeurt er niks is het je kopeling.
_________________ Aprilia sx50 2009 Totalloss. Derbi Gpr50 2010 Verkocht. Citta snor. 65cc Golf mk1 cabrio 84.
|
za jul 03, 2010 2:20 pm |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
|
hmm zal dat eens proberen desley.. mocht het nou inderdaad mn koppeling zijn, wat zou er dan precies met de koppeling mis kunnen zijn?
|
za jul 03, 2010 4:10 pm |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
|
yep... is idd men koppeling die blijft hangen.. kan hem gerust schakelen, maar aanlopen wil niet dus koppeling blijft gewoon hangen..
maar ik heb zelf dus geen idee wat dit inhoud en wat 't kost om dit te laten fixen / wat er allemaal moet worden vervangen :O..
iemand enig idee?
|
za jul 03, 2010 4:20 pm |
|
 |
Narcotica
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo jul 05, 2009 5:36 pm Berichten: 263 Woonplaats: België
|
Misschien zit je Koppelingskabel vast? Dus nakijken als het daaraan ligt proberen smeren met wd40 ofzo en anders vervangen ? 
|
za jul 03, 2010 4:47 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Ik denk dat je platen aan elkaar blijven plakken. Hoeveel heeft je brommer gelopen met deze koppelings platen? Als ze vrij nieuw zijn, dan denk ik gewoon dat je eventueel kan proberen om het olie niveau te checken?
|
za jul 03, 2010 4:56 pm |
|
 |
kelders0
ApriliaForum Member
|
pfeuj, zit al bijna 11km op deze platen dus..kabel zit tot aan het blok niet vast, weet niet hoe deze verder in het blok loopt, maar buiten loopt hij gewoon zoals 't hoort en geheel naar toebhoren
wat zouden een paar nieuwe platen kosten?
|
za jul 03, 2010 5:02 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Hangt er vanaf welke je wilt natuurlijk. Originele zijn volgens mij het duurste. In het algemeen zijn ze niet zo duur, gemiddeld tussen 40-60EU. Maar als je dat gaat doen, zou ik eerst je oude platen bekijken of ze helemaal op zijn.
|
za jul 03, 2010 7:36 pm |
|
 |
Chrizu-kun
ApriliaForum Member
|
Uuh als ik zo kijk bij speed-part.nl zijn volgens mij de standaard koppeling set iets meer als 20EU. Of ik mis een onderdeel. Staat helaas niet per nummer genoteerd van het plaatje.
|
za jul 03, 2010 7:41 pm |
|
 |
kirill007
ApriliaForum Member
|
Misschien heeft iemand je koppeling te strak aangedraaid? Dat dingetje bij je hendel.
|
za jul 03, 2010 10:35 pm |
|
 |
|