Geregistreerd: ma jun 15, 2009 12:55 am Berichten: 930 Woonplaats: Deventer
RS blijft slecht lopen
Hallo, al een tijdje ben ik samen met iemand van hier zijn rs uit 2003 proberen af te stellen maar wat we ook doen hij blijft slecht lopen.. Het begon met een paar maten grotere spoeier in te doen omdat hij iets te klein was en opeens veel vermogen verlies had. Na er een grote sproeier in zat liep hij nog slechter kreeg iets teveel benzine en klonk als een stofzuiger, hierna nog een aantal andere sproeiers geprobeerd dat werd ook niks. Toen is het filter goed schoon gemaakt en loopt nu iets beter maar komt nu niet boven de 70 KM uit (ontgrensde brommer). Nu weten we dus echt niet meer wat het kan wezen, zelf denken we koppeling/platen/veertjes maar dat durfen we niet met zekerheid te zeggen.
dane@blabla.com" onclick="window.open(this.href);return false; (E-mailadres niet bevestigd) zegt: wa denk jij jonge stommebezem beetje fokke met de dane
Re: RS blijft slecht lopen
Haha klinkt inderdaad als een scooter, hij is trouwens van kabouter plop hier op het forum
Is het moeilijk om die platen te veranderen voor iemand die het nog nooit heeft gedaan?
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
Niet echt, je moet het rechter carter eraf halen (olie en KVS moet er dan uit), en dan moet je de 4 schroefjes van je koppelingshuis losmaken en dan kan je zo de platen eraf halen. niet echt moeilijk dus, maar als je iemand kent die in de buurt woont en er ervaring mee heeft zou ik het liever aan hem vragen
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
Geregistreerd: ma jan 19, 2009 9:44 pm Berichten: 4057 Afbeeldingen: 0 Woonplaats: Zutphen
voel je ook als ie hem een keer oppakt, een klein tikje ? dat heb ik namelijk soms met mijn yasuni dan schakel ik over, kom ik in de powerband en dan na 5 seconden of minder voel je een soort tikje van achter bij de ketting ofzo en dan loopt hij gewoon verder
Geregistreerd: zo jan 13, 2008 6:20 pm Berichten: 2940 Woonplaats: Ermelo
ThomaSBK schreef:
voel je ook als ie hem een keer oppakt, een klein tikje ? dat heb ik namelijk soms met mijn yasuni dan schakel ik over, kom ik in de powerband en dan na 5 seconden of minder voel je een soort tikje van achter bij de ketting ofzo en dan loopt hij gewoon verder
wat heb je gerookt?
@plop
is niet zo moeilijk hoor vervangen
gewoon goed kijken hoe het zit, anders ff googlen
voilá niet mijn tekst!
Citaat:
tja , je moet je kappen eraf halen , KVS eraf , Olie eraf , deksel eraf , dan de koppeling losdraaien en platen vervangen..
je moet alleen oppassen dat alles weer goed op zijn plek komt , op www.easyparts.nl kun je wel zien hoe het in elkaar moet zitten.
pas wel op als je de koppeling los haalt , er zit namelijk een pennetje (met kopje) in waarachter een kogeltje zit , als je die pen eruit trekt (wat volgens mij ook niet nodig is) kan het zijn dat he kogeltje blijft plakken op de pen.
voorop de koppeling zitten 4 schroeven met veren , deze kunt je losdraaien , wel goed je gewicht er tegen aan zetten zodat je ze niet over de kop draait.
je kunt een sleutel 17 op de krukasmoet zetten om de koppeling tegen te houden.
als je gewoon met beleid sleuteld en alles goed bekijkt VOOR dat je het eruit trekt zal het wel goed gaan.
zorg dat je een pakking alvast hebt en nieuwe olie , en GOEIE olie , is wel gewenst in een am6
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum