HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 11:04 am




Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Aprilia RS & Rieju RS1 
Auteur Bericht
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Tzummarum
Antwoord met een citaat
Bericht Aprilia RS & Rieju RS1
Op verzoek post ik hier mijn brommer geschiedenis en een project waar ik tot op heden mee bezig ben.

Toen ik 16 jaar oud was, ben ik gestart met een Puch. Nadat deze gestolen was heb ik een Honda MT gekocht. Hier heb ik 2 jaar op gereden en vervolgens heb ik er een Honda MB bij gekocht. Nadat ik deze had opgeknapt en verschillende blokjes van vrienden voor de grasbaan had klaargemaakt, heb ik ook mijn eigen Honda MT omgebouwd voor de grasbaan. Net toen mijn blok, van mijn eigen MT in elkaar zat, ging het blok van een kameraad stuk en heb ik de mijne verkocht aan hem. Bij de opbouw van mijn eerste blok was ik in contact gekomen met Marnix Hartink en hij heeft mij toen een nsr blok geleverd, hier heb ik drie jaar succesvol mee gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Toen werd mij, door Marnix, gevraagd of ik op zijn prostock machine wou rijden. :D
Na het eerste seizoen een tweede plek te hebben gehaald op de sprint in Jubbega en een eerste plek in Genemuiden, werd ik ook voor het volgende seizoen gevraagd, maar dan op twee brommers. Dus het volgende jaar deed ik mee in de prostock klasse met de gele Aprilia/Honda en in de 70cc klasse met de Aprilia.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met deze brommers heb ik een aantal seizoenen gereden. Samen met Marnix ben ik begonnen aan een nieuwe machine voor de 70cc. Toevallig had hij een Rieju rs1 in het hok hangen. Die brommer heb ik in onderdelen mee naar huis genomen. We hebben afgesproken dat ik het rijwiel gedeelte klaar zou maken en dat Marnix het blok zou leveren.
Helaas zijn er geen foto's gemaakt van het prille begin. Dit zijn de eerste foto's van de rs1, nadat de tank en de achterkap in de grondverf stonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na lang wachten op de juiste onderdelen en na veel geknutsel stond hij er zo bij. :^^:

Afbeelding

Toen ik het rijwielgedeelte tot zover af had, kon ik het blok bij Marnix ophalen. Dit was weer terug van de tuner. Ik heb toen het blok in elkaar gezet, hieronder de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

De setup:
- 50cc Airsal opgehoond naar 70cc RvRT getuned
- cilinderkop met losse verbrandingskamer
- carters RvRT getuned
- 28 mm Mikuni vlakschuif
- Motoplat ontsteking met zelfbouw verlater
- Standaard 6 bak
- Standaard primaire vertanding
- Standaard koppeling met zwaardere veren

Dit heb ik eerst onder de brommer gehangen Ook heb ik een plaatje gemaakt voor de cockpit met stekker voor het opladen van de accu, een schakelaar voor de waterpomp en heb ik een blauw ledje ingebouwd, zodat je kan zien of de waterpomp aan of uit staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intussen heb ik ook de uitlaat afgemaakt en het resultaat is hieronder te zien.

Afbeelding

Zo heb ik mee gedaan aan de brommersprint te Jubbega in de prostock klasse om hem uit te proberen, maar door het veranderende weer stond de brommer net iets te krap afgesteld en daardoor had ik een warmloper bij de eerste run. Ik baalde hier wel van, want ik had wel kans op een goede tijd. :}):
Voor Damwoude kon ik de brommer helaas niet op tijd klaar krijgen, maar met Genemuiden kon ik weer mee doen. Voor Genemuiden heb ik nog een andere uitlaat gemaakt. De snelste tijd met de rs1 op deze sprint was 8,153 seconden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover mijn project.
Groet Gerard


di jan 02, 2007 11:19 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
ziet dr goed uit gerard , maja zijn we wel gewend van jouw


di jan 02, 2007 11:31 pm
Profiel
peteRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 6:22 pm
Berichten: 1760
Afbeeldingen: 95
Woonplaats: Zeewolde (FL)
Antwoord met een citaat
Bericht 
Wie is "we" joost? :P

Naja ik ken je iig niet maar ziet er prof uit allemaal :D Hou ons op de hoogte!


wo jan 03, 2007 12:46 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Shadowrider
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 01, 2006 11:04 am
Berichten: 2375
Afbeeldingen: 7
Woonplaats: haaksbergen
Antwoord met een citaat
Bericht 
ziet er zeker wel leuk uit :^^:


wo jan 03, 2007 7:52 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
rain man
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2004 6:53 pm
Berichten: 1747
Antwoord met een citaat
Bericht 
zijn er meer details van het blok? en ik zie maar weinig van de rs terwijl die toch al heel wat sprints gewonnen heeft.

voor de rest erg veel respect voor zulke snelle brommers met in verhouding goedkope onderdelen.


wo jan 03, 2007 12:35 pm
Profiel
rudolf
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 15, 2005 6:22 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Bennekom
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hele nette en mooie machine die rieju! Ik heb er zelf ook één gehad (nog bijna omgebouwd voor de sprint maar het werd toch een rs) en volgens mijn zijn ze een stuk lichter dan de aprilia's. Alleen 2 dingen. Waarom in de pro stock klasse rijden met een 70cc? En heb je nog wat meer info over de zelf gemaakte cdi? Hoe je die gemaakt hebt en zo.
Verder echt gaaf dat je een topic hebt aangemaakt van de sprinters ik denk dat er veel mensen interessen in hebben.

_________________
2de plaats 70cc klasse Jubbega!!


wo jan 03, 2007 6:06 pm
Profiel WWW
DennisRS
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 03, 2005 11:08 pm
Berichten: 1466
Afbeeldingen: 6
Woonplaats: Alem
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ziet er goed uit allemaal, wil wel eens een filmpje zien!

_________________
De NnisRs


wo jan 03, 2007 6:21 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_70_power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 19, 2004 1:03 pm
Berichten: 431
Woonplaats: Wormerveer
Antwoord met een citaat
Bericht 
leuk Gerard , komen we eindelijk wat meer te weten over de monster's die jij berijd :D:

p.s. leuk te zien dat je ook op mijn website komt :Y: www.club-racing.nl

_________________
www.club-racing.nl


wo jan 03, 2007 6:22 pm
Profiel YIM WWW
Lucas
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 11, 2004 1:59 pm
Berichten: 1467
Afbeeldingen: 1
Woonplaats: 's-Graveland
Antwoord met een citaat
Bericht 
rudolf schreef:
Hele nette en mooie machine die rieju! Ik heb er zelf ook één gehad (nog bijna omgebouwd voor de sprint maar het werd toch een rs) en volgens mijn zijn ze een stuk lichter dan de aprilia's. Alleen 2 dingen. Waarom in de pro stock klasse rijden met een 70cc? En heb je nog wat meer info over de zelf gemaakte cdi? Hoe je die gemaakt hebt en zo.
Verder echt gaaf dat je een topic hebt aangemaakt van de sprinters ik denk dat er veel mensen interessen in hebben.


Hij rijd met die 70cc rieju in de pro stock omdat je niet met twee brommers in 1 klasse mag rijden :^^:


wo jan 03, 2007 6:34 pm
Profiel
rs-power
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 01, 2004 8:31 pm
Berichten: 519
Antwoord met een citaat
Bericht 
Super vette shit dit vindt het overigens erg vet om jullie op dit forum te hebben :^^:

AM6 POWER schreef:
Op verzoek post ik hier mijn brommer geschiedenis en een project waar ik tot op heden mee bezig ben.


heeft toch nog geholpen in een PM/PB vragen of je topic van je sprinter(s) wou maken en op dit forum posten :^^:

Prachtig hoe jullie met een ''spotgoedkope'' spullen in de TOP klasse van de brommersprints rijden (al is door jullie tune/test werk het spul niet eens goedkoop te noemen en in geld uit te drukken, simpelweg vanwege al die tijd die jullie erin hebben gestopt)

Heb een aantal vragen hoop dat je ze voor me wou beantwoorden

1.had gezien dat jullie die ''gele pro stock RS'' met het Honda Blok niet meer hadden maar hem hadden vervangen door een andere sprinter/Sprint frame. Is het blok van die gele RS naar die sprinter wel meegenomen?

2.Is er een speciale reden waarom jullie een 50 airsal hebben opgeboord naar een 70cc en niet gewoon een 70cc airsal hebben gekocht?

3. Er gaan al een hele tijd geruchten rond dat er in jullie 70cc gilardon cilinder (die van de RS 70cc sprinter) Fluiters(hulpuitlaatpoorten) hebben geboord. vroeg me af of dat waar was?

4 Wat zijn/waren nou de exacte setups van de paarse en gele RS?

peteRS schreef:

Naja ik ken je iig niet maar ziet er prof uit allemaal :D


Voor de mensen voor wie Gerard v/d schaar niet bekend is

Dit zijn mensen die al een tijdje 1e eindigen in sprints zoals Jubbega en Damwoude ze hebben o.a mensen zoals Jos Dijkman verslagen met hun RX met MHR Cross: http://www.josdijkman.nl/rx.html

p.s

En hier nog 2 foto's van ze brommer(s)
Afbeelding
aan de voorkant de RX van dijkman en op de achtergrond de RS van van Gerard vd Schaar

Afbeelding
De voorste is de 70cc RS sprinter met een AM5 blok van Gerard vd Schaar en de gele erachter is de Pro stock RS met Honda blok van van Gerard vd Schaar

_________________
[5th Territory Tuning]
Retired Mod, BMW owner (H)


Laatst bijgewerkt door rs-power op wo jan 03, 2007 10:58 pm, in totaal 4 keer bewerkt.



wo jan 03, 2007 9:17 pm
Profiel
aprilia blackdream driver
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 04, 2005 11:51 am
Berichten: 544
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: Achtmaal
Antwoord met een citaat
Bericht 
ziet er goed uit man
ja die honda blokke
nie kapot te krijge meestal
zijn goede blokjes altijd al geweest
vooral die nsr blokke
mooie machientjes man

_________________
aprillia rs power blackdream
as ge ut nie mir wit gebruikte kit! ist gat te ruim pak dan pur schuim! Als ut dan nog nie gaat pakte ut las apparaat!


wo jan 03, 2007 10:08 pm
Profiel WWW
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Tzummarum
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hey rs-power bedank voor je enthousiaste reactie. :^^:

Ik zal nu een aantal vragen van je beantwoorden.
ik kom later nog wel met wat meer informatie.

1.had gezien dat jullie die ''gele pro stock RS'' met het Honda Blok niet meer hadden maar hem hadden vervangen door een andere sprinter/Sprint frame. Is het blok van die gele RS naar die sprinter wel meegenomen?

De gele Aprilia/Honda is met pension en onder die andere brommer hangt een nieuw blok

2.Is er een speciale reden waarom jullie een 50 airsal hebben opgeboord naar een 70cc en niet gewoon een 70cc airsal hebben gekocht?

Standaard heeft een 70cc Airsal boring 48mm en dan kom je op 70,75cc
daarom hebben we een 50cc opgeboord naar 47,6mm en dan kom je op 69,40cc

3. Er gaan al een hele tijd geruchten rond dat er in jullie 70cc gilardon cilinder (die van de RS 70cc sprinter) Fluiters(hulpuitlaatpoorten) hebben geboord. vroeg me af of dat waar was?

Ja dat klopt er zijn twee extra poorten aangebracht.

4 Wat zijn/waren nou de exacte setups van de paarse en gele RS?

Ik post nog wel eens ff wat meer info over deze brommers

peteRS schreef:

Naja ik ken je iig niet maar ziet er prof uit allemaal :D


Voor de mensen voor wie Gerard v/d schaar niet bekend is

Dit zijn mensen die al een tijdje 1e eindigen in sprints zoals Jubbega en Damwoude ze hebben o.a mensen zoals Jos Dijkman verslagen met hun RX met MHR Cross: http://www.josdijkman.nl/rx.html

p.s

En hier nog een foto van zijn brommer(s)
Afbeelding
aan de voorkant de RX van dijkman en op de achtergrond de RS van van Gerard vd Schaar

Hier nog een filmpje
dit is net na de brandstof controle

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 2213052933

Het volgend filmpje is van Jubbega 2006
mijn beste tijd was toen 8.21 seconden met een top van 100 km/h

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 1611&hl=nl


do jan 04, 2007 12:04 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
netjes gerard , heb je dit jaar wel zien rijden


do jan 04, 2007 12:16 am
Profiel
StReS KiP
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 30, 2006 2:42 pm
Berichten: 1532
Woonplaats: Spijkenisse
Antwoord met een citaat
Bericht 
dit is wel leuk om te lezen op de vroege morgen :^^: netjes hoor! :D


do jan 04, 2007 9:10 am
Profiel
AM6 POWER
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 16, 2006 4:57 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Tzummarum
Antwoord met een citaat
Bericht 
rudolf schreef:
Hele nette en mooie machine die rieju! Ik heb er zelf ook één gehad (nog bijna omgebouwd voor de sprint maar het werd toch een rs) en volgens mijn zijn ze een stuk lichter dan de aprilia's. Alleen 2 dingen. Waarom in de pro stock klasse rijden met een 70cc? En heb je nog wat meer info over de zelf gemaakte cdi? Hoe je die gemaakt hebt en zo.
Verder echt gaaf dat je een topic hebt aangemaakt van de sprinters ik denk dat er veel mensen interessen in hebben.


Hey rudolf bedankt voor je reactie

Ik heb inderdaad voor de rs1 gekozen omdat hij met kuip een stuk lichter is dan de aprilia rs met kuip.

Wij gebruiken de zelf gemaakte cdi unit omdat een standard motoplat een vast ontstekingstijdstip heeft.
Maar doormiddel van de zelfgemaakte unit heeft de ontsteking een curve.

De unit is overgeens te koop bij Marnix Hartink


do jan 04, 2007 10:26 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron