Apriliaforum.nl
https://www.apriliaforum.nl/

19mm er onder
https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=7836
Pagina 1 van 2

Auteur:  astadocil [ do okt 11, 2007 10:10 pm ]
Berichttitel:  19mm er onder

hey ik had even een vraagje mijn rs loop momenteel 80 op max 9k toeren, en heeft 12mm carb, ik zit er aan te denken een 19mm er in te gooien heeft iemand hier ervaring mee hoe hij hierna gaat rijden?

Auteur:  peteRS [ do okt 11, 2007 11:34 pm ]
Berichttitel: 

Nou het gaat vooral om je cilinder. Als je een cilinder hebt die de 19mm niet kan verwerken heeft dat ook geen zin. Je zal weinig verschil merken

Dus de cilinder staat centraal en daar pas je de boel op aan.

Ik vermoed trouwens dat je een trage gilardoni hebt. Maar er staat meestal op je cilinder wat voorn merk enzo. Mss dat je dat even kan posten hier!

Oja nog even een voorbeeld dat de cilinder de belangrijkste rol speelt. Ik heb met een 12mm op 70cc gereden en dat ging erg hard! Je haalt met de cilinder dus het meeste snelheidvoordeel.

Auteur:  astadocil [ vr okt 12, 2007 7:28 am ]
Berichttitel: 

oke dan, waar zal dat staan op me cilinder? ik zal eventjes gaan kijken binnekort maar ik neem aan dat ik dan een 50 snel ofzo moet nemen?

Auteur:  RSIceRain [ vr okt 12, 2007 7:53 am ]
Berichttitel: 

astadocil schreef:
oke dan, waar zal dat staan op me cilinder? ik zal eventjes gaan kijken binnekort maar ik neem aan dat ik dan een 50 snel ofzo moet nemen?


Staat aan de zijkant van je cilinder.
Maarja je kan je standaard cilinder evt. ook tunen.
Dan kan je 19mm er ook makkelijker op.

Auteur:  astadocil [ vr okt 12, 2007 1:35 pm ]
Berichttitel: 

oke, leg uit,, tunen?

Auteur:  GiGi [ vr okt 12, 2007 4:10 pm ]
Berichttitel: 

astadocil schreef:
oke, leg uit,, tunen?


Spoelpoorten vergroten + je krukasgradenslag aanpassen.. en uitlaatpoort vergroten. Laat dit wel prof. doen :D:

Auteur:  astadocil [ vr okt 12, 2007 10:05 pm ]
Berichttitel: 

nog verdere mensen die er ervaring mee hebben?

Auteur:  schakelfreak [ vr okt 12, 2007 10:59 pm ]
Berichttitel: 

Als je cilinderkop eraf ligt kijk dan ook even hoever je spoelpoorten open staan als de zuiger op zijn onderste dode punt staat.
als deze niet geheel open staan plaats dan net zoveel voetpakkingen tot de spoelpoorten netjes openstaan.
in een extreem geval kan het zijn dat je squish waarde dan veelste groot word. laat de bovenkant van de cilinder dan afdraaien tot de squish rond de 0.6 a 0.7 is.
Hiermee kan je al aardig wat vermogen winnen.

voor bewerking van de cilinder.
gewoon dremeltje scoren
langwerpig slijpsteentje voor kettingzaag kopen.
uitlaat poort aan iedere kant wat breder frezen (2mm oid)
En wat omhoog frezen (2mm) 2 mm omhoog kan makkelijk bij een langzame gil.
let op hierna moet je de bovenste rand van de uitlaat poort wel afbevelen(afronden).
gewoon desnoods even met je dremeltje voorzichtig van binnenuit langs de rand freezen en daarna nog even met een schuur papiertje langs de rand na schuren dit die mooi rond is.

bedoel de cilinder is toch al langzaam, dus kan je het netzogoed zelf proberen. ( is ook leuker) mislukt het koop je gewoon een top performance 50 cc ofzo.
tis geen dure 70 cc ofzo gewoon lekker zelf beunen :P

Auteur:  astadocil [ vr okt 12, 2007 11:02 pm ]
Berichttitel: 

oke dan, maar het gata mij eigenlijk meer om het optrekken want ik vind 90 wel mooi hij hoeft van mij niet harder:)

Auteur:  astadocil [ za okt 13, 2007 7:25 pm ]
Berichttitel: 

het is een minarelli am6 en ik ga geen 19.0 nemen maar een 17.5 carb schijnt beter te zijn anders zuiptie zoveel en is kutterig af te stellen:)

Auteur:  Maarten [ za okt 13, 2007 8:47 pm ]
Berichttitel: 

astadocil schreef:
het is een minarelli am6 en ik ga geen 19.0 nemen maar een 17.5 carb schijnt beter te zijn anders zuiptie zoveel en is kutterig af te stellen:)


idd, gwn een 17.5 mm nemen. :^^:

Auteur:  melvin_rs [ za okt 13, 2007 8:52 pm ]
Berichttitel: 

17.5 is toch goed voor slome gila
en 19 is beter voor snelle gila.

als goed is :Y:

Auteur:  astadocil [ zo okt 14, 2007 11:26 am ]
Berichttitel: 

mooi:) ik heb trouwens nog dan een 19mm liggen van dellorto en een 80cc cilinder, iemand enig idee wat dat waard is?

Auteur:  Maarten [ zo okt 14, 2007 11:36 am ]
Berichttitel: 

astadocil schreef:
mooi:) ik heb trouwens nog dan een 19mm liggen van dellorto en een 80cc cilinder, iemand enig idee wat dat waard is?


van welk merk is de cil?

Auteur:  astadocil [ zo okt 14, 2007 11:37 am ]
Berichttitel: 

een polini

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/