Genaaid... En niet zo'n klein beetje ook :@
Auteur |
Bericht |
kaasmonster
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 1:25 pm Berichten: 82 Woonplaats: Steenbergen
|
 Genaaid... En niet zo'n klein beetje ook :@
Ik reed gisteren avond (22-09 om 9.15) op de Halsterse Weg in Bergen op Zoom richting de picobello. Deze weg loopt berg op. Ik had haast, en reed met een aardige snelheid (km of 70), maar dat deed de auto, die net voor mij afsloeg ook, en is een snelheid, waarmee je op die weg makkelijk kan rijden.
Net voor de picobello rijdt er plots achter mij een of andere aap, die echt héél dicht op mij gaat rijden, ik zie in me spiegels niets anders meer, dan zijn lichten, die niet eens meer beiden in een spiegel te zien waren, omdat hij zo dicht achter me reed.
Geen idee, wat dit is. Iemand die me uitdaag, ruzie zoekt? Hij rijdt iig wel als een mongool...
Ik rem af, steek vlug over bij de picobello. En steek vlug over. Hierna is de afstand even echt héél kort. Ik rij nu volgas. Dit is niet echt hard (brommer heeft onderhoud nodig) en op top komt hij dan ook niet boven de 85 echte km/h uit. Ik rijdt bijna op top om de auto maar kwijt te raken.
Ik rijdt bijna op top na een afstand van 400m, rem af, en steek zo vlug mogelijk een kruising over richting het markiezenhof (er kwamen andere auto's aan, dus dit was niet de meest veilige actie, maar zeker nog wel mogelijk)... Ik haal een auto in. En rij vervolgens tussen de paaltjes door de stad in...
De auto kon me hier niet meer volgen, en vervolgens ben ik rustig naar me maatje in hoogerheide gereden.
Er was inmiddels al een andere gedachte bij me opgekomen, die helaas rond 1uur 's nachts werd bevestigd... Politie. Nu stellen de agenten, die achter mij reden, dat ik op hun geeikte teller een snelheid van meer dan 100 km/h heb gereden. Stopteken negeerde (dat heb ik dus werkelijk waar niet gezien, discussie hierover heeft waarschijnlijk geen zin...) En daarnaast roeloos een kruising overstak.
Dat ik te hard reed geef ik eerlijk toe, helaas moesten ze dan net mij hebben, en niet die tig andere auto's... Maar goed, pech kan je hebben...
Dat zij me echter vervolgens op gaan jagen, en zelfs mij in een gevaarlijke verkeerssituatie brengen (ik was echt bang, dat ze mijn achterkant zouden raken. In dat geval was ik dus waarschijnlijk op slag dood geweest)
Ik heb de agent aan de telefoon verteld, dat ik die snelheid niet kan hebben gereden. Hij bleef volhouden van wel (hij heeft 100km/h op papier weggezet zonder correctie  ). Ik zei, dat ze vlak achter mij reden, en hij zei, dat ze een heel grote afstand hielden. Ik zei van niet, en dat dat ook de reden was, dat ik nog harder ging rijden en gevaarlijk overstak.
Ik zei dat discussie nu waarschijnlijk toch geen zin had. En ik heb zelfs nog heel beleefd mijn excuses aangeboden, omdat ik hem mogelijk ook in een gevaarlijke verkeerssituatie had kunnen brengen...
Ik was supervriendelijk en rustig aan de telefoon. De agent de hele tijd met u aangesproken enzo.
Maar in mijn ogen slaat het nu dus uiteindelijk helemaal nergens op... Me brommer rijdt top 85 km/h op autoteller (nog getest). Daarnaast reed ik bergop... En op die geeikte teller van hen, waar een correctie van 7km/h van af zou moeten gaan, als ik me niet vergis, kan ik dus NOOIT 100km/h hebben gereden
En dat alles was eigelijk het gevolg van het rijgedrag van de agenten, die dat uiteraard ontkennen...
Ik krijg nu de volgdende boetes:
- Stopteken negeren (ik vraag me af, of deze er ook echt is geweest, na die veel te hoge verzonnen snelheid, waarmee ik zou hebben gereden)
- Roekeloos een kruising oversteken (dit deed ik echt, omdat ik schrok voor de auto achter mij)
- 100km/h in bebouwde kom, dus 70km/h te hard, waardoor ik nu bij de officier van justitie zal moeten verschijnen...
Je begrijpt nu natuurlijk wel, dat ik me echt zwaar genaaid voel, en het er dus ook absoluut niet mee eens ben. Ik ben altijd eerlijk en rechtvaardig, en ben ook zeker bereid de boete voor mijn snelheid te betalen, waarmee ik eerst reed (ook al zou deze erg hoog zijn), maar de rest vind ik dus gewoon bullshit
Maar nu is het dus mijn woord tegen dat van 2 agenten... En ik heb niet al te beste ideeën over de uitkomst...
|
zo sep 23, 2007 4:48 pm |
|
 |
bas532
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 23, 2007 10:16 pm Berichten: 439 Woonplaats: zutphen
|
damn he wat een verhaal
veel geluk ermee hoop dat je gelijk krijgt, maar als ik het zo lees geef ik je weinig kans
|
zo sep 23, 2007 5:02 pm |
|
 |
rs75
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 24, 2007 7:29 pm Berichten: 67 Woonplaats: Stad aan Het Haringvliet
|
Damn, dit is zwaar kut.
Hebben hun bewijzen op video dat je die snelheid ree?
zoniet kun je daar altijd bezwaarschrift tegen schrijven.
maar zoals bas532 zegt geef ik je ook weinig kans :(
|
zo sep 23, 2007 5:06 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|

rs75 schreef: Damn, dit is zwaar kut. Hebben hun bewijzen op video dat je die snelheid ree? zoniet kun je daar altijd bezwaarschrift tegen schrijven. maar zoals bas532 zegt geef ik je ook weinig kans :(
Ze kunnen dat bewijs echt niet hebben. Want hij had het alleen over een geeikte teller, en dat ze met de zelfde snelheid als mij reden. Ik heb wel 'ns wat gehoord over geeikte tellers in politiewagens, maar die zijn dan voor hun eigen snelheid. Ik denk niet, dat ze ook maar enig bewijs hebben, dat ik zo hard reed. Maar hetzelfde geld voor die andere overtredingen. Als zei het zeggen... Ik weet niet hoelang ze achter mij reden. Het stuk voor de picobello is een erg lang stuk (maar wel bergop) Daar had ik niets gezien, en kan ik redelijk wat snelheid hebben gemaakt. Toen zag ik ineens licht langs mij schijnen van iemand die wel heel dicht op mij reed. Dat waren zij dus...
Maar zoals je misschien wel begrijpt is het niet echt vet om iemand achter je te hebben, die je flink opjaagd, want op een zaterdagavond weet je nooit wat voor types het zijn of wat ze op hebben... Het beste leek mij daarom ook gewoon: zo snel mogelijk wegwezen. Ik wist echt niet dat het om politie ging  En heb ook echt geen stopteken kunnen zien...
|
zo sep 23, 2007 5:12 pm |
|
 |
rs75
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di apr 24, 2007 7:29 pm Berichten: 67 Woonplaats: Stad aan Het Haringvliet
|
Ja ik begrijp je volkomen, heb toevallig dinsdag achtervolging gehad met politie  ik nergeerde dan wel stopteken en alles toen kwamen ze met sirenes achter me aan.. maar was gevlucht en heb tot nu toe niks gehoord.
Nu weer ff ontopic, hebben ze geen tekst met STOP Politie laten zien? of zwaailichting of seinen met de lichten?
Je moet gewoon bezwaarschrift maken en duidelijk alle puntne uitleggen.
|
zo sep 23, 2007 5:18 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|
rs75 schreef: Ja ik begrijp je volkomen, heb toevallig dinsdag achtervolging gehad met politie  ik nergeerde dan wel stopteken en alles toen kwamen ze met sirenes achter me aan.. maar was gevlucht en heb tot nu toe niks gehoord. Nu weer ff ontopic, hebben ze geen tekst met STOP Politie laten zien? of zwaailichting of seinen met de lichten? Je moet gewoon bezwaarschrift maken en duidelijk alle puntne uitleggen.
Ze zeiden, dat er zo'n licht met stop politie ergens voor branden. Maar het was al donker, en omdat ze dicht achter me reden, zag ik alleen nog maar een hoop licht, van hun koplampen. Ik heb nog wel beetje gekeken, maar kon niks anders zien, dan koplampen, en ik denk, dat die op een busje zaten... Maar verder heb ik niets kunnen zien...
|
zo sep 23, 2007 5:38 pm |
|
 |
rs75
ApriliaForum Member
|
Vind het zowiezo achterlijk dat ze zo dicht op je reden, je moet zeggen dat je vreesde voor je leven omdat ze zo dicht bij je achterop zaten.
En belive me, je zou die rode lichtjes wel moeten zien als die aanstonden, ook al hebben ze flink wat licht aan  ervaring 
|
zo sep 23, 2007 5:44 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|

rs75 schreef: Vind het zowiezo achterlijk dat ze zo dicht op je reden, je moet zeggen dat je vreesde voor je leven omdat ze zo dicht bij je achterop zaten. En belive me, je zou die rode lichtjes wel moeten zien als die aanstonden, ook al hebben ze flink wat licht aan  ervaring 
Hahaha  Maar goed, ik moet bekennen, dat ik ook niet zo goed keek voor wat achter me zat. Ik keek pas in mijn achteruitkijkspiegel, toen ik ligt langs mij af zag schijnen (dus iemand wel heel dicht op mij zat), toen heb ik 2x ofzo goed in mijn spiegels gekeken, en ben ik zo snel mogelijk doorgereden om de auto (volgensmij was het een busje) kwijt te raken. Daarnaast weet ik niet, wat ze moeten doen om mijn snelheid te meten. Richting picobello kunnen ze me makkelijk gemeten hebben. Maar ik weet nog, dat ik paar keer heb gekeken of er niemand achter me reed daar. Dus ze reden pas met gelijke snelheid als mij bij de picobelle. Het stuk vanaf de picobelle tot de volgende kruising is een niet al te lang stuk. Toen reden ze aan het begin echt heel dicht achter mij. Heb ik gas gegeven, ze bleven dicht acher mij, maar op een gegeven moment gewoon niet meer gekeken en overgestoken en weg was ik.
Van de picobello tot aan die kruising is trouwens een vrij kort stukje (paar 100m) Ik weet niet wat er nodig is voor een snelheidsmeting, maar ik weet niet of ze überhaupt ooit de tijd hebben gehad om mijn snelheid goed te kunnen meten...
|
zo sep 23, 2007 5:53 pm |
|
 |
Boedie
ApriliaForum Member
|
Ja, klote voor je, maar wat ik dus nooit zal doen is 'ontsnappen' van die bumperklever. Je denkt er toch altijd aan dat dat politie zou kunnen zijn? Zeker als je niet in die auto kan kijken. Ik zou uitwijken en afremmen in dat geval, omdat die idioot gewoon gevaarlijk is. Maarja 't is nu toch al gebeurd.
|
zo sep 23, 2007 6:21 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|
Boedie schreef: Ja, klote voor je, maar wat ik dus nooit zal doen is 'ontsnappen' van die bumperklever. Je denkt er toch altijd aan dat dat politie zou kunnen zijn? Zeker als je niet in die auto kan kijken. Ik zou uitwijken en afremmen in dat geval, omdat die idioot gewoon gevaarlijk is. Maarja 't is nu toch al gebeurd.
Ja, maar uitwijken is geen optie. Na de picobello is het nog 200m ofzo naar die kruising, waar ik 'veilig' zou zijn. Maar dat stuk loopt langs een groot grasveld (stoeprand) en lang een fietspad (stoeprand). Het is een groot open stuk, maar de auto's rijden daar net tussen 2 stoepranden in. Je kan daar dus niet uitwijken. En ik koos ervoor om toch die paar 100m verder te rijden. Omdat het zaterdagavond is, weet je niet wat voor figuur er achter je rijdt...
|
zo sep 23, 2007 6:28 pm |
|
 |
soldaatjeh;
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 06, 2007 1:00 pm Berichten: 260 Woonplaats: Hoogvliet Rt.
|
ik werd met 90 achterna gezeten midden in de nacht.
op een 50 km weg
door een busje, die heel dicht op me zat.
dus ik trok m nog een beetje verder open. tegen de 105 ongeveer aan.
zie ik ineens stop politie staan.
stop ik.
zeggen ze: ja je achterlicht brand niet, dat moet je straks maar even nakijken als je thuis bent
mocht gewoon door rijden
maar dit is zeker wel genaaid 
_________________ soldaatjeh's straatmonster project
|
zo sep 23, 2007 6:32 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|
Ze hadden ook even iets meer kunnen laten weten, dan alleen zo'n kuttekstje... Als jij in het donker rijdt, met je vizier dicht, en zo'n auto rijdt dicht achter je, dan zie je niet echt veel meer door al dat licht...
Maar 100 kan nooit  Me moeder zei, dat toen ze naar huis belden, ze zeiden, dat ik over de 100km/h reed. Ik heb nu een standaard ontgrensde brommer uit 2002 (TP50+12mm @ ontgrensde uitlaat). Mijn sproeier is tikje te klein, mijn band staat beetje zacht, en mijn krukaslagers zijn waarschijnlijk helemaal rot ofzo, waardoor hij het slecht doet bij hoge toeren.... No way hebben zij 100 met correctie kunnen meten  Zelfs zonder correctie is dat bij lange na niet mogelijk... En moeten ze de snelheid niet over een afstand meten?
|
zo sep 23, 2007 6:45 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|

soldaatjeh; schreef: ik werd met 90 achterna gezeten midden in de nacht. op een 50 km weg door een busje, die heel dicht op me zat. dus ik trok m nog een beetje verder open. tegen de 105 ongeveer aan. zie ik ineens stop politie staan. stop ik. zeggen ze: ja je achterlicht brand niet, dat moet je straks maar even nakijken als je thuis bent mocht gewoon door rijden maar dit is zeker wel genaaid 
Kutte is, dat als je boete had gehad, dan zouden ze zijn uitgegaan van 30km/h, zoals ze nu ook bij mij doen. Want die 50km zone, zal wel binnen bebouwde kom zijn geweest. Dit was ook een 50km zone waar ik reed. Maar ik reed volgens hen dus 70km/h te hard...
Ik heb trouwens wel 'ns een agent gesproken. Die zij, dat ze er gewoon vanuit gaan, dat scooters en brommers altijd en overal gewoon volgas rijden (wel begrensd uiteraard). Maar dat ze niet keken naar die snelheid, want zeg zelf, wie rijdt er nu over 30km/h binnen bebouwde kom?  Dan kan je niet eens normaal meegaan in het verkeer.
Begrensd is mijn rijstijl trouwens veel en veel gevaarlijker dan ontgrensd. Begrensd wil je niet stoppen of afremmen, overal volgas blijven rijden.
|
zo sep 23, 2007 6:54 pm |
|
 |
THAI-fight
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 15, 2005 7:26 pm Berichten: 394 Woonplaats: ja
|

heb je rechtsbijstand? zoniet dan ga je maar alvast sparen...doe dat evengoed maar...
politie is niet eerlijk...ze hebben geen bewijs maar dat is ook niet nodig...ze zeggen stopteken gegeven te hebben...?
maar niet geclaxoneerd , optische en/of geluidssignalen gevoerd?
dan kan je misschien eens voorleggen waarom jij weg reed...
je had echter ook meteen moeten bellen naar de politie die avond...
dat je je bedreigd voelde en duidelijke signalementen van degene die jouw volgde...
sorry maar je hebt helemaal niks om tegen die 100 km/h te vechten....
roekeloos kruising oversteken (paniek,)
niet stoppen voor een gevoerd teken?
(niet gezien,geen geluidsignalen gevoerd door de smeris??)
kijk, nodig de twee h*mo's die jou hebben geconstateerd, uit voor een gesprek...daar heb je recht op... en zo kan je ook eens bespreken waarom ze zo dicht achter jou reden? (ze hadden mogelijkheid om in te halen neem ik aan...)
waarom ze geen andere maatregelen hebben genomen i.p.v. "stop smeris bordje"
en vraag eens na of er misschien door hun is doorgegeven aan de rest van het politiekorps dat ze jouw aan het achtervolgen waren....
en geéikte teller? vraag eens na met welke auto ze op de betreffende avond hebben gereden...
je maakt echt geen kans...maar als je wat wilt doen dan heb je hier misschien wat aan
stort allemaal op giro123 voor kaasmonster! en moderators hoeven zich gerust niet te schamen om extra veel te storten 
_________________ met heroïne ga je heel hard achteruit,het is zelfs dodelijk...met brommer rijden ga je heel hard vooruit,alleen je betrekt er andere mensen bij...
...it´s not a game , it´s real...
|
zo sep 23, 2007 7:16 pm |
|
 |
kaasmonster
ApriliaForum Member
|

pokerface schreef: heb je rechtsbijstand? zoniet dan ga je maar alvast sparen...doe dat evengoed maar... politie is niet eerlijk...ze hebben geen bewijs maar dat is ook niet nodig...ze zeggen stopteken gegeven te hebben...? maar niet geclaxoneerd , optische en/of geluidssignalen gevoerd? dan kan je misschien eens voorleggen waarom jij weg reed... je had echter ook meteen moeten bellen naar de politie die avond... dat je je bedreigd voelde en duidelijke signalementen van degene die jouw volgde... sorry maar je hebt helemaal niks om tegen die 100 km/h te vechten.... roekeloos kruising oversteken (paniek,) niet stoppen voor een gevoerd teken? (niet gezien,geen geluidsignalen gevoerd door de smeris??) kijk, nodig de twee h*mo's die jou hebben geconstateerd, uit voor een gesprek...daar heb je recht op... en zo kan je ook eens bespreken waarom ze zo dicht achter jou reden? (ze hadden mogelijkheid om in te halen neem ik aan...) waarom ze geen andere maatregelen hebben genomen i.p.v. "stop smeris bordje" en vraag eens na of er misschien door hun is doorgegeven aan de rest van het politiekorps dat ze jouw aan het achtervolgen waren.... en geéikte teller? vraag eens na met welke auto ze op de betreffende avond hebben gereden... je maakt echt geen kans...maar als je wat wilt doen dan heb je hier misschien wat aan stort allemaal op giro123 voor kaasmonster! en moderators hoeven zich gerust niet te schamen om extra veel te storten 
Ze hadden niet kunnen inhalen. Maar juist dit lijkt mij een extra reden om mij te waarschuwen dmv geluids/licht signalen.
Ook heb ik net heel gesprek met mijn moeder gehad. Van wat ik begrepen heb, heeft de hele achtervolging, waarover de agent sprak niet meer dan 400m geduurd.
Daarnaast was mijn moeder allerminst te spreken over hun aanpak. Ik had die avond mijn moeder gebeld om te zeggen, dat ik weg ging.
Toen ze die avond naar mijn huis belden (de agent), nam mijn moeder op. De agent vroeg naar mijn ketteken en uiterlijk van mijn brommer. Ondanks, dat hij mijn moeder natuurlijk erg had laten schrikken, ging hij gewoon door met zijn verhaal. Hij zei, dat ik om 9.13 in Bergen op Zoom had gereden (mijn moeder leidde hieruit af, dat er niets ergs was gebeurt, omdat ze mijn rond 11uur nog had gesmst. Echter moest zij hierzelf achterkomen, want de politie agent, deed niets om haar op haar gemak te stellen)
Mijn moeder is heel vriendelijk en beleefd gebleven tegenover de agent. Hij vroeg hoe laat ik was vertrokken. Mijn moeder vertelde, dat ze niet wist hoe laat dat precies was, omdat ze zelf niet thuis was, maar dat ik had gebeld dat ik wegging. Ze wist zo direct, geschrokken van het telefoontje, niet meer hoe laat dat precies was. De agent stond erop, dat ze een tijd noemde, waarna mijn moeder rond 9uur heeft gezegd. Vervolgens stond de agent er tevens op, dat hij mij te spreken kreeg. Mijn moeder zei, dat ik niet thuis was, en die avond ook niet meer zou thuiskomen. De agent moest en zou mij spreken. Mijn moeder zei, dat ze dit geen goed idee vond, maar heeft wel mijn mobiel nummer gegeven, waarna de agent direct mij gebeld heeft.
Na mij te hebben gebeld, belde hij terug naar mijn thuis. Deze keer nam mijn vader op. Hij legde kort het verhaal uit. Mijn vader bedankte hem, dat hij op de hoogte was gesteld van mijn 'opgevoerde' brommer, en dat hij als ouderzijnde het hier natuurlijk niet mee eens was. Maar, omdat hij het nu door de agent toch wist, hij hier iets aan zou kunnen doen. Je wilt natuurlijk wel, dat je kind veilig over straat rijdt.
Allebij mijn ouders zijn dus heel extreem vriendelijk gebleven (net als mij). Echter beschuldigde de agent mij er vervolgens van, dat ik heel hard moest hebben gereden om vanuit mijn huis, waar ik om 9uur zou zijn vertrokken, 13 minuten later in Bergen op Zoom te zijn. Mijn vader zei, dat ze niet wisten hoe laat ik vertrokken was. De agent zei, dat mijn moeder als verklaring had gegeven, dat dat 9uur was, en als ik ook nog eens spullen moest pakken, ik wel heel hard had gereden. Dus gewoon een roekeloos rijder was. Toen mijn moeder vervolgens de agent vertelde, dat ze om 10over half 9 (19.42) de telefoon had opgenomen, en kort met mij had gesproken, had hij hier geen boodschap aan...
Mijn moeder vindt, dat ik het zelf moet betalen, maar kiest wel helemaal mijn kant. Een goede opmerking van haar was: "Ik snap wel, dat je geschrokken was, en daardoor toen zo hebt gereden als gevolg van het gedrag van die agenten. Nu geven ze jou een boete, na jou te hebben 'opgejaagd'. En vertellen een verhaal met veel onwaarheden erin. (Mijn ouders hebben de snelheid van mijn brommer zelf getest) Maar ik ben benieuwd met wat voor verhaal ze zouden zijn aangekomen, als jij tegen een paaltje was gereden of zij jou hadden aangereden..."
|
zo sep 23, 2007 8:02 pm |
|
 |
|