Auteur |
Bericht |
Maarten
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di maart 06, 2007 9:18 pm Berichten: 783 Afbeeldingen: 2
|
 aprilia rs50 2ehands kopen!!
hey,
waar moet je op letten als je een aprilia rs50 2ehands koopt? morgen ga ik naar een SBK kijken in arnemuiden, zeeland.
vr maart 23, 2007 9:57 pm |
|
 |
Tjerk
Administrator
Geregistreerd: ma sep 18, 2006 5:50 pm Berichten: 886 Woonplaats: Hardegarijp
|
 Re: aprilia rs50 2ehands kopen!!
Maarten schreef: hey,
waar moet je op letten als je een aprilia rs50 2ehands koopt? morgen ga ik naar een SBK kijken in arnemuiden, zeeland.
Poeh,,
Ik zou als ik jou was letten op het volgende:
- KM stand
- Uiteraard uiterlijk ( geen erge schade? )
- Stukje rijden of hij mooi schakelt en lekker rijd/stuurt/remt/optrekt/geen vreemde geluiden
_________________ De aanwezige spelfouten in de bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
|
vr maart 23, 2007 10:01 pm |
|
 |
Daan88
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo apr 06, 2005 11:55 am Berichten: 1887 Afbeeldingen: 7 Woonplaats: beemster
|
ja en de standaard dingen zoals banden, ketting, verlichting, schade ook.
ligt er ook aan wat hij moet kosten
|
vr maart 23, 2007 10:04 pm |
Persoonlijk album
|
 |
dieselpwr
ApriliaForum Member
|

Iemand meenemen die er al een tijdje eentje rijd  maak een proefrit tot hij lekker warm word. Ga ergens uit het zicht van de verkoper op je gemakkie stilstaan en knijp ff in alle hendeltjes en speel met alle knopjes. Laat hem warm (de temperatuurmeter tot ongeveer de helft laten lopen) stationair lopen en speel een beetje met het gas, des de sneller de naald reageerd, des te beter. Kijk even of de remblokjes nog meer dan een millimeter over hebben. Kijk waar de verkoper bij is (nadat je er zelf op gereden hebt) overal nog naar en stel eventueel vragen. Als hij excuses gaat maken terwijl je nog niet eens iets gezegd heb weet je vaak al genoeg, en wil hij er liever van af dan dat jij er plezier van hebt. Kijk ook of hij een beetje schoongehouden is, dan weet je of je met een liefhebber te maken hebt.
Doe ook is een gek laag bod, als hij dan ABSOLUUT weigerd dan heeft hij hem vaak goed onderhouden. Begint hij te twijfelen wil hij er toch te graag van af.
Als je er een kenner bij hebt vraag of je er een kap af mag trekken, iemand die het vaker doet kost dat 10 minuten voor open en dichtmaken. Iemand die hem bij mij wil kopen zou dat gerust mogen doen. Vergeet je imbusjes niet ^^
Succes!
|
vr maart 23, 2007 11:51 pm |
|
 |
daan46
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr okt 13, 2006 5:21 pm Berichten: 29 Woonplaats: heiloo
|
Dat je hem zeker niet meeneemt als het je niet helemaal aanstaat, heb zelf een keer bijna een rs gekocht uit tilburg die een vaag tikgeluid maakte en ik ben nu echt blij dat hij mijn bod toen afsloeg 
|
za maart 24, 2007 4:30 pm |
|
 |
dieselpwr
ApriliaForum Member
|
daan46 schreef: Dat je hem zeker niet meeneemt als het je niet helemaal aanstaat, heb zelf een keer bijna een rs gekocht uit tilburg die een vaag tikgeluid maakte en ik ben nu echt blij dat hij mijn bod toen afsloeg 
absoluut mee eens, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen
|
za maart 24, 2007 4:50 pm |
|
 |
Maarten
ApriliaForum Member
|
okeej thX 
za maart 24, 2007 7:00 pm |
|
 |
mblover
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 19, 2006 12:18 am Berichten: 222 Woonplaats: vlakbij Nijmegen, en Almaty
|

Let heel goed op de eerste indruk,
als je eerste indruk al zoiets is van hmm ik weet t ook niet, lekker laten staan.
Het maakt niet uit waardoor het komt, maar als je eerste indruk en gevoel iets is in de trend van ik weet t ook niet, lekker laten staan, dan hoef je niet eens meer een proefritje oid te maken.
[edit] ik bedoel niet hetzelfde als hierboven met een tikgeluid, dit gaat meer op het eerste gezicht zonder dat ie ook nog maar een meter verplaatst is[/edit]
Als je als je hem ziet een goed gevoel erbij hebt, bijvoorbeeld door een nette verkoper (uiteraard niet slijmerig/gespeeld), een brommer die er gewoon op het eerste gezicht netjes uit ziet (dus niet te netjes, alsof ze door poetsen dingen willen verbergen), opgeruimde garage zonder afgeragde wrakken erin, verkoper die eerlijk een proefrit aanbied, de schades/minpunten ook opnoemt, enzovoorts.
Tuurlijk nog wel alles controleren,
let op of je electronica e.d. werkt,
ketting tandwielen enzovoorts,
schade (goed kijken dat de kappen recht zitten e.d.)
Rijd er even op, ook even met losse handen, hij moet rechtdoor rijden. Als hij afwijkt dan zijn dat vaak problemen met het frame, de voorvork, de achterbrug of de wielen. Wel op een vlakke weg proberen uiteraard.
Kijk dat ie onder het rijden lekker stabiel aanvoelt en niet zwabbert oid. Let ook op dat ie goed remt, dat je niks hoort tikken of aanlopen, enzovoorts. als je hem bij een stilstaande motor iets vooruit duwt en je hoort wat dan zal dat vaak de rem of de ketting zijn en dit is niet zo'n probleem, tenzij het veel herrie maakt en veel knarst en/of je voelt dat je hard moet duwen.
_________________ BLAAT
|
za maart 24, 2007 9:01 pm |
|
 |
Maarten
ApriliaForum Member
|
kheb vndaag een Aprilia RS50 SBK gekocht uit Arnemuiden, Zeeland.
Laatst bijgewerkt door Maarten op zo jun 10, 2007 11:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
za maart 24, 2007 9:23 pm |
|
 |
PR!NS
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo okt 03, 2004 1:58 pm Berichten: 266 Afbeeldingen: 12 Woonplaats: Naaldwijk
|
Geen kenteken? Niet kopen!
wo maart 28, 2007 9:28 pm |
Persoonlijk album
|
 |
pannekoek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jan 05, 2007 7:22 pm Berichten: 39 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Slootdorp
|
Nog een tip, als je bij de brommer aankomt moet je even aan de uitlaat voelen. Is ie warm dan heeft hij de motor al even laten draaien. Het kan zijn dat hij anders slecht start.
Vraag waarom hij hem heeft laten draaien.
_________________ Jouw brommer gaat geen 45 jongeman. Oh jawel hoor meneer de agent, met gemak zelfs.
|
za mei 05, 2007 10:51 pm |
|
 |
Tim#0175
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 7:29 pm Berichten: 239 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Huizen
|
Hey, ik ga binnenkort naar een Ap kijken uit 2001. Tis een zwarte met rode onderkuip en MS op de zijkanten (echt geen idee hoe die uitvoering heet  )
Hij heeft ong 20 duizend gelopen, waarvan maar 4 duizend bij deze eigenaar, die hem 1 jaar in zijn bezit heeft. De vorige 16 duizend km is geen onderhoudsboekje van aanwezig  ... Hij ziet er wel goed uit, nog strak in de lak enzo (op de foto's tenminste). Alleen is de electrische start niet in werkende staat.. degene met wie ik sprak zei dat dat bij heel veel rs'en voorkomt en dat het al een paar keer gefixt is, waarna hij het even deed en vervolgens niet meer. Weten jullie daar meer van?? En, wat zeggen jullie van de brommer int algemeen?
_________________ Military starts at the part with Artillery
|
vr jun 08, 2007 4:17 pm |
Persoonlijk album
|
 |
parra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo nov 12, 2006 1:18 pm Berichten: 171 Woonplaats: ijmuiden
|
gewoon andere ontsteking maar is het blok gerecifeerd geweest en
gewoon alles beetje uit testen kijken hoe die voelt remmen testen
zware trilling niet aanwezig zijn enzz
_________________ Ride to live & live to ride
|
vr jun 08, 2007 4:27 pm |
|
 |
Tim#0175
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di mei 22, 2007 7:29 pm Berichten: 239 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Huizen
|
Ok, thnx 
_________________ Military starts at the part with Artillery
|
vr jun 08, 2007 9:53 pm |
Persoonlijk album
|
 |
floRiS50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 27, 2007 1:12 am Berichten: 2996 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Middelburg
|
dieselpwr, mblover, pannekoek, ik moet eerlijk zeggen dat jullie goede tips geven waar je niet gelijk aan zou denken!  ik denk dat hier wel meer aanstaande rs rijders mee geholpen kunnen worden!
Maarten, heb je er al een fotow van want ik denk dat ik hem wel ken... woon namelijk vlakbij arnemuiden en ken er ook een boel van met rs
edit: zag het al... ken hem wel gloof ik  hoe heette die kerol?
_________________ Honda VTR1000 Firestorm
|
za jun 09, 2007 3:49 pm |
|
 |
|