HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu vr maart 29, 2024 1:59 am




Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Aprilia RX Factory 
Auteur Bericht
josaprilia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jun 25, 2018 8:50 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia RX Factory
Mijn Aprilia start zeer slecht. We dachten het probleem gevonden te hebben want de bobine vonkte onregelmatig en er zat een scheur in het spruitstuk.

Beide zijn vervangen maar hij start nog steeds slecht. Er zit ook heel weinig tegendruk op de kickstarter.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?


wo feb 13, 2019 6:53 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Welkom

Welk bouwjaar hebben we het over?

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


di feb 19, 2019 11:49 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Ik suggesteer dat je je carb schoenmaakt, en je sproeiers goed doorblaast. Dat is altijd handig. Ook kan het geen kwaad om je luchtfilter eens schoon te maken. Ook je brandstof leidingen en filter zou je eens na kunnen kijken en wellicht vervangen, aangezien dit maar enkele euros kost. Wat betreft de tegendruk zou je eens je kickstart kunnen smeren. En als deze dichtgekoold zit wellicht je bougie vervangen, maar angezien je goede vonkt hebt zal dit het vast niet zijn. Grote kans dat het dus aan je brandstof licht.


ma feb 25, 2019 10:55 pm
Profiel
josaprilia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jun 25, 2018 8:50 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Bouwjaar 2018. Nieuwste model dus.
En starten is vanaf dag 1 hopeloos. Met kou is het hopeloos, met warmer weer is het beter


wo feb 27, 2019 9:41 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Kan zijn dat hij door de scheur in het spruitstuk veel te arm heeft gelopen en een warmloper heeft gehad. Daarvoor zou de cilinderkop er even af moeten.

Ik neem aan dat je de choke gewoon gebruikt.

Is hij ook ontgrensd? Zo ja, misschien dat ze hem nooit afgesteld hebben en dat hij iets te arm loopt om lekker te starten. Je kunt dan even 2 a 6 sproeiermaten omhoog.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do feb 28, 2019 11:18 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
josaprilia
ApriliaForum Member

Geregistreerd: ma jun 25, 2018 8:50 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Ik moet de choke sowieso de eerste kilometer gebruiken anders slaat ie af. Ook bij mooi weer.

En nee, hij is totaal begrensd.


do feb 28, 2019 3:03 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Dat van de choke is normaal.

Je kunt even een stapje van 2 sproeiermaten groter proberen, vooral in de kou vind hij dat wel lekker.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do feb 28, 2019 6:26 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Dat van de choke is normaal.

Je kunt even een stapje van 2 sproeiermaten groter proberen, vooral in de kou vind hij dat wel lekker.
Even een vraagje.
Toen mijn brommer nog reed haalde ik hem uit de garage en startte ik hem(elektrisch). Vervolgens duwde ik hem liet met choke naar de poort en zette ik de brommer op straat. Ongeveer minuutje stationair met om de paar meter een klein beetje gas. Op straat haalde ik de choke er af. Als ik dit deed in stationair sloeg de motor af (met een beetje gas niet). Toen ik wegrijd ging ik de eerste twee minuten amper 30 en kwam ik niet boven de 7k toeren. Hoelang raad je aan om stationair te draaien om warm te worden, en met of zonder choke. En is het op de lange duur schadelijk om een brommer (koud) aan te duwen? (2de versnelling koppeling in, en op vaart los laten).


do maart 21, 2019 9:28 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Ik laat mijn brommer nooit warm draaien, gewoon direct (rustig dat wel) gaan rijden.
Wat was de uiteindelijke topsnelheid van de brommer?

Als hij heel erg blijft stotteren kan het ook zijn dat je voor het weer een te koude (te hoge hittegraad) bougie hebt.

Ik de winter wil de standaard 9 nog wel eens problemen geven. In dat geval raad ik een 8 aan. Voor laag en middeltoerige brommers koud genoeg.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


do maart 21, 2019 11:59 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Ik laat mijn brommer nooit warm draaien, gewoon direct (rustig dat wel) gaan rijden.
Wat was de uiteindelijke topsnelheid van de brommer?

Als hij heel erg blijft stotteren kan het ook zijn dat je voor het weer een te koude (te hoge hittegraad) bougie hebt.

Ik de winter wil de standaard 9 nog wel eens problemen geven. In dat geval raad ik een 8 aan. Voor laag en middeltoerige brommers koud genoeg.
Ik reed met de originele uitlaat. Wanneer ik wegreed wou de brommer nog wel eens stotteren. De top was 90km/h. Koud reed de brommer erg langzaam uit de eerste versnelling weg. Kan ook wel met mijn koppeling bekwaamheid te maken hebben. Maar ik wel echt minder power. Is voor dit seizoen (najaar) een warmere bougie vereist, of hoeft dat nu niet meer? En voor hoogtoerige uitlaten, moet je dan je hittegraad van je bougie vervangen?


vr maart 22, 2019 2:50 pm
Profiel
Aprilia RX 50 2003
Administrator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 10, 2011 5:05 pm
Berichten: 5939
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Lemelerveld
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Ik heb er met een DR80, 21mm carburateur en een Technigas E-nox ook een 8 in, gaat prima.

Origineel is een 9, maar zo rijden ze rond in Italiƫ/Spanje, wel iets ander klimaat.
7 is dan weer overdreven en wil wel smelten in de zomer, of erger, een gat in je zuiger branden.

Zou er gewoon een 8 in doen en laten zitten tenzij je voor extreme setups gaat.

_________________
Apriliaaah schreef:
Erwin denkt: Moah daar ken ik wel trucje op


viewtopic.php?f=13&t=18626 AM6 blok revisie/reparaties: viewtopic.php?f=7&t=21193 http://www.erwinvanputten.com/


za maart 23, 2019 4:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Diederik Snel
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo feb 24, 2019 8:19 pm
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Aprilia RX 50 2003 schreef:
Ik heb er met een DR80, 21mm carburateur en een Technigas E-nox ook een 8 in, gaat prima.

Origineel is een 9, maar zo rijden ze rond in Italiƫ/Spanje, wel iets ander klimaat.
7 is dan weer overdreven en wil wel smelten in de zomer, of erger, een gat in je zuiger branden.

Zou er gewoon een 8 in doen en laten zitten tenzij je voor extreme setups gaat.
Dankjewel ik ga er een 8 in zetten. Maar ik heb wel een klein probleem. Ik krijg mijn bougie er niet uit. Ik heb het geprobeerd met meerdere bougiesleutels. Ook met een verstelbare moersleutel en een hamer en ook met een waterpomp tang. Zelfs WD-40 hielp niet. Nu heeft een monteur in een zaak mij verteld dat ik dan het koel kapje los moet halen, volgens mij bedoeld hij de cilinder kop. Als dit het geval is heb ik een momentsleutel nodig, en een nieuwe koppakking. Weet jij wat ik moet doen om mijn bougie los te krijgen. Gasbrander heb ik niet hetelucht pistool wel.


za maart 23, 2019 9:55 pm
Profiel
RobP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 01, 2019 6:08 pm
Berichten: 158
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Oost Souburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aprilia RX Factory
Als ik iets echt niet loskrijg dan verleng ik de sleutel met een buis erop...maar dat is best wel een beunhaasmethode waarbij het ook fout kan gaan..als je losschiet of gewoon uitschiet heb je zo een beschadiging aan je brommer.
Of je trekt de boel kapot.

Je kan het risico verkeleinen door je kop er even af te halen en em met twee bouten die je verder niet gebruikt in de bankschroef vastzetten, kun je em gelijk bekijken en schoonmaken, misschien zit er rommel aangekoekt aan je bougie..maar het blijft een heul fout paardemiddel.

Zou even afwachten of er intelligentere oplossingen komen.


ma maart 25, 2019 1:44 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: