Auteur |
Bericht |
N'ielZzz
ApriliaForum Member
|
 Probleem afstellen scooter
Heb sinds kort een scooter tgb 303, met een morini blok (voor derbij), setup, 50cc standaart (binnekort 70 athena), 16mm amal cabateur leovinci onderlangs uitlaat, de kickstart is kapot, de electrishe start doet het wel. nou was er iets mis met de cabateur volgens de vorige eigenaar, ikke effe met die slangen zitte kloten da hielp nie veel. nou hebik de tank (met mengsmering) direct op de cabarateur (16mm amal sproeier 84) aangesloten, en dat andere slangetje wat bij de gasshuif zit ook, de cabarateur krijgt volop benzine. en de bougie vonkt, en hij wil maar niet aanslaan, zou iemand kunnen bedenken waar dit aan kan liggen?, ik zat zelf te denken dat de bougie nie genoeg "stroom" krijgt, maar hij vonkt wel, de cabateur is trouwens grondig shoongemaakt, iemand enig idee ?
|
wo jul 01, 2009 12:36 pm |
|
 |
kevinrs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do jul 19, 2007 1:45 pm Berichten: 460 Woonplaats: hoogeveen/ermelo
|
 Re: Probleem afstellen scooter
tjek even of de vonk ook egt blauw is, als het een licht geel vonkje is, moet je de bougie vervangen
_________________ viewtopic.php?f=14&t=11802
|
wo jul 01, 2009 1:40 pm |
|
 |
alexander rs50
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jul 01, 2009 10:29 am Berichten: 281 Woonplaats: raamkla city
|
 bougie vervangen bougie kabel en en de bougie dop  dan sluit je alle dingen gelijk uit als die dan nog niet loopt bobine als laatste de cdi unit check ook of er een begrenzer op heeft gezeten  massa draden goed vast zitten
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
wo jul 01, 2009 8:37 pm |
|
 |
N'ielZzz
ApriliaForum Member
|
alexander rs50 schreef: :Y: bougie vervangen bougie kabel en en de bougie dop  dan sluit je alle dingen gelijk uit als die dan nog niet loopt bobine als laatste de cdi unit check ook of er een begrenzer op heeft gezeten  massa draden goed vast zitten Heb net ff andere bougie geprobeert (die ik nog had van me tomos), maar weetniet zeker of deze helemaal oke is, morge effe die van me aprilia derin draaien, en me bougiekabel is trouwens ook te kort, alshij inveert shiet die eraf, iemand daar een oplossing voor, net hebik effe met een dokterspuit benzine in de cilinder gespoten, hij verbrande wel maar bleef niet lopen.
|
wo jul 01, 2009 8:45 pm |
|
 |
alexander rs50
ApriliaForum Member
|
bobine vervangen en daarna verder kijken
_________________ Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
|
wo jul 01, 2009 9:04 pm |
|
 |
Leon ciao
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 25, 2008 9:10 pm Berichten: 163 Woonplaats: Nederland
|
als hij ff start als je benzine in de kop spuit komt het waarschijndelijk door de benzine toevoer dat hij niet loopt normaal.
|
do jul 02, 2009 3:10 pm |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
heeft de scooter wel genoeg compressie?
do jul 02, 2009 3:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
w-poort-rs
ApriliaForum Member
|
membraan al nagekeeken op gebrooken klepjes fzo?
do jul 02, 2009 6:15 pm |
|
 |
alexander rs50
ApriliaForum Member
|
w-poort-rs schreef: membraan al nagekeeken op gebrooken klepjes fzo? das ook een goeie heb ik met me dna gehad klepjes sloten niet goed door 1 klein kut ( excusses voor m'n taalgebruik ) haar scheurtje was niet goed af te stellen en reed als een ezel die liep te bokken blij dat ik nu een rs rij en geen dna 
|
za jul 04, 2009 10:14 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
ma jul 06, 2009 7:50 pm |
|
 |
MBgek
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo nov 07, 2007 10:43 pm Berichten: 2268 Woonplaats: Baarn
|
check je membraam, en maak je carb schoon.
_________________ bier is lekker
|
di jul 07, 2009 9:28 am |
|
 |
|