Apriliaforum.nl
https://www.apriliaforum.nl/

2012 BMW F800R
https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=37&t=21435
Pagina 1 van 22

Auteur:  RS Nera [ ma okt 29, 2012 10:08 pm ]
Berichttitel:  2012 BMW F800R

2012 bmw F800R, vandaag voor getekend
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opties:
ABS
LED pinkers
alarm
verwarmde handvaten
motorbeschermbeugel
boordcomputer

Auteur:  Venlonaer [ ma okt 29, 2012 10:11 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Foto doet t niet meneer
Afbeelding

Deze?
Is wel ernstig geil vind ik

Auteur:  JB1 [ ma okt 29, 2012 10:12 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Vind het broertje ervan zo geil hé (Husq Nuda)

Hotje :b

Auteur:  RS Nera [ ma okt 29, 2012 11:50 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Venlonaer schreef:
Foto doet t niet meneer
Afbeelding

Deze?
Is wel ernstig geil vind ik


model klopt wel maar uitvoering is nieuwer bij mij. De zijkuipen zijn nogal anders, op het nieuwe model komen de kuipen tot over de radatior.
Afbeelding

Auteur:  Venlonaer [ ma okt 29, 2012 11:54 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Geil hoor

Auteur:  Yv.S [ ma okt 29, 2012 11:56 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

zit er nou een tank in de achterkap of wat is dat voor dop?

Aparte fiets maar wel leuke fiets

Auteur:  RS Nera [ di okt 30, 2012 12:20 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

de tankklep zit inderdaad in de achterkant geïntegreerd, de conventionele tank is gevuld met de airbox(luchtinlaat).

de reden is simpel: als je dan een tanktas hebt moet je die er niet afhalen om te tanken. Het is ook zo dat de vulopening compleet recht staat als de motor op de zijstandaard staat. Handig dus.

Er zijn een aantal redenen waarvoor ik voor deze gekozen heb...

even overlopen welke andere motoren ik nog gaan bezichtigen ben:
-yamaha fazer 8
-Ducati monster 796
-kawasaki Z750
-Honda CBR600F

Bij de meeste dealers werd ik ontvangen alsof ik maar eens kwam kijken, heel triest eigelijk, ik had serieuze interesse in een aankoop zoals u wel kan zien maar werd door weinig dealers als een serieuze potentiële klant gezien. Een testrit was voor velen uitgesloten, dus ik heb enkel de yamaha, de duc en de bmw kunnen testrijden.

De Yamaha heeft een veel te zachte vering setup(die niet verstelbaar is vooraan), dat is niet voor iedereen van toepassing maar ik ben niet van de lichtste(110kg) dus is een beetje een stevige vering wel nodig. Ik had ook niet echt het gevoel van kwaliteit dat ik op de BMW wel had, de knoppen op de yamaha voelden allemaal aan zoals op mijn gpx die toch al meer dan 15 jaar is.

De Ducati voelde wel aan als een stukje kwaliteit, durf ik het zeggen zelfs meer dan de bmw...de testrit was perfect, de vering is prima en verstelbaar + de remmen zijn geweldig. De L-twin kon mij ook wel bekoren, die motor zit boordevol koppel en karakter. En op die moment dacht ik ook echt wel, deze wordt het.

Maar...de testrit met de bmw ging nog beter, ik had meer ruimte voor mijn benen en zat meer rechtop...dat was vooral belangrijk omdat ik er lange afstanden mee wil gaan doen. Dit moet een km-vreter worden. De motor klinkt minstens evengoed als de Duc en trekt naar mijn gevoel nog harder door en is bovendien zuiniger!

De doodslag voor de duc was dan uiteindelijk de praktische factoren, geen mogelijkheden tot bagagekoffers, geen boordcomputer, geen verwarmde handvaten, en weinig ruimte voor de duo(ja ik rij veel met duo zo'n 10% van de tijd). Bovendien kreeg ik een fikse korting op de BMW(-1500€) en krijg je bij bmw een veel betere garantie dan bij Ducati. Dusja de deal was geklonken.

De kawasaki en cbr600f bleken gewoonweg niet praktisch genoeg en de kawasaki voelde al meteen veroudert aan. kleine kantekening: het is de bedoeling dat ik de motor dagelijkse gebruik, had dit niet het geval geweest dan stond er een occasie S1000rr of een fireblade op de oprit. Waarom die 2? Wel ze hebben beide een goed dealernetwerk en vooral ABS. De aprilia rsv4 is bedoeld voor de max biaggi's onder ons, en dan bedoel ik vooral kwa gestalte.

Al bij al vind ik dit het perfecte compromis voor wat ik zocht!

Auteur:  Venlonaer [ di okt 30, 2012 12:22 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

BMW is gewoon goeie kwaliteit Afbeelding

Ook perfect voor woon-werk fnie

Auteur:  RS Nera [ di okt 30, 2012 12:24 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

ohja, ik wou oorspronkelijk de ST versie, maar die blijkt niet meer nieuw leverbaar.

Ja perfect voor woon-werk, zeer zuinig en toch snel. Bij de testrit had ik hem al op 200 en nog wat, wel eng op een naked, je helm wil precies van je kop dan.

Auteur:  Yv.S [ di okt 30, 2012 12:26 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Wel slimbedacht die tank
zwaarte punt zal ook iets lager liggen gok ik.

Auteur:  RS Nera [ di okt 30, 2012 12:28 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Yv.S schreef:
Wel slimbedacht die tank
zwaarte punt zal ook iets lager liggen gok ik.


het algemene zwaartepunt van deze fiets ligt heel laag, dit voelt echt maar als 150kg aan ipv de 200kg dat ie echt is. Men gpx weegt 220kg maar is in vergelijking een slagschip.

Het feit wat mij het meest opviel tijdens de testrit is dat je hiermee gewoon met bakken vertrouwen rijdt. Enkel een wheelie trekken is niet zijn sterkste kant.(klein minpuntje toch wel)

Auteur:  Yv.S [ di okt 30, 2012 12:29 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

ja mijn bandit is 208 kilo groog, maar is echt lomp als ik hem achteruit de oprit op moet duwen

Auteur:  RS Nera [ di okt 30, 2012 12:32 am ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

ja dat kan ik me wel voorstellen, ik heb ooit een gsx gehad van 280kg ofzo, want een lomp beest man. Het grote verschil ook tenopzichte van men gpx: de f800r heeft slechts 1 pk meer, maar dik 20Nm meer. En dat wil zeggen: ALTIJD koppel. :L:

Auteur:  RS Nera [ di okt 30, 2012 2:19 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

fotos toegevoegd van bij de dealer in 1ste post

Auteur:  MartinW0527 [ di okt 30, 2012 8:17 pm ]
Berichttitel:  Re: 2012 BMW F800R

Wat een mooi ding zeg, echt super!

Pagina 1 van 22 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/