Vaag Geval met politie + Vraagje
Vraagje ik rij gister naar school toe en zie rollerbank!
Dus ik denk rij er gewoon naar toe en dan kan ik meteen vragen voor een DeciBell test...
Dus ik rij er naartoe (zonder begeleiding of dergelijke) en ik kom er en ik vraag aan die agent of ik een DB test mag doen...
Hij: Ok, ja dat mag als je eerst even op de rollerbank wil (ik was er vrijwillig mja maakt niet uit hij is begrenst met prop).
Dus ik had 0,5Kw wat dus gewoon goed is...
Nou stonden er nog een stuk of 10/15 brommers toen we die DB test gingen doen... Ik dacht dat moet niet zo erg zijn want naja het is wel vrijwillig en niet omdat hun het zijden...
Dus die agenten de test uit voeren en opeens komt een agent naar me toe met m'n certificaat (moest ik bij rollerbank test geven

)
En hij begint een boete uit te schrijven op een kladblokje...
Ik geschrokken en zeg tegen die man van: "Hey, ik vroeg vrijwillig om een DB test hoor" hij: "Jah, maar toen je hier aan kwam rijden wist je al dat je verkeerd zat dus daarom vroeg je het!"
Ik geschokt dat ik was reed gewoon weg... (STOM Want ik had om de agent zijn naam moeten vragen en een officieel bekeurings blaadje).
Nou oké dus naja dit vind ik heel erg vreemd... nou is dit niet het enige...
Ik reed denk ik 2/3 weken geleden ook gewoon en toen knalde m'n prop uit m'n uitlaat en begon die toeren te maken... nou ja leuk als dat ik het vond vertelde ik het toch maar aan m'n pa... dus wij uitlaat eraf ... en ja geen prop te bekennen...
Dus we gingen vissen met staal draad om hem als het ware los te krijgen dus na +/- 30min te hebben geklooid eindelijk die prop eruit!
Nou was het op dat moment al te laat om er nog wat aan te doen (s'avonds)..
Dus m'n vader zij: "nou ja dan gaan we deze Zaterdag wel een prop er in terug zetten al kan jij er eentje krijgen bij de brommer winkel."
Dus ik die vrijdag naar de brommerboer!
Kunt u even mee komen naar het bedrijven terein... (Ja hoor wat een pech) Dus ik ook als reden opgegeven dat we hem aan het afvoeren waren mja.. had dus wel 1,4Kw en Officier van Justitie...
En nu heb ik dus ook 104Db boete en ik vroeg mij dus eigenlijk af hoe lang demper wol bij jullie ongeveer mee gaat want ik heb met deze demper nog geen 600km geredenen, en we halen hem vanmiddag bij de brommerboer open en hij is helemaal zwart verkoold (het wol) en dus dempt die niks meer...
En ik vind het zowieso aso dat ik voor een vrijwillige test bekeurd wordt en dan nog niet eens een geel papiertje mee krijgen...
Ik ben hier dus niet blij mee mja...
Hopelijk vind ik zo ook een antwoord, want anders kunnen we de boete mischien verhalen op de brommerboer hier in de buurt.... (die had mij geadviceerd deze uitlaat te kopen "een kundo").
Mja Grtz, Paul