HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma jun 16, 2025 3:07 pm

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 licht ratelend geluid 
Auteur Bericht
bigbangAT
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht licht ratelend geluid
hoi,

sinds ik mijn nieuwe uitlaat op mijn derbi heb gezet hoor ik een licht ratelend geluid als ik gas geef. het geratel is heel snel en alleen te horen als ik gas geef. het heeft ook een hogere toonhoogte dan geluid dat de motor maakt of uit de demper komt. ik weet dat hij nu te rijk is afgesteld, maar kan dat de oorzaak van het geluid zijn? dit geluid hoorde ik nooit wanneer ik mijn orginele uitlaat eronder had.

ik had de uitlaat er met vrienden op gezet en we deden ieder een gedeelte bij het vastmaken, maar ik weet niet zeker of er wel een pakking tussen de uitlaat (bocht) en cilinder zit (ik weet wel zeker dat de zak met onderdelen die bij de uitlaat kwam helemaal leeg was na het bevestigen). kan een missende uitlaat pakking de oorzaak van het geluid zijn?

vr jul 09, 2010 3:35 am
Profiel
Remco#1!
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
Bericht Re: licht ratelend geluid
weet het niet zeker maar hele grote kans dat het wel zo is
fluitje is normaal dat hoor ik ook,het komt uit je versnellingsbak (is omdat je hem ontgrenst hebt ofzo dacht ik) :_:

en dat geratel kunnen je koppelingsplaten we eens zijn,is misschien een keertje je koppeling blijven hangen(dat hij niet meer werkte wat ik een x had sindsdien hoor ik dat ook :X: )

correct me if i,am wrong ;)

en mede forummers: niet allemaal zeuren met dat ik het niet zeker weet ik probeer ook alleen maar te helpen!! ;)

vr jul 09, 2010 3:07 pm
Profiel
*Vincent*
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
trillende koppelingsplaten? Dan zou je je koppeling dus extreem zou moeten hebben ingedrukt met een droge koppeling, laten we zeggen zoals op een ouwe harley ofzo... nee, dat is het in ieder geval niet. Tenzij je hele koppelingshuis los zit, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk dat dat gebeurt als je een nieuwe uitlaat monteert. ben je misschien vergeten de uitlaat vast te schroeven aan de onderkant van je blok? (dus bij de expansie aan het frame schroeven)

za jul 10, 2010 1:49 am
Profiel
Mikeeee
ApriliaForum Member

Antwoord met een citaat
koppelingsplaten heeft het niet mee te maken..
het is een andere uitlaat he, dus je hoeft sowieso niet zon stil geluid te verwachten als de originele.
want alle andere merken uitlaten hebben sowieso al mee geknetter, keer kijken of je blokbouten ensovoort goed vast zitten en gooi er des noots een pakking tussen :^^:

Ex-jes: DERBI GPR 50 Racing Red 05' / Aprilia RS50 MY 07 Spains no'1 / Rieju KTM SX 50 Crossbrommer

za jul 10, 2010 12:34 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]