HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu ma mei 12, 2025 7:07 am




Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 verschil van cilinder rv4 en rv6? 
Auteur Bericht
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht verschil van cilinder rv4 en rv6?
hey het is me opgevallen dat een rv4 een vierkante cilinder heeft
en een rv6 een 8hoekige, en dat die versie veel sneller is

klopt dit? waar zit het verschil?

en hoeveel sneller is die nou en waar kan ik deze cilinder mee vergelijken?

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


ma maart 20, 2006 4:34 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
RS_Patrick
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 01, 2005 8:01 am
Berichten: 773
Afbeeldingen: 3
Woonplaats: Huizen
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zou geen verschil in moeten zitten opzich, denk eerder gewoon bouwjaar of een niet orginele cilinder.
Kan best dat de RV6 cilinder sneller is omdat dat blok niet voor de nederlandse markt was maar voor duitsland.


ma maart 20, 2006 6:50 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
ja hij is wel sneller en het is ook een rv cilinder,

maar ik wil het verschil weten en of de prestaties, echt veel uitmaken

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


ma maart 20, 2006 9:03 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Redrose
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm
Berichten: 321
Woonplaats: zevenbergchen hoek
Antwoord met een citaat
Bericht 
uhuu die 4 kante is gil 1 is de eeste versie en de 8 hoekige is de nieuwe versie gill 2 maar met die cil is hij nooit in nederland officiel ge importeerd

maar zit ook gewoon op rv3,4

_________________
myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116


ma maart 20, 2006 10:33 pm
Profiel
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
je hebt ook een gila 1 8 hoekig voor rv blokjes

mijn cilinders zijn van 1990 - 91 dus met jaartal niets te maken

ook niet met duitsland, mijne zijn puur belgisch :D

heb nooit ontgrensd gereden (dus nooit sneller als 50 met een gila 2), maar als de futura af is zal ik dat eens doen, alles ori, vertanding 13 - 40 en carbu 12mm)

_________________
Afbeelding


ma maart 20, 2006 10:37 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
renard
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 06, 2006 11:15 pm
Berichten: 16
Afbeeldingen: 5
Woonplaats: Belgiƫ
Antwoord met een citaat
Bericht 
RS_Patrick schreef:
Zou geen verschil in moeten zitten opzich, denk eerder gewoon bouwjaar of een niet orginele cilinder.
Kan best dat de RV6 cilinder sneller is omdat dat blok niet voor de nederlandse markt was maar voor duitsland.

En voor Belgiƫ want ik heb ook een RV6 ;)


do maart 23, 2006 10:12 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm
Berichten: 1559
Afbeeldingen: 2
Woonplaats: winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
maar euh zijn er nou meerdere types std rv cils?

ik ken alleen std 8hoekige op rv6

en de 4 hoekige op rv4

_________________
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....


do maart 23, 2006 11:00 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
*Thomas*
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm
Berichten: 5743
Afbeeldingen: 32
Antwoord met een citaat
Bericht 
je hebt 8 hoekig gilardoni 1 EN 2 (gewoon en snel)

en gilardoni 1 vierkant

_________________
Afbeelding


vr maart 24, 2006 4:07 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk album
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
de 8 hoekige is de snelle versie.. de 4 kante de slome
ik heb beide cilinders vergeleken en de 8 hoekige heeft een grotere uitlaatpoort en meer poorten.. duidelijk sneller

ik ben nu ook aant sparen voor zown acht hoekige..
met een 4 kante haal ik nu al 80 met een 12 mm carb en polini uitlaat
met de 8 hoekige is de 95/100 wel te halen.

maar we zullen zien als ik de cilinder heb.. en getest heb :^^:


do mei 04, 2006 5:42 pm
Profiel
Redrose
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 16, 2004 5:24 pm
Berichten: 321
Woonplaats: zevenbergchen hoek
Antwoord met een citaat
Bericht 
idd die gil 2 (8 hoekige) die heeft 2 grote spoel poorten en geen boosterpoorten
de gil 1 (4 kante) die heeft 2 booster poorten en geen spoel poorten

_________________
myn project : http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=5199
myn red rose : opgeknapt
http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=4116


vr mei 12, 2006 10:10 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: