Auteur |
Bericht |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
 Re: Tom Sluiters - Yamaha YZF 600R Thundercat - Bak probleem
Maup schreef: SuMo-rider schreef: toevallig een keertje lang hard gereden en daarna meteen weggezet? Dan trekt er iets krom ofzo? Nee, vroeger (is echt een verhaal van vroegah, maar t kan tegenwoordig nog naar het schijnt  ) wou in zo een geval de olie wel eens compleet stollen, met gevolg dat er dus niks meer gesmeerd wordt.

|
vr nov 04, 2011 7:04 pm |
|
 |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr aug 14, 2009 6:46 pm Berichten: 1495 Woonplaats: Barendrecht
|
Er zaten trouwens geen brokstukken metaal in de olie
vr nov 04, 2011 8:55 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo dec 30, 2009 10:42 pm Berichten: 10527 Woonplaats: 0527
|
SuMo-rider schreef: Maup schreef: SuMo-rider schreef: toevallig een keertje lang hard gereden en daarna meteen weggezet? Dan trekt er iets krom ofzo? Nee, vroeger (is echt een verhaal van vroegah, maar t kan tegenwoordig nog naar het schijnt  ) wou in zo een geval de olie wel eens compleet stollen, met gevolg dat er dus niks meer gesmeerd wordt. denk dat als dat je in deze tijd nog gebeurt, dat je dan best skere olie hebt gebruikt
zo nov 06, 2011 11:33 am |
|
 |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Ik ben gister bij madracing langs geweest. Leuke zaak, aardige mensen, en gratis koffie Onder in de cater lag een stukje van een tandwiel. We hebben dus het blok onder de motor uitgehaalt. Ik ga er aankomende week weer heen om het blok uit elkaar te halen, en te kijken wat er allemaal vervangen moet worden.
zo nov 27, 2011 10:01 pm |
|
 |
Tom Sluiters
ApriliaForum Member
|
Ik ben vandaag weer naar madracong geweest om het blok uit elkaar te halen. Als je achter de carterpan het blok in keek zag je er een tandwiel van de versnellimgsbak af lag.  Toen met de demontage bij de bak was aanbeland bleek het dat het losse tandwiel compleet door midden was :$  Zo'n beetje heel de versnellingsbak is aan gort. Alleen de eerste versnelling is nog heel.... Dan komt nu de vraag, hoe nu verder? De rest van het blok is nog in prima staat. De zuigers, cilinder, kleppen, .. zijn nog goed. Alleen de koppeling is aardig op. De opties: 1. tandwielen en koppeling nieuw kopen (+/- 600 aan tandwielen, 100 aan koppeling) 2. ander blok met garantie bij boonstra halen (+/- 650 voor een blok met 33000 km) 3. ander blok zonder garantie uit engeland halen (+/- 500 voor een blok met 18000 mijl) Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Mvg, Tom Sluiters
di nov 29, 2011 11:52 pm |
|
 |
Monterderb
ApriliaForum Member
|
 lekker dan ff tussendoor.. heb jij je rijbewijs toevallig bij dubbeldam gehaald ? ik les daar nu haha
|
di nov 29, 2011 11:53 pm |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Beter zoek je uit of je tandwielen ingepit zijn en zo niet hoe het anders komt dat die troep door je carter is gaan vliegen, dalijk steek je 600euro en 20euro per uur sleutelen bij mad racing in dat hok en loopt het net zo hard aan gort.

|
di nov 29, 2011 11:58 pm |
|
 |
FlorisFerrari
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 22, 2009 7:27 pm Berichten: 3060 Woonplaats: klaaswaal
|
voor de duurste optie gaan, oke?
het woordenboek schreef: Jelmer (Jel-mur) - Parasiet. Houdt zich op in Sovjet-achtige steden, waar hij het niveau nog kan bijbenen. Vertoont eigenwijs gedrag. Scheidt zuren wanneer een exemplaar geen gelijk heeft. Kenmerkt zich door gefaalde opleidingen en algeheel autistisch gedrag.
|
di nov 29, 2011 11:59 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
wat keiji zegt, eerst uit zoeken wat de oorzaak is van je schade, dan kun je eens goed kijken hoe of wat.
wo nov 30, 2011 12:01 am |
|
 |
Yv.S
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 15, 2011 9:43 pm Berichten: 982 Woonplaats: Deest
|
FlorisFerrari schreef: voor de duurste optie gaan, oke? 50 euro meer dan het andere blok met garantie maja dan is alles wel nieuw. en weet je wat je hebt
_________________ No one is able to discribe the feeling. Some call it freedom or explain it as their passion. Others call it madness and reckless.
|
wo nov 30, 2011 12:43 am |
|
 |
SuMo-rider
ApriliaForum Member
|
Yv.S schreef: FlorisFerrari schreef: voor de duurste optie gaan, oke? 50 euro meer dan het andere blok met garantie maja dan is alles wel nieuw. en weet je wat je hebt Nee, dan heb je alleen nieuwe tandwielen, en dat is in dit geval zeker geen garantie op probleem loos verder rijden.

|
wo nov 30, 2011 4:02 am |
|
 |
Mikeeee
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za sep 06, 2008 12:17 pm Berichten: 3317 Woonplaats: lichtenvoorde
|
Citaat: 2. ander blok met garantie bij boonstra halen (+/- 650 voor een blok met 33000 km) dat is toch die schade handelaar, hebben mijn rs toen ook opgehaald, best riskant dan lijkt mij, blok uit een wrak halen
wo nov 30, 2011 2:49 pm |
|
 |
arnemuiden-rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jul 08, 2008 1:39 pm Berichten: 2856 Woonplaats: Arnemuiden
|
ik heb met mijn vorige sv ook een rekensommetje moeten maken, daar was het big end van uitgelopen en de krukas hierbij ingesleten. ging 1800 euro aan alleen materiaal kosten. de motor heb ik 3700 voor betaald.. ben dus voor een nieuwe motor gegaan. weet niet hoe veel zon thundercat waard is? genoeg om er 700 euro in te stoppen?
|
wo nov 30, 2011 5:57 pm |
|
 |
MartinW0527
ApriliaForum Member
|
dat is niet aan de orde, je bent dat geld sowieso kwijt, of je em nou verkoopt of dat je em maakt. de vraag is of je het de moeite vindt.
wo nov 30, 2011 5:59 pm |
|
 |
bas_sx50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 1:37 pm Berichten: 972 Woonplaats: Den Haag
|
cbr kopen  ?
wo nov 30, 2011 6:38 pm |
|
 |