HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 2:03 pm




Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5 
Auteur Bericht
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht wkl-tuning pro-stocker Update nieuw frame pag. 5
Hallo allemaal, zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Wilko Louws, 24 jaar en werkzaam in de metaal. We hebben thuis een eigen las/constructiebedrijf, waar ik dan ook beetje rondloop...
Sommigen van jullie zullen me al kennen, de meesten niet, maar dat komt vanzelf. Want ik ben hier al langer geregistreerd, heb alle topics beetje bekeken, maar wil toch wel graag mijn project ook hier wel neerzetten, dus bij deze !
Ben al veel langer met brommers, minibikes en sprinters bezig, maar heb dit jaar pas voor het eerst in de friese sprints meegedaan, en dat is goed bevallen, jullie zullen me zeker volgend jaar weer terugzien !

Okee, in jubbega reed ik nog met de oude machine, (gewoon) een derbi senda frame met verlengde achterbrug en gpr voorvork:
Afbeelding
Afbeelding

Setup toen:
Hebo manston replica geboord op 50mm, max getuned en aangepast op lange slag by t-engines
Barikit 43mm slag krukas
Origineel membraan
Koso 30mm carbu
Hpi binnendraaier

Dit liep opzich erg lekker, zeker aangezien de wand al niet zo fris meer was in jubbega. Dit was mijn allereerste sprint en eerste heat reed ik een tijd van 8,9 en 101 km/uur, hier was ik best tevreden mee, zeker ook aangezien het gewicht hoog was (+- 150kg tot.gewicht). Bij het warmdraaien voor de tweede heat klapte voord de tweede keer de koppakking er van tussen, dus kon ik weer na 1 run dikke 300km naar huis tuffen..

Voor damwoude nieuwe binnenkop gedraaid, met dikkere o-ring, dit werkte perfect, bleef heel.Totdat bleek dat de compressie toch wel erg hoog lag.. Resultaat: half verbrande zuiger en wand afgeschreven. Uiteraard een dag voor damwoude, dus dat zat er niet meer in..

Ik liep al veel langer met het idee om nieuwe sprinter te bouwen, met zelfbouw frame enz. Dus na deze tegenvaller heb ik alles op alles gezet om in Genemuiden met een compleet nieuwe machine aan de start te komen! En dat is gelukt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas had ik niet genoeg tijd om echt een knallende setup te bouwen, dus genemuiden gereden met nieuwe barikit 50mm cilinder icm. 43mm slag. Deze cilinder was gewoon onbewerkt, wat reslulteerde in belachelijke spoelpoorttiming, waardoor er waarschijnlijk niet meer dan 19 a 20 pk inzat. Toch een 8,55 met 98km/uur gereden(reactie 0,37), dit vond ik beetje tegenvallen, maar achteraf is het denk ik, toch best een goede prestatie.
Nu ben ik dus bezig met verschillende aanpassingen, en om een knallende setup in elkaar te zetten, in 2010 ga ik toch in ieder geval voor de omlopen!
Ik zal hier binnenkort wel updaten.

Okee, hier ben ik weer met een update, laatste tijd best al veel aan de sprinter gedaan, met name op motorisch vlak, maar daarover later meer. Ik heb veel problemen gehad met het alu tankje op de sprinter, omdat het eigenlijk te laag hing ten opzichte van de carburateur, dit ga nogal eens doorloop- problemen, en ik kon maar een klein gedeelte van de tank benutten :( Heleboel over gedacht, hoe ik dat nu eens zou doen, maar uiteindelijk met deze oplossing gekomen ; een tank en zitje ineen. Heel effectief en ook nog iets betere zitpositie. Moet uiteraard nog wel gespoten worden :P
Afbeelding
Afbeelding

Hiervoor moesten natuurlijk nieuwe steuntjes aan het frame gelast worden, en heb ook nog een nieuwe kettingrand gemaakt, vorige was niet zo heel netjes. Ook heb ik soort clip-ons gemaakt, zodat ik het stuur beetje kan verzetten voor een goede positie. Tijdje geleden scheen het zonnetje nog lekker toen ik thuis kwam, dus toen maar even de sprinter naar buiten gesleept en even wat pics gemaakt. Dit is zoals hij er nu bijstaat.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

UPDATE 24 Dec. '09
Hallo allemaal, hier weer even een update van mij, heb al hele tijd niets van me laten horen, beetje druk gehad. Maargoed, ondanks dat af en toe nog wel een gaatje gevonden om flink wat werk aan de sprinter te doen. Aangezien ik het voor volgend jaar toch wel wat serieuzer aan wilde pakken, heb en had ik al veel na lopen denken over wat nu de volgende stap zou zijn. Van alles heb ik bedacht en verzonnen, maar meestal niet of bijna niet uitvoerbaar of gewoon niet snel genoeg. Heb ook gedacht en getwijfeld over een 2fast, maar dat is me gewoon echt te duur, en kwaliteit is ook beetje bedenkelijk... Dus.. eindelijk na lang gepeins heb ik gekozen voor een cilinder die bijna alleen maar negatieve reacties kent, maar net zulke prestaties als een 2fast kan leveren, en voor de helft van de prijs... wat wil je nog meer??

Ja, sorry, als ik jeroen beetje imiteer, maar in mijn ogen is de malossi big bore gewoon de cilinder met de beste prijs/kwaliteit-verhouding die er dit moment te koop is.
Maar, ben (denk ik) wel de eerste in nederland met deze cilinder op een derbi??
Maargoed, effe to the point, dit heb ik dus nog voor genemuiden beslist, en kort na genemuiden ben ik aan een nieuw blokje begonnen. gaat nog heel wat werk inzitten, voor de BB erop kan; carter kotteren (op de draaibank, heb geen freesbank), tapeinden verzetten, spoelers opvullen, derde spoeler bijna drie keer zo groot maken.
Dit is het resultaat:
Afbeelding

Krukasje erin en dan kon er gemeten worden, dit sloeg nergens op, dus moest er aan de cilinder ook gedraaid worden, zowel aan de onder- als aan de bovenkant heb ik de cilinder afgedraaid, zodat hij op mooie squish en leuke basis-timingen uitkwam.
Ook nog een wat grotere carbu gekocht, een 32mm. Hiervoor nog een nieuw spruitje gemaakt, en het membraan hierop aangepast en maximaal geflowd en carbon plaatjes erop. Uiteindelijk ook nog gekozen voor nieuwe ontsteking, zodat me broertje de hpi kan gebruiken. Het is een malossi eprom geworden, omdat die me sterk aangeraden is, en ik moet zeggen, het is heel mooi spul. Nou ja, na (heel) veel gepruts en gesleutel ziet het er dus nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Totaalplaatje:
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet ook nog nieuw uitlaatje gemaakt, ditmaal zelf berekend. Ben zeer tevreden over hoe deze er nu onderhangt, stuk beter dan de vorige vind ik zelf !
Setup dus nu:

Cil. Malossi Big Bore 86 cc mina.
Barikit 43mm as
Koso 32mm carb.
max. getuned standaard derbi membraan (naar mijn idee beste wat er is)
malossi eprom binnenrotor
eigenbouw opmaat uitlaat

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

UPDATE 18-januari-'10

Hallo, hier ben ik weer met een update (je) over de lock-up koppeling die ik aan het maken ben. Hieronder zie je hoe het ongeveer moet worden:
Afbeelding
Het eerste probleem; De drukplaat heeft niet echt een mooie vlakke rand waar de tuimelaars op kunnen drukken, dat is dus het eerste wat ik maak, hieronder zie je hoe ik dat gedaan heb, eerst de originele drukplaat, deze afgedraaid aan de buitenkant, daarna van alu 7075 een ring gedraaid, die met krimppassing op de drukplaat zit, toch nog maar met een paar kleine lasjes vastgezet... Daarna allebei de kanten gevlakt, en je hebt een perfecte drukplaat voor de lock-up!
Afbeelding

Om de rest van de koppeling te maken, moet er gefreest worden, dit was een probleem, want we hebben geen freesbank op het werk. Nu ben ik al veel vaker tegen het probleem aangelopen dat ik geen freesmachine heb, dus uiteindelijk besloten om een simpele,eenvoudige freesmachine aan te schaffen. Deze twee weken geleden wezen halen, en na wat proberen en stuntelen, kon ik het niet laten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

That's all folks, tot de volgende update !


UPDATE 2 februari '10

Zo, na bijna 3 weken sinds vorige update kan ik jullie weer wat laten zien. Heb niet stilgezeten uiteraard, dat kan ik niet zo lang! :D Na de drukplaat was de beurt aan de lock-up plaat zelf, best een complex ding om op een conventionele freesbank te frezen, ik had er dan ook een beetje een hard hoofd in. Heb er dan ook ongeveer 5 uur over gedaan om het te frezen, maar al zeg ik het zelf; het was best te doen, en ik ben er tevreden over. Daarna heb ik de armpjes gefreesd, was ook een heel gedoe, maar is ook goed gelukt. Voor de asjes waarover ze draaien, heb ik rvs as gebruikt, en er aan elke kant een plat kantje aan gefreest. Even voor de duidelijkheid; asjes zijn rond 5mm! :P Materiaal is alu 7075 voor de lock-up plaat en alu 6082 voor de armpjes.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals al eerder vermeld, past dit dus absoluut niet meer in het kopp.deksel. Plan was dus om het dekseltje eraf te slijpen en er dan een alu ring tussen te lassen. Maar aangezien ik waarschijnlijk nog heeeell veel keer bij de koppeling moet zijn om af te stellen.... Heb ik dit bedacht en gemaakt:
Afbeelding

Ziet er best wel dik uit op de sprinter, dat kan ik je wel zeggen :^^:

okee, dat was het weer!

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


Laatst bijgewerkt door wkl-tuning op wo maart 17, 2010 10:53 pm, in totaal 8 keer bewerkt.



ma okt 12, 2009 8:29 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
ik zie je wel aan de start! :devil: :P

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


ma okt 12, 2009 8:33 pm
Profiel
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
ha die keji, ja wie weet, staan we weer naast elkaar :D
Wel beter opletten volgende keer bij de start :P

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


ma okt 12, 2009 8:41 pm
Profiel
Royal Club
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 22, 2007 3:56 pm
Berichten: 4705
Woonplaats: Vinkeveen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
het zat me echt niet mee joh, volgende keer zonder jetlag, en MET voldoende nachtrust aan de start. zat nog in japan met mn hasses denkz!

_________________
“When life gives you lemons ask for salt and tequila”
Afbeelding


ma okt 12, 2009 8:43 pm
Profiel
P.O.C. Tom
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:38 am
Berichten: 1094
Woonplaats: veldhoven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
Hoeveel weegt hij nu? want het het frame ziet er wel nice uit.
En de uitlaat is wel lache, maar doet me helaas denken aan eens pleepot :DD:

_________________
Wat zet jouw brommer apart?
Beunhaas Brouwer


di okt 13, 2009 8:06 am
Profiel
af1special
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2004 2:43 pm
Berichten: 4328
Woonplaats: Moerkapelle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
gaaf man!

had hem inderdaad al eens eerder gezien, je frame ziet er netjes uit. Heb je er meer foto`s van?

_________________
ben z`n sprinter Nederlands Record 50 cc sprint: 7.738 & Nederlands Record 70 cc sprint: 7.117
1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Jubbega 2011 1ste SBO Lisse 2010 1ste 50 cc Damwoude 2010
1ste 50 cc Jubbega 2010 1ste 70cc Genemuiden 2012 1ste 70 cc Genemuiden 2013


di okt 13, 2009 9:21 am
Profiel
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
dik ding :D


di okt 13, 2009 11:43 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
het gewicht ben ik nu zeer tevreden over, hoewel het nog best wat lichter kan, maar dan voel je jezelf niet meer zo veilig :D gewicht zit nu net onder de 40kg. Ja, die uitlaat, haha, dat is dezelfde die op het vorige frame zat, maar die demper paste hier niet meer, en vanwege tijdgebrek maar even zo geknutseld :(( Dat ga ik nu ook nog veranderen, komt voor de nieuwe setup toch weer een nieuw pijpie!
Meer foto's hoop ik zo snel mogelijk neer te zetten.

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


di okt 13, 2009 12:14 pm
Profiel
Maurits
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 03, 2006 6:19 pm
Berichten: 303
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
onder de 40 kg is toch wel heel netjes hoor :thumleft:

_________________
Kx80 Puch


vr okt 23, 2009 4:01 pm
Profiel
nelisderbi
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 20, 2009 12:53 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
Tom van T-engines woont ook bij mij op t dorp (waarbij je je oude cilinder hebt laten tunen. Verder wel leuk projectje :D:


za okt 24, 2009 11:02 am
Profiel
nelisderbi
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 20, 2009 12:53 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
haha die sprinter heb ik trouwens al een x voor bij tom gezien.


za okt 24, 2009 11:04 am
Profiel
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker
Update bovenaan ! @maurits; ja, inderdaad, net onder de 40kg. ben ik ook heel tevreden mee, had ik echt niet verwacht, heb gewoon st37 buis met een wanddikte van 2mm gebruikt :D

@nelisderbi; kan kloppen, kom wel vaker bij tom, wou toen nog even met de stroboscoop checken of de onsteking mooi op tijd stond.

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


do okt 29, 2009 8:28 pm
Profiel
nelisderbi
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo sep 20, 2009 12:53 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update !
ok, er lag bij tom pasgeleden nog een bidalot 70cc op de tafel en tom en ivar zeiden dat die op die sprinter van jouw kwam of miss heb ik t verkeerd begrepen en was t voor een andere?


ma nov 02, 2009 8:36 pm
Profiel
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update !
netjes man!, leuke oplossing met het tankje zo :D


wo nov 04, 2009 3:55 am
Profiel
wkl-tuning
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 5:49 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wkl-tuning derbi pro-stocker Update !
@ Racekees, bedankt, ben er zelf ook wel tevreden mee!
@ nelisderbi; nee, dat heb je verkeerd begrepen dan, want bidalot cilinder is maar 70cc snap je :D Dat is beetje te weinig voor mij :P Die cilinder zit nu op de senda van dennis uit goes, knalt als de brandweer, 21,7 pktjes!
Zal binnenkort wel wat posten over de nieuwe set-up :D

_________________
Derbi pro-stocker in development best time so far: 7.9 @ 102km/uur


vr nov 06, 2009 1:46 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: