HomeForum indexHelpGalerijZoekenInloggen
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu do maart 28, 2024 11:46 pm




Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 AF1 Futura AM5 project. 
Auteur Bericht
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Foto met een slechte camera was het niet goed te zien, ik probeer morgen wel met een betere camera


vr jul 27, 2007 11:16 pm
Profiel
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hier de foto's vd rare plekken in de cylinder, lijken wel sproeten :00/:


Bijlagen:
metra2.JPG
metra2.JPG [ 50.93 KiB | 7559 keer bekeken ]
metra1.JPG
metra1.JPG [ 46.6 KiB | 7559 keer bekeken ]
za jul 28, 2007 11:52 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken . Gewoon monteren en rijden met die hap... :00:


Knallen met dat ding ;)

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


Laatst bijgewerkt door RS 746 op zo jul 29, 2007 3:21 am, in totaal 1 keer bewerkt.



zo jul 29, 2007 12:21 am
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Racekees
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2005 5:17 pm
Berichten: 6379
Afbeeldingen: 16
Woonplaats: Hoogkerk
Antwoord met een citaat
Bericht 
dat heet nieuwigheid :D


zo jul 29, 2007 12:54 am
Profiel
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Verkoper garandeerde me dat de plekjes normaal zijn, en ik geloof hem wel. Het hoonbeeld is zowieso gewoon goed, maar ja voor de zekerheid altijd ff vragen. Ik zal maar net toevallig een neukfoutje van Metrakit hebben gehad en na montage geen garantie meer hebben gehad.
Ik moet nog wel de uitlaatflens vd uitlaat aanpassen voordat ie op het blokkie gaat want die is verschillend (bij m'n huidige pro race pijp zit een schuif en deze cylinder werkt met een flens met daarop de schuif maar de flens zit niet bij de cylinder :X: )


zo jul 29, 2007 6:38 pm
Profiel
RS 746
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 16, 2007 8:29 pm
Berichten: 1650
Afbeeldingen: 0
Woonplaats: Zuid-Limburg
Antwoord met een citaat
Bericht 
da's klote. Had je erbij moeten vragen. Of kijken dat je die flens ergens los krijgt.

_________________
Racekees schreef:
forum statistics,
user RS 746, since 2007;
Waarschuwingen: 0 Forum bans: 0 [ Bekijk gebruikersnotities] | [Waarschuw gebruiker]


zo jul 29, 2007 6:46 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb nog niet veel tijd gehad de cylinder te monteren, maar inmiddels al wel bijna alles compleet. Alleen de kleine dingen nog, een luchtfilter, membraamplaatjes en een flens op de in-en uitlaat.

De carb is een 24mm vlakschijf van Mikuni :^^:

Is inrijden trouwens nog nodig? Metrakit vermeld er niks over in de gebruiksaanwijzing :||:


Bijlagen:
mikmetra.JPG
mikmetra.JPG [ 64.84 KiB | 7412 keer bekeken ]
wo aug 15, 2007 10:31 am
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
goeie carb rijd een vriend van mij ook mee in de sobw , 20 mm dan

trouwens www.dam-sport.net kan volgens mij wel een flens voor de uitlaat leveren , en vraag anders eens aan speed parts of die hem kunnen leveren

gewoon voor een pro race cilinder en uitlaat dan weten hun denk ik wel genoeg

owh ja ove rhet inrijden

ik zou de eerste 100 km rustig aan doen , en daarna gewoon goed warm draaien moet genoeg zijn , ik deed bij me sprinter bij nieuwe zuiger gewoon warm rijden , en dan gang is alles :D:


wo aug 15, 2007 10:45 am
Profiel
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
De flens voor de uitlaat kan ik nu zelf maken, de nieuwe standaard uitlaat die ik gekocht heb heeft hem niet nodig dus kan ik de oude verloopbus omlassen met een flens :D

Ik heb wat nieuwe spullen gekocht, een tandwielafscherm kapje en een nieuwe uitlaat met ophangrubber (ff 160 euro lichter :!: ). Deze pastte perfect onder de AF1 terwijl ie eigenlijk voor een rs50 oud model bedoelt is. Enige wat niet helemaal goed uitkwam is de einddemper, het ophangpunt aan het frame staat te ver naar buiten dus moet ik de demper aanpassen of de beugel iets meer naar het frame toebuigen :||:

Ik moet maandag over 2 weken al bij de keuring zijn, dus moet de metrakit setup ff wachten. Eerst moet de verlichting in orde gemaakt worden, en de voorvelg gecoat en voorzien worden van een nieuwe band. Ik had de RDW gebeld omdat somige dingen niet helemaal duidelijk waren. Ik wou weten of ik spiegels moest hebben en knipperlichten, maar dat hoefde niet :^^: Ook hoefden de kappen niet gespoten te zijn en was het geen probleem dat er een AM5 blokkie onder hing.


Iemand nog een tip voor een goede band? Ik vond op motorbandenmarkt.nl een Michelin Pilot sporty voor 60 euro, is dat wat?


Bijlagen:
uitlaatnieuw.JPG
uitlaatnieuw.JPG [ 46.87 KiB | 7359 keer bekeken ]
kap1.JPG
kap1.JPG [ 72.14 KiB | 7363 keer bekeken ]
za sep 01, 2007 10:20 pm
Profiel
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Net terug vd keuring, en hij is helaas afgekeurd. Maar niet om de reden dat ik verwacht had dat ie op zou afgekeurd worden (slecht lopen).

Toen de monteur het framenummer in de computer invoerde kwam er een vreemde geschiedenis naar boven, het frame bleek ooit total loss verklaard te zijn geweest ( :0o: ) en hij bleek eens gestolen te zijn en deel1 vh kenteken is nooit ingeleverd (heeft met mekaar te maken die 3 punten). Zeer raar verhaal. Ze hebben het hele stuk kaalgeschuurd en met 2 mannen bekeken of er niet geknoeid was met het framenummer, rond lopen bellen maar uiteindelijk vonden ze het best en waren wel bereid hem zo te keuren, hoewel ik er later nog wel wat over kan gaan horen want ik moest contact info achterlaten.

Probleem was dat het AM5 blok niet onder de AF1 hoort, en omdat de motorcode/nummer bij de keuring ingevoerd moet worden kon hij hier niet mee knoeien omdat de gegevens nu ook door anderen (justieele figuren ofzo) worden bekeken. Verder miste een reflector en een spiegel, en er stond geen rood streepje bij 45km/u maar bij 50km/u. M'n remmen, verlichting en kappen enzo waren allemaal perfect dus als ik weer terugkom hoef ik alleen een RV4 blokkie eronder te zetten met een spiegel en reflector :D

Als ik weer terug wil komen hoef ik ook niet meer zoveel te betalen, 25 euro ofzo en is de wachttijd minimaal (kwestie van dagen niet maanden).

Iemand toevallig nog een RV4 blokkie liggen voor een zacht prijsje of te leen ;)


ma sep 17, 2007 11:26 am
Profiel
rataplan
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 24, 2006 3:26 pm
Berichten: 46
Woonplaats: nijmegen
Antwoord met een citaat
Bericht 
je kunt niet zomaar weer even een rv4 blokje eronder hangen...
je ophangpunten van het rv4 blok zijn waarschijnlijk weggeslepen en er zijn nieuwe ophangpunten gemaakt voor je am5 blok.
Wel vreemd dat ze je eerst zeggen dat het geen probleem is dat er een am5 onder hangt en daarna bij de keuring iets anders zeggen.
dat streepje bij de 45 km geeft dat geen probleem bij de herkeuring? anders moet je ook nog eens je tellers uit elkaar halen...
wat een hoop gedoe die keuring, ben blij dat ik toen met mijn europa met 2 lege carters even naar de garage ben geweest, 12,5 euro en geen enkel probleem.
niet eens bloknummer genoteerd dus er komt zo een am6 blokje onder
veel succes in ieder geval, hij is heel mooi


ma sep 17, 2007 3:58 pm
Profiel
Rudi-vg30dett
ApriliaForum Member

Geregistreerd: zo jul 22, 2007 7:36 pm
Berichten: 65
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dat 45km streepje laat ik zitten, is een klein puntje waar ze hem niet zomaar op af zullen keuren :^^: .

Het AM5 blok hangt wel netjes onder m'n frame, ik zie geen lassen die er handmatig uitzien, en hij lijnt goed op met alle andere onderdelen (uitlaat, ketting). Zal wel een hoop geklooi worden om de RV4 er weer onder te krijgen. Stomme is, om hem met dit blokkie goedgekeurd te krijgen moet ie weer naar een andere afdeling vd RDW :0o: Wel lullig van ze om me dan eerst verkeerd voor te lichten. Want ik hoefde er ook geen spiegels op te zetten, terwijl nu bleek dat er zowieso een linkerspiegel op moet.... ambtenaren :@:

Ik overweeg nu om hem toch met dit blokkie goedgekeurd te krijgen, mss dat het alleen wat papierwerk is en valt het verder wel mee. Want mocht ik ooit aangehouden worden en een technische inspectie op het bureau aan de brommer moet laten ondergaan kunnen ze me hier al op pakken :X:


ma sep 17, 2007 4:35 pm
Profiel
Lizped
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jun 05, 2007 3:56 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Londerzeel (België)
Antwoord met een citaat
Bericht 
ey,

onder jouw futura hoort een am3 blokje, dat is hetzelfde als am5, maar dan met 3 versnellingen, de ophanguntjes en de uitlijning van de ketting komt gewoon overeen

_________________
Life... is a cookie


ma sep 17, 2007 6:31 pm
Profiel
rs joost
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 10, 2006 5:21 pm
Berichten: 2477
Woonplaats: bantcity
Antwoord met een citaat
Bericht 
volgens mij hoord er een rv4 blok onder

voor de rest jammer dat die is afgekeurd , en total loss ? weet wel dat jeroen toen keer giga ongeluk heeft gehad met nsr , maar met deze af1 geen idee


ma sep 17, 2007 6:58 pm
Profiel
Cypher
ApriliaForum Member
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm
Berichten: 1534
Afbeeldingen: 11
Woonplaats: Winterswijk
Antwoord met een citaat
Bericht 
futura was oorspronkelijk rv4 dacht ik

_________________
Afbeelding


ma sep 17, 2007 7:05 pm
Profiel PERSONAL_ALBUMPersoonlijk albumWWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron