Re: HOWTO: remblokken vervangen rs
StReS KiP schreef:
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=2706&st=0&sk=t&sd=a
Ik heb deze How2 gelezen, en neem aan dat dit voor elke remklauw geldt. Maaarrrrrr, moet je de ontluchtingsnippel nou iets losdraaien? Ik heb er ook een rubber dopje op, maar daar kwam niets uit toen ik het probeerde.
Vraag het maar voordat ik iets doe wat ik juist NIET moet doen

als alle vloeistof deruit is is het altijd een heel gedoe om te ontluchten
hoe het normaal moet:
- alle banjobouten weer vastzetten (op 2.3kg dacht ik); en (theoretisch gezien!) de koperen/alu ringen vervangen door nieuwe
- rempompdeksel deraf
- ontluchtingsnippel rubbertje deraf en de nippel een kwartslag opendraaien met een steeksleutel
- bokaaltje vullen met dot 4 of 5.1 (beide oliën nooit ! mengen)
- rubber slangetje nemen dat mooi over de nippel past en die in bokaaltje houden
- bovenaan in potje olie doen en pompen maar
- opletten dat er geen lucht in komt, dus af en toe olie bij doen
- als er wat olie in de leiding zit, nippel dicht, 4x pompen, remhendel ingedrukt houden, nippel los, dan zou er lucht uit moeten komen
- daarna nippel vast (remhendel niet ! lossen) en weer pompen
- 2 voorgaande stappen herhalen tot er geen lucht meer uitkomt en je voelt dat er druk op het systeem komt
- daarna alles goed vast en dicht en rijden maar
hoe het ook kan (omdat voorgaande stap bij een gerevsiseerde remklauw vaak niet goed gaat)
- naar apotheek
- 50ml spuit halen
- rubber slang opzetten die ook op de nippel past
- vol doen met olie (opletten voor luchtbellen) (ook de slang !)
- nippel lossen, slang op nippel, rempotje open, en alles naar binnen spuiten, dan nippel weer vast
- herhaal voorgaande stap
- als er dan een hoop olie in de leiding zit, de normale manier gebruiken om te ontuchten