Apriliaforum.nl https://www.apriliaforum.nl/ |
|
verschil van cilinder rv4 en rv6? https://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3061 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Dr.2Takt [ ma maart 20, 2006 4:34 pm ] |
Berichttitel: | verschil van cilinder rv4 en rv6? |
hey het is me opgevallen dat een rv4 een vierkante cilinder heeft en een rv6 een 8hoekige, en dat die versie veel sneller is klopt dit? waar zit het verschil? en hoeveel sneller is die nou en waar kan ik deze cilinder mee vergelijken? |
Auteur: | RS_Patrick [ ma maart 20, 2006 6:50 pm ] |
Berichttitel: | |
Zou geen verschil in moeten zitten opzich, denk eerder gewoon bouwjaar of een niet orginele cilinder. Kan best dat de RV6 cilinder sneller is omdat dat blok niet voor de nederlandse markt was maar voor duitsland. |
Auteur: | Dr.2Takt [ ma maart 20, 2006 9:03 pm ] |
Berichttitel: | |
ja hij is wel sneller en het is ook een rv cilinder, maar ik wil het verschil weten en of de prestaties, echt veel uitmaken |
Auteur: | Redrose [ ma maart 20, 2006 10:33 pm ] |
Berichttitel: | |
uhuu die 4 kante is gil 1 is de eeste versie en de 8 hoekige is de nieuwe versie gill 2 maar met die cil is hij nooit in nederland officiel ge importeerd maar zit ook gewoon op rv3,4 |
Auteur: | *Thomas* [ ma maart 20, 2006 10:37 pm ] |
Berichttitel: | |
je hebt ook een gila 1 8 hoekig voor rv blokjes mijn cilinders zijn van 1990 - 91 dus met jaartal niets te maken ook niet met duitsland, mijne zijn puur belgisch ![]() heb nooit ontgrensd gereden (dus nooit sneller als 50 met een gila 2), maar als de futura af is zal ik dat eens doen, alles ori, vertanding 13 - 40 en carbu 12mm) |
Auteur: | renard [ do maart 23, 2006 10:12 pm ] |
Berichttitel: | |
RS_Patrick schreef: Zou geen verschil in moeten zitten opzich, denk eerder gewoon bouwjaar of een niet orginele cilinder. Kan best dat de RV6 cilinder sneller is omdat dat blok niet voor de nederlandse markt was maar voor duitsland. En voor Belgiƫ want ik heb ook een RV6 ![]() |
Auteur: | Dr.2Takt [ do maart 23, 2006 11:00 pm ] |
Berichttitel: | |
maar euh zijn er nou meerdere types std rv cils? ik ken alleen std 8hoekige op rv6 en de 4 hoekige op rv4 |
Auteur: | *Thomas* [ vr maart 24, 2006 4:07 pm ] |
Berichttitel: | |
je hebt 8 hoekig gilardoni 1 EN 2 (gewoon en snel) en gilardoni 1 vierkant |
Auteur: | Racekees [ do mei 04, 2006 5:42 pm ] |
Berichttitel: | |
de 8 hoekige is de snelle versie.. de 4 kante de slome ik heb beide cilinders vergeleken en de 8 hoekige heeft een grotere uitlaatpoort en meer poorten.. duidelijk sneller ik ben nu ook aant sparen voor zown acht hoekige.. met een 4 kante haal ik nu al 80 met een 12 mm carb en polini uitlaat met de 8 hoekige is de 95/100 wel te halen. maar we zullen zien als ik de cilinder heb.. en getest heb ![]() |
Auteur: | Redrose [ vr mei 12, 2006 10:10 pm ] |
Berichttitel: | |
idd die gil 2 (8 hoekige) die heeft 2 grote spoel poorten en geen boosterpoorten de gil 1 (4 kante) die heeft 2 booster poorten en geen spoel poorten |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |