Mijn RS moet op zijn achterwiel!
Auteur |
Bericht |
Eamonn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 15, 2005 9:18 pm Berichten: 649 Woonplaats: Koekange
|
en daarbij zal je voor een tweetakt nooit een uitlaat vinden die je ónderin zoveel kracht geeft,blijft tweetakt he  zul je moeten werken met de koppeling in de hoge toeren 
_________________ (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
|
zo apr 23, 2006 11:53 am |
|
 |
RS_70_power
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm Berichten: 431 Woonplaats: Wormerveer
|
a : yasuni - fasmen duo , de Yasuni ik neem aan dat je HMR2 hebt of zo ?
b : 70-80cc , en als je het goed wilt doen raad ik een polini W-poorter aan , hoge koppel cilinder , staat er een te koop hier .
c : grote carb : 24mm bijv. geeft onder in toeren ook meer vermogen
d : en dan licht vertanden , je hebt nieuw model , ik denk dat 11-49 het zwaarst is dat je hem kan vertanden
_________________ www.club-racing.nl
|
zo apr 23, 2006 12:42 pm |
|
 |
Broezz
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jan 26, 2006 12:23 am Berichten: 587 Woonplaats: Sint-Katelijne-Waver
|
RS_70_power schreef: a : yasuni - fasmen duo , de Yasuni ik neem aan dat je HMR2 hebt of zo ?
Hij heeft een Yasuni R1 als ik me niet vergis 
|
zo apr 23, 2006 2:35 pm |
|
 |
Pepijn_KawaZX6
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 04, 2005 3:27 pm Berichten: 673 Afbeeldingen: 8 Woonplaats: Nijkerk
|
en 48 is het grootste tandwiel 
_________________ Honda CBR600F Laser Titanium KANON!!!!!!!!!
|
zo apr 23, 2006 3:30 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Martijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 4:11 pm Berichten: 158 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: zeewolde
|
ik zag laatst hier op et forum iemand met een 62 
_________________ je zou maar harder rijden dan je beschermengel vliegen kan...
|
zo apr 23, 2006 3:43 pm |
|
 |
ClassicPielk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2004 1:52 pm Berichten: 350 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Benthuizen
|

RS_Patrick schreef: Standaard heb je een 9mm carb met dan nog eens extra als begrenzing een 8,8mm spruitstuk, verander dat maar in een 17,5mm. Standaard cilinder heeft een veel te laag uitlaatpoortje voor modeljaar 99 dus als je die gewoon een milimeter of 10 omhoog vijlt ben je al een heel stuk verder dan. Doe je dat niet kan je een Wheelie wel vergeten. Bijna al het gewicht van een RS zit voor in waardoor je vlink wat kracht nodig hebt om hem op zijn achterwiel te krijgen.Als je een ruk aan zijn stuur geeft en naar achteren leunt terwijl je de koppeling laat schieten met vlink wat toeren dan maakt hij meschien een sprongetje op zijn achterwiel, een echte wheelie lukt je niet met een standaard RS50. Enn Wheelie is dus waner je de brommere op zijn achterwiel trekt en echt een flink eind op zijn achterwiel rijd spelent met het gas, koppeling en achterrem, en schakelen als je genoeg power heb  Martijn schreef: ik zag laatst hier op et forum iemand met een 62  wimpi schreef: laat u een speciaal tandwiel maken op maat zoals het mijn.... ik heb 63tanden maar je kan denkek ook wel nog groter gaan en dan me u yasuni 
die 62 was handgemaakt (speciaal aangepast) stond op de eerste pagina.
Dit zal voor iedereen onlogisch klinken, maar het is waar; hoe verder je zwaartepunt naar voren ligt hoe makkelijker hij op zijn achterwiel gaat! Dit geldt maar tot een maximum (een verlengde motor gaat tenslotte minder makkelijk op zijn achterwiel). Maar met je zwaartepunt achterin is het veel moeilijker te bereiken.
_________________ 25kW Suzuki GS500E te koop, bel 0616495467.
|
zo apr 23, 2006 3:47 pm |
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|

Mijne komt makkelijk op zijn achter wiel met 15/47, ietsje te makkelijk soms naar mijn zin.
Een vertanding als 11/49 er op zetten heeft helemaal geen zin, dat is zo kort dan je hem dan niet een meer hoog kan houden, op het momend dat hij dan omhoog komt ben je al weer zo ver in toeren dat je moet door schakelen eigenlijk.
De truk is om je vertanding zo uit te kiezen dat hij presies goed is voor een redelijke snelheid en dan nog flink hard op kan trekken.
Gewoon volgas in zijn powerband de koppeling laten opkomen, beste is dus de koppeling een beetje laten slippen met 1/2 gas om hem in zijn powerband te krijgen en dan volgas er op en de koppeling wat sneller los laten, (niet laten schieten) Als je genoeg vermogen hebt trekt hij zijn voorwiel dan wel van de grond af, gewoon een kwestie van oefenen als het de eerste keer niet lukt, ju zult in iedergeval voelen dat hij wel wil (of niet als je niet genoeg power hebt)
Ik zou je voeten ook maar gewoon op de stepjes houden en je knien tegen de tank klemmen, je pootjes in de lucht laten bengelen helpt niks als hij achter over gaat, kan je beter de achterrem aan tikkenen, dan valt hij gelijk weer trug op zijn voorwiel.
Laatst bijgewerkt door RS_Patrick op zo apr 23, 2006 4:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
zo apr 23, 2006 4:10 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am Berichten: 773 Afbeeldingen: 3 Woonplaats: Huizen
|
ClassicPielk schreef: Dit zal voor iedereen onlogisch klinken, maar het is waar; hoe verder je zwaartepunt naar voren ligt hoe makkelijker hij op zijn achterwiel gaat! Dit geldt maar tot een maximum (een verlengde motor gaat tenslotte minder makkelijk op zijn achterwiel). Maar met je zwaartepunt achterin is het veel moeilijker te bereiken.
Dat is niet waar, neem maar eens iemand achter op een en kijk dan maar eens hoe makkelijk hij op zijn achterwiel gaat, bij mij kon er niet eens iemand meer achterop omdat hij dan gewoon constand op zijn achterwiel reed ongecontroleerd.
Mijn Yamaha Sting had ook het meeste gewicht achter in en sloeg gewoon achter over als je in eenkeer volgas gaf.
en kijk eens naar de meeste scooters. een scooter heeft echt al het gewicht achter in, tank, motor, zadel, minimaal 2 dikke frame buizen etc. Scootertje wheelied toch ook harstike makkelijk?
|
zo apr 23, 2006 4:20 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ClassicPielk
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo feb 08, 2004 1:52 pm Berichten: 350 Afbeeldingen: 5 Woonplaats: Benthuizen
|
hoorde het van een paar stuntjongens en een professor op de TU heeft het een keer op papier laten zien hoe het werkt (als ik het nou eens kon reproduceren  )
|
zo apr 23, 2006 4:35 pm |
|
 |
cebess
Administrator
Geregistreerd: ma jan 13, 2003 7:17 pm Berichten: 3209 Afbeeldingen: 33 Woonplaats: Uden
|
nou waarschijnlijk is het dan makkelijker om de controle te houden ofzoiets
|
zo apr 23, 2006 4:54 pm |
Persoonlijk album
|
 |
ClassicPielk
ApriliaForum Member
|
dat kan idd... misschien gewoon verkeerd begrepen :p
|
zo apr 23, 2006 5:10 pm |
|
 |
Lucas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm Berichten: 1467 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: 's-Graveland
|
komt denk ik doordat als je zwaartepunt verder naar voren licht, je een langere hefboom achter hebt dus zou hij makkelijker omhoog moeten komen. Maar ik vind t persoonlijk makkelijker om te wheelien met een cross brommertje dan met een rs 
_________________ Peter ze R6 is hip! 50cc Schakel record;....Reactie.......Top Snelheid....Eindtijd ................................................................. 0.03............93.0.................8.459
|
zo apr 23, 2006 5:13 pm |
|
 |
Matthijn
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma okt 31, 2005 10:02 pm Berichten: 8434 Afbeeldingen: 6 Woonplaats: Marknesse
|
dus als je naar achtere gaat hangen is je hefboom kleiner en maak mindersnel een wheelie 
_________________ [s]Aprilia RS50 NM Identikit 2002[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Black [/s] SOLD [s]Aprilia RS50 NM Xerox Replica[/s] SOLD [s]Aprilia RS50 MY07 White[/s] SOLD [s]Aprilia RS125 NM Grey Dust[/s] SOLD Aprilia RS50 MY07 Alitalia Replica
|
zo apr 23, 2006 5:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
WillemB
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo maart 08, 2006 2:03 pm Berichten: 465 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Oosterhout
|
Hmmm, ik uitlaat er vandaag afgehaald (bijna die vering in m'n oog gespronge, mar dat terzijde) en er zit dus geen prop in. Lekker dan. Wat ik iig aantrof: Een verroeste Yasuni R1 (niet doorgeroest, gewoon onderaan beetje oranje door vocht) en een 9 mm spruitstuk. Ik ken een man (30 jaar) die z'n hele leven met scooters werkt en hij kan originele scooters 70 laten lopen door slechts af te stellen. Ik denk dat ik hem daar eens heenbreng en misschien dat hij wat dingen ontdekt waardoor de ware kracht van m'n RS naar boven komt.
Op zich wil ik ook wel 'n keer langskomen bij iemand van dit forum, ik woon in de buurt van nijmegen :)
_________________ Proud owner of an Aprilia RS50.
|
zo apr 23, 2006 6:51 pm |
|
 |
ClassicPielk
ApriliaForum Member
|
kijk naar choppers, daar ligt de gewichtsverdeling gelijker, waardoor je op een chopper minder snel een wheely trekt (bij gelijk vermogen!). Als je naar achteren hangt scheelt het ook dat je je zwaartepunt ook naar boven verlegt, waardoor het meer boven het draaipunt (je wiel) komt.
|
zo apr 23, 2006 6:54 pm |
|
 |
|