Nou even weer een update van Damwoude.
Zoals te lezen was in het Damwoude topic ben ik behoorlijk genaaid door de organisatie. In plaats van tegen nummer 7 te moeten rijden moest ik tegen nummer 3 rijden in de omloop. Ik had op dat moment tegen alle verwachtingen in de 2de tijd van de dag. Maar natuurlijk had ik niet een hele beste start in de omloop (zoals altijd) waardoor ik gert-jan Boom voor moest laten gaan.
Maar ik was voor damwoude nog even wezen testen, eigenlijk was er weinig tot niks veranderd sinds Jubbega maar hij liep zeker niet slecht. Op damwoude wist ik er nog een 8,3 uit te persen dus daar was ik heel blij mee.
Er was echter één maar aan het hele verhaal en dat was dat er langzaam aan een rare rammel in blok aan het komen was (ook in Jubbega al ligt te horen). Tijdens het warmdraaien in de rij met 10 andere warmdraaiende sprinters om me heen kon ik daar niks van horen, maar toen ik thuis was bleek de rammel nog 5x zo erg geworden te zijn.
Dus vandaag het blok maar eens geïnspecteerd. Eerst was ik bang dat het de cilinder zou zijn omdat je het vooral hoorde wanneer je het gas los liet. Ook zit er iets een glimmende plek onder de uitlaatpoort terwijl de rest van de cilinder er nog als nieuw uit ziet. Maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Krukas was ook goed, inlaat was nog in takt dus koppelingsdeksel eraf gehaald. In eerst instantie was er niks te zien. Maar ik wilde toch nog even de krukas spie controleren en toen werd het probleem meteen duidelijk. Alweer een krukasspie gebroken op de balansas

. Toen ik oude spie van genemuiden en SBO eindhoven aan mijn vader liet zien (die ook al ligte schade was) bleek dat deze ook al bijna in tweeën was gescheurd

. Dus vanaf nu ieder wedstrijd nieuwe spie erin

. Ook is de koppelingsvertanding tegenwoordig flink aan het vreten. Blijkbaar heeft aprilia er geen rekening mee gehouden dat er 20pk van de krukas naar de bak toe moet

.
Spietje die er na damwoude uit is gekomen.
Spietje waarmee de SBO eindhoven en Genemuiden mee gereden is.
Krukastandwiel met behoorlijke schade.