|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Maxylopez93
ApriliaForum Member
|
 Gpr 50 Start niet!
Hi all,
Ik heb een Derbi Gpr 50, maar hij start niet.
Hij heeft 3 weken still gestaan. Ik heb pas gisteren nieuwe cilinder erop gezet.
Uitlaat knalde eerst een paar keer, maar hij starte niet. Onsteking is vervangen, verschillende bougies geprobeerd en bobine vervangen.
Wie kan helpen. Oja, laatst had het geregent, en ik had geen cilinder op. Zou het kunnen zijn dat er regen in me Moterblok zit, zou het daardoor kunnen zijn?
|
za jul 17, 2010 11:59 am |
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 07, 2009 8:13 pm Berichten: 244 Woonplaats: Middelburg
|
 Re: Gpr 50 Start niet!
Als je uitlaat knalt, kan het zijn dat je ontsteking niet goedstaat, check dit maar eerst eens ff. Maar start de brommer echt niet goed, of slaat hij niet aan? dat zijn twee verschillende dingen! Anders kan het ook nog zijn dat je accu gaar is... Als hij buitenstond toen het regende, lijkt me het niet echt goed voor je blok als er regenwater inkomt...
_________________ Mijn ex RSje viewtopic.php?f=13&t=13352
|
za jul 17, 2010 12:10 pm |
|
 |
Maxylopez93
ApriliaForum Member
|
Arnold-aprilia schreef: Als je uitlaat knalt, kan het zijn dat je ontsteking niet goedstaat, check dit maar eerst eens ff. Maar start de brommer echt niet goed, of slaat hij niet aan? dat zijn twee verschillende dingen! Anders kan het ook nog zijn dat je accu gaar is... Als hij buitenstond toen het regende, lijkt me het niet echt goed voor je blok als er regenwater inkomt... Hij start helemaal niet, ik probeer hem aantelopen, maar dan start hij ook niet. Me onsteking is een weekje terug vervangen, maar hoe kan ik die controleren? Als er nou regenwater in de moterblok is gekomen, moet ik dan nu een moterblok leeglaten lopen?
|
za jul 17, 2010 12:37 pm |
|
 |
Arnold-aprilia
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jan 07, 2009 8:13 pm Berichten: 244 Woonplaats: Middelburg
|
Zoals ik zei: starten en aanslaan zijn 2 totaal verschillende dingen: starten is dat je elektrisch start en dat de motor al wel rond gaat, aanslaan is dat hij dan gaat lopen. Met aanlopen start je hem niet echt, maar zet je via je wiel en versnellingsbak je krukas in beweging. Gaat je startmotor wel rond dan? is je accu goed? Hoe je een ontsteking afstelt, geen idee! heb ook nie zo veel verstand van brommers
_________________ Mijn ex RSje viewtopic.php?f=13&t=13352
|
za jul 17, 2010 11:52 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
Je kan controleren of ie vonkt, door je bougie uit je cilinderkop te halen, dan op iets van metaal houden en je vliegwiel (de goede kant op) rond draaien. Je moet dan wel gewoon hard draaien, dan zou je wat vonkjes moeten zien.
zo jul 18, 2010 11:30 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
en niet de bougie met je vingertjes vasthouden want dat doet zeer.
Ik denk dat je je ontsteking verkeerd kan hebben gemonteerd, of de kabels op je CDI. als je het vliegwiel eraf hebt, wijst de stator (klein kastje waarvan de rode draad komt) dan recht omhoog?
Zo ja, zitten de draden goed op het CDI? (staat in het italiaans op je CDI geborduurd, ik geloof rood groen wit - irrelevante draad)
Zo ja, vonkt de bougie?
Zo ja, vonkt de bougie lichtblauw en regelmatig (elke volledige ronde 1x)?
Denk dat je het hier wel even mee kan.
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
zo jul 18, 2010 10:19 pm |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|