HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za jun 21, 2025 9:26 pm

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 624 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 42  Volgende
 Rudolf zijn Speed sprinter (over en uit...) 
Auteur Bericht
rain man
ApriliaForum Member

Bericht 
mean red rs schreef:
ff je zuiger zonder zuigerveer in de cilinder laten zakken. terwijl de bovenkant is afgesloten waardoor hij dus compressie zou op moet bouwen, als hij dan gewoon valt dan zit het fout.

BKD schreef:
meet anders alles ffe na, cilinder ,zuiger ,zuigerveer

Dat is door 4 personen nagemeten (waaronder ik zelf) dus dat zou wel voor elkaar moeten zijn .

lezen:L hij heeft alles al nagemeten en het is allemaal goed.

ma jun 02, 2008 1:42 pm
Profiel
ruud
ApriliaForum Member

Bericht 
Patrick V schreef:
ik heb ook zo'n tm28ss gehad, je bent er erg lang mee bezig om goed te laten lopen. De sproeier bezetting is echt voor een 4 takt en vergt echt veel tijd om goed te krijgen. Je doet je voordeel door of een modernere tmx serie te kopen of een echte pwk...

keihin naaldje erin en sproeier 370 / 380 en t loopt als n beest hoor..

ma jun 02, 2008 4:31 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member

Bericht 
ruud schreef:
keihin naaldje erin en sproeier 370 / 380 en t loopt als n beest hoor..

Zijn dat mikuni maten of zijn dat de maten die iedere gewone sterveling in zijn carb. heeft zitten?? :||:

ma jun 02, 2008 8:47 pm
Profiel WWW
ruud
ApriliaForum Member

Bericht 
dat zijn enige echte mikuni sproeiers, hoe die maatverdeling is ten opzichte van andere carburateurs weet ik niet. Sproeiers zijn wel lastig te krijgen, maar mario (vt) kan er iig wel aankomen. Ook stationair sproeier hadden we nog n iets ander maatje voor dacht ik, maar met bovenstaande moet t al behoorlijk lopen. Verklaart dat al n hoop??? :D:

ma jun 02, 2008 9:53 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member

Bericht 
ruud schreef:
dat zijn enige echte mikuni sproeiers, hoe die maatverdeling is ten opzichte van andere carburateurs weet ik niet. Sproeiers zijn wel lastig te krijgen, maar mario (vt) kan er iig wel aankomen. Ook stationair sproeier hadden we nog n iets ander maatje voor dacht ik, maar met bovenstaande moet t al behoorlijk lopen. Verklaart dat al n hoop??? :D:

Als mario er mee rijd dan is het ook goed genoeg voor mij :P .

di jun 03, 2008 8:19 am
Profiel WWW
Patrick V
ApriliaForum Member

Bericht 
ik heb des tijds getest met 2 naalden een keihin en een mikuni naald. Met hoofdsproeiers en stationair sproeiers. Maar kreeg het niet echt lekker lopend maar goed ik wens je veel succes;) trouwens je kan naar meurs motoren gaan die hebben heel veel mikuni spul opvoorraad ;)

di jun 03, 2008 11:44 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member

Bericht 
Patrick V schreef:
ik heb des tijds getest met 2 naalden een keihin en een mikuni naald. Met hoofdsproeiers en stationair sproeiers. Maar kreeg het niet echt lekker lopend maar goed ik wens je veel succes;) trouwens je kan naar meurs motoren gaan die hebben heel veel mikuni spul opvoorraad ;)

Meurs motoren ligt een beetje uit de route voor mij. Maar er zullen vast nog wel wat meer crossmotor zaken zijn die mikuni spullen kunnen bestellen :^^: .

wo jun 04, 2008 8:15 am
Profiel WWW
*Thomas*
ApriliaForum Member

Afbeeldingen: 32
Bericht 
vraagje, die hebo gietijzer, hoe presteerde die eigenlijk?

vr jun 06, 2008 3:13 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
rudolf
ApriliaForum Member

Bericht 
Nou even weer een update van Damwoude.

Zoals te lezen was in het Damwoude topic ben ik behoorlijk genaaid door de organisatie. In plaats van tegen nummer 7 te moeten rijden moest ik tegen nummer 3 rijden in de omloop. Ik had op dat moment tegen alle verwachtingen in de 2de tijd van de dag. Maar natuurlijk had ik niet een hele beste start in de omloop (zoals altijd) waardoor ik gert-jan Boom voor moest laten gaan. :!:

Maar ik was voor damwoude nog even wezen testen, eigenlijk was er weinig tot niks veranderd sinds Jubbega maar hij liep zeker niet slecht. Op damwoude wist ik er nog een 8,3 uit te persen dus daar was ik heel blij mee.
Er was echter één maar aan het hele verhaal en dat was dat er langzaam aan een rare rammel in blok aan het komen was (ook in Jubbega al ligt te horen). Tijdens het warmdraaien in de rij met 10 andere warmdraaiende sprinters om me heen kon ik daar niks van horen, maar toen ik thuis was bleek de rammel nog 5x zo erg geworden te zijn. :X:
Dus vandaag het blok maar eens geïnspecteerd. Eerst was ik bang dat het de cilinder zou zijn omdat je het vooral hoorde wanneer je het gas los liet. Ook zit er iets een glimmende plek onder de uitlaatpoort terwijl de rest van de cilinder er nog als nieuw uit ziet. Maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Krukas was ook goed, inlaat was nog in takt dus koppelingsdeksel eraf gehaald. In eerst instantie was er niks te zien. Maar ik wilde toch nog even de krukas spie controleren en toen werd het probleem meteen duidelijk. Alweer een krukasspie gebroken op de balansas :@: . Toen ik oude spie van genemuiden en SBO eindhoven aan mijn vader liet zien (die ook al ligte schade was) bleek dat deze ook al bijna in tweeën was gescheurd :0o: . Dus vanaf nu ieder wedstrijd nieuwe spie erin :@: . Ook is de koppelingsvertanding tegenwoordig flink aan het vreten. Blijkbaar heeft aprilia er geen rekening mee gehouden dat er 20pk van de krukas naar de bak toe moet :P.

Afbeelding
Spietje die er na damwoude uit is gekomen.

Afbeelding
Spietje waarmee de SBO eindhoven en Genemuiden mee gereden is.

Afbeelding
Krukastandwiel met behoorlijke schade.

ma jun 09, 2008 9:08 pm
Profiel WWW
rudolf
ApriliaForum Member

Bericht 
*Thomas* schreef:
vraagje, die hebo gietijzer, hoe presteerde die eigenlijk?

Std. is de cilinder zeker niet snel. Ik heb er zelf nooit std. mee gereden maar de snelheid zal niet hoog liggen maar wel een lekker koppel :^^: .
Toen de cilinder getuned was het ik me echt verbaast over de cilinder. Toen liep die echt goed voor een gietijzer kreng :P .

ma jun 09, 2008 9:10 pm
Profiel WWW
Royal Club
ApriliaForum Member

Bericht 
yamaha spietje + tandwiel proberen? :P

ma jun 09, 2008 9:14 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
hoeveel verschil zit er in yamaha spul dan ?

ma jun 09, 2008 9:24 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Bericht 
geen idee. maar ik heb het liggen, dus waarom niet?

spietje heb ik er nog 10 van liggen oid

ma jun 09, 2008 9:26 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member

Bericht 
kan je eens fototje maken en ff over msn sturen

ma jun 09, 2008 9:31 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member

Bericht 
als je me unblockt zal ik misschien eens moeite voor je doen :D:

ma jun 09, 2008 9:32 pm
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 624 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 42  Volgende