HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do mei 15, 2025 1:35 pm

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 problemen na revisie 
Auteur Bericht
zeno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht problemen na revisie
Ik heb drie weken terug het project black&gold RS van neogenix overgenomen. Hij ziet er suer uit maar had een rare ratel in het blok zitten.

Nu heb ik de krukaslagers en het voortandwiellager vervangen, en alle keeringen, nieuwe olie en koelvloeistof... het blok weer in elkaar gezet allemaal prima, hij start ook goed....
alleen zit die tik er nog. Het is een soort ratel die je alleen in de lage toeren hoort. Boven de 4000 klinkt de brommer prima.

Nou merkte ik bij het aanlopen hier ook iets raars mee. Als ik hem aanliep was het niet alsof er af en toe iets "losschoot", in plaats van het roffelen van zuiger hoorde je ineens harde tikken en geratel. Als ik 10 meter verder doorliep voelde je weer dat hij hem goed oppakte en is ineens de tik weg, en hoor je de zuiger weer op en neer gaan.

Ook bij startmotor hoor je soms na aantal omwentelingen dat er ergens iets wegschiet.

Ik vraag me af of iemand dit probleem herkent, en een idee heeft wat het zo is. Het is niet zo dat er ergens zomaar iets los is getrilt, ik heb het blok net gereviseerd en het probleem is er nog. Wat is er aan de hand???

di nov 27, 2007 9:02 pm
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
versnellings bak nog goed? en ligt er niet iets los in de bak? en zitten alle ringetjes goed in de bak? zoals op easyparts aangegeven staat.

ik heb namelijk zelf ook ooit zoiets gehad, toen zat er wat zooi in de bak brokje ijzer/alu geloof ik. ik had toen geen schade maar bij lage toeren ratelde die ook een beetje soms

wo nov 28, 2007 1:12 am
Profiel
zeno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
versnellingsbak zit helemaal goed en hij schakelt ook prima

vorige eigenaar kreeg dit probleem na paar ritjes opeens..

en als ik een blok sluit zorg ik wel dat er geen losse stukjes metaal in rond zwerven haha

krukas tandwiel zit 100% zeker goed. Ik heb het vermoeden dat het vliegwiel misschien van zn spietje af komt. Spiebaan in krukas is namelijk beetje beschadigt/vervormt. Hier moet ik nog even iets briljants op verzinnen..

wo nov 28, 2007 12:52 pm
Profiel
zeno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
oke, over die ontsteking is ook iets raars, bij een ori ducati grondplaat heb je toch van die sleufjes waardoor je ontsteking kan afstellen?

bij mijn grondplaat zijn er geen sleufjes maar gewoon ronde gaatjes. Er is dus niks af te stellen. Spoelen kunnen er maar op 1 manier op, en dat is met de plek waar de ontstekingsdraden eruitkomen, precies naar de opening in het blok waar de draden eruit gaan (bij dat rubbertje zegmaar). staat ontsteking goed dan???

wo nov 28, 2007 2:04 pm
Profiel
rain man
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
ja tuurlijk:P

is maar 1 stand hoe die kan. dit is juist het makkelijke aan zo'n grond plaat. zit altijd goed.

maar weet je zeker dat de ringetjes goed zitten? en niet dat er 1 aan de verkeerde kant van de as is gezet of 1 ringetje vergeten?

wo nov 28, 2007 2:09 pm
Profiel
zeno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
je bedoelt versnellingsbak?? nee gewoon ringetjes zoals exploited view. Eentje onder uitgaande as eentje erop, eentje op primaire geloof ik en op schakelwals eentje. uit mijn hoofd maar weet niet meer precies, iig denk ik dat dat echt wel goed zit. Heb ik goed op gelet namelijk

(maakt 1 lullig ringetje echt al zo'n verschil dan??)

en over die grondplaat: mijn vorige rs had eentje die je cm kon verdraaiien. Staat mn ontsteking goed als hij is zoals beschreven, met zwarte kastje op spoelen precies bij uitgang ontstekingsdraden??

wo nov 28, 2007 2:43 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
het draadje moet zo goed als naar t gat wijzen, ik ga nu ff je vliegwiel op de post trappen, kan nog net voor 6 uur :D:

later.

wo nov 28, 2007 5:51 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
zeno
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht 
Citaat:
het draadje moet zo goed als naar t gat wijzen, ik ga nu ff je vliegwiel op de post trappen, kan nog net voor 6 uur

later.

oke toppertje, dank je wel man, morgenavond scheuren :D:

wo nov 28, 2007 7:49 pm
Profiel
sbk replica
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 
no prob mate :D:

wo nov 28, 2007 10:20 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album