Apriliaforum.nl
https://www.apriliaforum.nl/

aprilia my 06
https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=5974
Pagina 1 van 12

Auteur:  jhonyke [ za maart 24, 2007 9:37 pm ]
Berichttitel:  aprilia my 06

allowkes

ik vroeg me al een paar weken af welke aprilia ik zou kopen :devil:
maar ik heb gehoort dat er in de nieuwe aprilia rs 50 een digitale begrenzer zit en en een prop.
kan ik die elektronische begrenzer uitschakele of er gewoon uithallen zonder al te veel moeite ??
en waar kan ik nog een nieuwe "oude" aprilia kopen??

(woon in belgië regio antwerpen)

Auteur:  BuxirS [ za maart 24, 2007 9:39 pm ]
Berichttitel: 

Naar mijn weten geen elektronische begrenzer hoor, maar als jij um vind, vertel het me!

Auteur:  jhonyke [ zo maart 25, 2007 2:47 pm ]
Berichttitel: 

en weet er mschn ook iemand waar ik de velgen kan vinde van de aprilia my06 ??
en kan ik deze ook gwn onder een ouder model steken ??
ik heb met google gezocht en niks gevonde :{}: :P

Auteur:  jhonyke [ di maart 27, 2007 8:20 pm ]
Berichttitel: 

ok stilte :P
en stel als ik die prop dan uit de uitlaat haal hoe rap zal ik dan ongeveer gaan ??
enig idee iemand ??
ik weet echt niet wat ik zou doen :S:

bedankt alvast

Auteur:  floRiS50 [ wo maart 28, 2007 1:10 am ]
Berichttitel: 

niet om lullig te zijn or maareh..... aprilia schrijf je dus met een L :^^:
Citaat:
ik weet echt niet wat ik zou doen


ander uitlaatje? :P :devil:

Auteur:  jhonyke [ wo maart 28, 2007 12:37 pm ]
Berichttitel: 

maar ik heb nog geen rs,dat is het juist :P
ik wil weten tot wat een rs in staat is zonder op te voeren ;) (buite de prop natuurlijk ;) )
dan kan ik zien welke brommer ik juist wil,want ik ben nog aan het twijfellen

Auteur:  floRiS50 [ wo maart 28, 2007 12:47 pm ]
Berichttitel: 

mijn brommer rijd met de prop eruit 80-90 afhankelijk van wind/platliggen enz. met meewind en een lang stuk weg heb ik de 100 gehaald. ik heb wel een airsal 50 snel eronder. maar ik geloof dat dat niet zo heel veel uitmaakt met die std cilinders tegenwoordig. ik heb nl model uit 98.

ik geloof dat er in de nieuwe wel pit zit.

Auteur:  jhonyke [ wo maart 28, 2007 12:56 pm ]
Berichttitel: 

dat heb ik ook gehoord met een 17.5 carber :P
maar het prijskaartje is wel een nadeel :{}:
moet nog veel gaan werken :(( :P
(en wat is een airsal 50 :P )
ben nog een noobje kwa opvoeren

Auteur:  Robb [ wo maart 28, 2007 12:57 pm ]
Berichttitel: 

Mijn prop is er ook uit, verder is alles gewoon standaard en ik haal ook tussen de 80-90 zonder wind mee.
Ik heb een rs uit 2004

Auteur:  DennisRS [ wo maart 28, 2007 1:01 pm ]
Berichttitel: 

Een Airsal is een 50cc snel cilinder, niet echt super kwaliteit zoals dat van hebo enz. maar wel goed te doen, en ze zijn ook niet super snel maar je kunt er toch nog wel aardig hard mee gaan.. Vriend van me heeft hem ook ...

Auteur:  floRiS50 [ wo maart 28, 2007 1:07 pm ]
Berichttitel: 

ja ik vond het met me metrakit en 20 mm wel lkkr rijden. alleen het klopt wel dat het niet egt de beste zijn maarja...... dat hoef ik ook niet voor een schoolbrommer

Auteur:  *Thomas* [ wo maart 28, 2007 1:08 pm ]
Berichttitel: 

oké,

de oud model rsjes (voor 1998) hebben in belgie een gilardoni 2 cilinder, 14mm carbu (sha model van dell'orto) en een standaard tandwielverhouding van 11/43 (dacht ik), ontgrensd gaan ze rond de 90

maar, bij de latere modellen (dus Nieuw model van 1999 tot 2005) hebben ze veel zitten kutten met het begrenzen van de rs'jes op cilinder en op carbu. Ze hebben een trage gilardoni 1 of 2 cilinder en een 9mm carbje met tandwielverhouding 11 - 47 en daarmee gingen ze ontgrensd 70 ofzo

van dat idee is aprilia teruggekomen en dan hebben ze een 16mm carbu genomen en een snelle gietijzeren cilinder waardoor de rsjes plots 95 + gingen.

de allernieuwste rs heeft een erg snel blok, en standaard een 17,5mm carburator met tandwielverhouding 11 - 52 (?) waardoor ze begrensd vrij goed optrekken maar ontgrensd in overtoeren gaan en rond de 80 rijden, ander voortandwiel is dan de boodschap

een airsal is gewoon een goedkopere opvoercilinder, meer niet

als je nog nooit gereden hebt op een schakel, rij dan een paar maand begrensd, jullie jonge gasjes denken altijd dalijk te kunnen rijden, dat is gewoon niet zo, bij niemand, leer eerst om verkeerssituaties goed in te schatten, op een normale manier een bocht te nemen, goed te schakelen en ga dan ontgrensd rijden als dat persé hoeft.

ik heb 3 weken 100 gereden, en sinds dan 55 en dat is zoveel relaxer als je leert rijden.

en als je toch snel wil gaan dan kan je voor 250 € al leuk nieuw spul kopen (cilindertje alle airsal en gianelli pijp en dan eventueel nog een 2dehands 19mm carb voor 35€ en dan rij je zeker 105)

Auteur:  BuxirS [ wo maart 28, 2007 1:42 pm ]
Berichttitel: 

Rs50 My06

Zonder prop, standaard begrensde tandwielverhouding 11-53 = net over de 70.

Zonder prop, tandwielverhouding 13-53 = net over de 80, wind mee 85. (heb ik nu)

Zonder prop, standaard onbegrensde tandwielverhouding 14-53 = 85-90 schat ik.

Hoop dat ik je zo met mijn ervaring iets heb geholpen...

Auteur:  jhonyke [ wo maart 28, 2007 1:43 pm ]
Berichttitel: 

ok hier ben ik al veel wijzer geworden :D
ik zal nooit direct gaan opvoeren want ik heb nog nooit op een schakel brommer gereden :{}:
en ik ben trouwens ook nog geen 16 :((
maar ik ben al wel vollop aan het werken en aan het plannen wat ik juist wil.

mag je eigenlijk wel een rappere cilinder steken en een grotere carber ??
en kan ik op het nieuwe model zonder al te veel moeite een nieuwe uitlaat steken??
want daarin loopt de uitlaat onder de zetel,is dit een probleem ?? :S:
alvast bedankt

Auteur:  BuxirS [ wo maart 28, 2007 1:46 pm ]
Berichttitel: 

Tandwiel 13 of 14 voor is goed.
Snellere onderdelen plaatsen mag nooit, evenals prop er uit halen.
Uitlaten voor Derbi Gpr >'04 passen gewoon.

Pagina 1 van 12 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/