Auteur |
Bericht |
PatrickAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:30 pm Berichten: 17 Woonplaats: IJsselstein
|
 Ongeluk
Iemand heeft gister mijn AF1 in de prak gereden, we waren met wat vrienden buiten en iemand vroeg of ie een rondje mocht rijden, dat vond ik prima, maar toen hij een em neerzette pakte de volgende hem zonder het te vragen en die is dus de bocht uit gevlogen en tegen een flat tot stilstand gekomen....
heeft iemand ervaring met hoe ik dit bij de verzekering ga neerleggen, als ik het als diefstal op geef, krijg ik volgens mij niets want ik heb geen diefstal verzekering.. en als ik zeg dat hij hem geleend heeft met toestemming kan ik dan zijn verzekering aanspreken?
schade : voorvork krom
schijf van schijfrem gebroken
cockpit kapot
contactslot kapot sleutel is zo goed als gebroken, ga niet eens proberen hem eruit te halen
koplamp kapot
spatbord is zo goed al doormidden
radiator is lek
buddy gescheurd
en natuurlijk de lak....
velg is volgens mij ook krom....
weet iemand hoeveel dit gaat kosten om dit te maken?
of zal hij total loss worden verklaard en dat ik dan alleen de dagwaarde krijg, hoeveel zal dit ongeveer zijn?
Foto's :

|
zo aug 26, 2007 6:08 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
zoek alles 2dehands en doe alles zelf, dan zal je er met zo'n 4OO€ zeker komen
zo aug 26, 2007 6:26 pm |
Persoonlijk album
|
 |
RS-Jurrien
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di nov 09, 2004 6:37 pm Berichten: 490 Afbeeldingen: 13 Woonplaats: Huizen
|
volgens mij kan je zijn verzekering er op aanspreken en anders eventueel zijn ouders?, want ik hoe dan ook, als ik jou was zou ik het hem laten betalen. met of zonder verzekering
_________________ RS50 - Melandri 2001 - # 33
___________________ Golf III GTI 8V
zo aug 26, 2007 6:31 pm |
Persoonlijk album
|
 |
melvin_rs
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di feb 20, 2007 5:26 pm Berichten: 1793 Woonplaats: Winterswijk
|
je zegt al hij pakte hem zonder toestemming dus ik zal zeker z'n ouders erop aanspreke en je hebt lijkt mij genoeg getuige die erom heen stonde. 
|
zo aug 26, 2007 6:32 pm |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
geef hem aan voor joyriden, genoeg getuigen niet?
zo aug 26, 2007 6:33 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jun 02, 2007 10:19 am Berichten: 335 Woonplaats: Hoorn NH
|
je moet het bij hem opleggen, gewoon.. 1000 euro vragen , en als ze niet betalen, kan je een opgave late make bij brommer zaak, en dat zal hoger aanduiden en dan moeten hun dat betalen,
gewoon dreigen hun anders aan te geven,..
_________________ Cops Don't Stop Me From Racing
Mijn 1e "ex" RS'je > http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?t=6785
|
zo aug 26, 2007 7:16 pm |
|
 |
Cypher
ApriliaForum Member
Geregistreerd: zo mei 27, 2007 5:46 pm Berichten: 1534 Afbeeldingen: 11 Woonplaats: Winterswijk
|
die veroorzaker moet gewoon betalen, klaar..
heb ook al eens zoon geval gehad.. je blijft misschien niet de beste vrienden.. maar toch.. diegene was fout, en zal het moeten betalen
zo aug 26, 2007 7:35 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Dr.2Takt
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma feb 07, 2005 8:38 pm Berichten: 1559 Afbeeldingen: 2 Woonplaats: winterswijk
|
joy riding, daar kunje hem oppakken volgens mij.. maar ga eerst naar zijn ouders.. of wat hij zelf wil doen..wil die niet betalen..dan aangeven voor joyriding
_________________ De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden....
|
zo aug 26, 2007 7:44 pm |
Persoonlijk album
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
als het een vriend was, betaalt ie gewoon netjes, anders is het gewoon een neppe vriend 
|
zo aug 26, 2007 7:45 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Zou de schade laten opnemen door een garage en daarna aan die vriend voorleggen om het netjes af te handelen.
Weigert hij dit? Dan doe je aangifte van joyriding. Krijg je het wel terug van zijn verzekering (of wss dus die van zn ouders.. zijn zij lekker hun no-claim kwijt).
zo aug 26, 2007 7:47 pm |
|
 |
Schumon
ApriliaForum Member
Geregistreerd: ma jun 27, 2005 9:50 pm Berichten: 430 Afbeeldingen: 1 Woonplaats: Nieuw en Sint Joosland
|
Mijn broer had eerst mijn brommer en die heeft precies hetzelfde gehad. Maar zijn "vriend" had zelf ook een brommer en toen hebben ze gewoon gezegd dat hij met zijn brommer tegen de brommer van m'n broer aangeknald was terwijl hij voorrang had. Dus dan moet je zo'n formulier invullen en een tekening maken(dus ff een geschikte plaats in de buurt zoeken  ) En toen kwam er zo'n gast van de verzekering kijken en die geloofde dat allemaal en zo is alles netjes betaald. Kijk trouwens je brommer goed na op dingen die je van buitenaf niet ziet want toen had de brommer van m'n broer bijv ook kapotte balhoofdlagers door de klap.
|
zo aug 26, 2007 8:26 pm |
|
 |
Jeffrey56
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:33 pm Berichten: 524 Woonplaats: Oostkapelle
|
Das slim bedacht, maar denk dat er altijd wil een mouw aan valt te passen als et een echte vriend is.
|
zo aug 26, 2007 8:35 pm |
|
 |
PatrickAF1
ApriliaForum Member
Geregistreerd: za jan 06, 2007 8:30 pm Berichten: 17 Woonplaats: IJsselstein
|
zn ouders aanspreken gaat een beetje lastig denk ik, die gozer is 35 ofzo... en zo'n goeie vriend is t niet... eerder een kennis.... was een vriend van een vriend  ... misschien ook nog iets te regelen met de verzekering in verband met alcohol gebruik?? hij had namelijk behoorlijk wat gezopen...
|
zo aug 26, 2007 9:50 pm |
|
 |
Raphaël
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo jun 06, 2007 6:28 pm Berichten: 1972 Woonplaats: Amsterdam
|
Aangifte doen van Joyriding dus..
En als je al alcohol vermeldt (wat ik niet zou doen) helemaal opletten dat je niet zegt 'ja ik had een beetje veel op dus had niet door dat ik ja zei' ofzo.. dan zeggen ze namelijk gewoon: ja, moet je niet zuipen. daahg.
zo aug 26, 2007 9:54 pm |
|
 |
Jobra
ApriliaForum Member
|
"hij" had behoorlijk wat gezopen, hij kon nog gewoon nuchter zijn
|
zo aug 26, 2007 9:56 pm |