Auteur |
Bericht |
Kottje
ApriliaForum Member
Geregistreerd: wo sep 17, 2008 10:15 am Berichten: 10 Woonplaats: Zwolle
|
 Re: crosser komt moeilijk in hoge toeren en valt uit
Toen ik ongeveer hetzelfde probleem had was mijn uitlaat dichtgeslipt. Komt er hele witte rook uit je uitlaat? Dan kan het namelijk ook aan je pakkingen liggen...
_________________ ~Yamaha TZR~
|
do sep 03, 2009 4:23 pm |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di jan 15, 2008 10:56 pm Berichten: 5000 Woonplaats: Oegstgeest
|
Kottje schreef: Toen ik ongeveer hetzelfde probleem had was mijn uitlaat dichtgeslipt. Komt er hele witte rook uit je uitlaat? Dan kan het namelijk ook aan je pakkingen liggen... Maar dan zou er ook KVS moeten verdwijnen, en volgens mij is dat niet het geval... kan het iig niet opmaken uit de tekst... Weet je of je hem nu ook makkelijker aanloopt ofzo? (minder compressie) Want dan zou het idd makkelijk kunne zijn dat de zuiger op is... Hoeveel KM zit de zuiger er al in?
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
do sep 03, 2009 11:07 pm |
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
ik heb vandaag de carbu volledig uit mekaar gehaald en goed laten weken en daarna eens uitgeblazen, ook met remmenreiniger.
Daarna weer terug in elkaar gestoken , hij deed het direct , kwam in het begin wat moeilijk in toeren maar na 1 maal aan de 10k gezeten te hebben ging het terug vlot.
Daarna merkte ik wel dat hij niet meer zakte in toeren, of heel traag. vb: ik geef gas tot aan 8000toeren , blijft hij 2-3sec op de 8000 staan en zakt daarna per seconde 1000 toeren. TE traag dus. Ook had ik tijdens het rijden het gevoel dat hij soms wat in de zak valt , zoals wanneer je benzie op is ( maar dat is niet zo ).
de na 6km rijden ongeveer vnvd doet hij het nog steeds goed ...
over de zuiger : 1000km geleden heb ik de cilinder voor de 1e keer sinds aankoop afgedaan en de cilinderwand en zuiger waren nog PERFECT. Blok heeft al een 25000km , ik weet niet wat er al aan vervangen is de 1e 20000km. Over de compressie : Nog steeds evenveel of vroeger en start altijd van 1e of 2e kick over het kvs : Nu je het zegt kwam er inderdaad veel witte rook uit , ik d8 dat het was door teveel olie bij de benzine. Ook heb ik het kvs vatje moeten bijvullen wat ik al eigenaardig vond.
Kan dit door een lekke koppaking zijn ? Is dit dan ook de verklaring van het in toeren blijven hangen ? door valse lucht ofzo ( btw de pakkingen werden 1000km geleden allemaal vervangen , cilinder dus )
mvg Nicolas
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
vr sep 04, 2009 12:00 am |
|
 |
Itakura
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do okt 04, 2007 11:08 pm Berichten: 6447 Afbeeldingen: 19 Woonplaats: Raalte
|
lekke koppakking ja.
trek hem er maar vanaf en stop er maar een nieuw topsetje tussen.
vr sep 04, 2009 12:02 am |
Persoonlijk album
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do feb 26, 2009 5:38 pm Berichten: 342 Woonplaats: belgie - west vlaanderen
|
damn moet ie nu weer uit elkaar. Ik gebruik me oude koppaking wel , die zag er nog zeer goed uit.
Wat gebeurd er als ik zo verder rijd ? Heb nk neit echt last van die toeren , en kvs vul ik wel bij. Heb gewoon geen zin om weeeeer heel die boel uit elkaar te gooien.
_________________ Aprilia rx50 2003 http://www.apriliaforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=12106
|
vr sep 04, 2009 12:04 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
ja, idd je zou trouwens toch de antivries moeten ruiken en je carb neemt ergens valse lucht als hij in rpm blijft hangen
vr sep 04, 2009 12:04 am |
Persoonlijk album
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
|
oja dus de witte rook = lekke koppaking , ik ruik wel niets speicaals , gwn een brommergeurtje... Kan het niet zijn dat er wat teveel olie in zit ? ben er namelijk niet zuinig op.
En van die toeren = de carbu ? heb een opschuif dus daar kan het al niet , vlotter en gaskabelding zijn gewoon goed aangedraaid. Kan dit niet zijn omdat me olie-nippel niet gebruikt wordt ?
|
vr sep 04, 2009 12:08 am |
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
als je die niet afgesloten hebt kan dat goed ja, dan zuigt ie daar gewoon lucht aan
|
vr sep 04, 2009 12:11 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Kan zijn dat hij gewoon niet verschrikkelijk strak op je spruitstuk zit, dan kan hij daar valse lucht aanzuigen...
_________________ Four wheels move the body Two wheels move the soul Te koop: 20 PK 70cc Pro Race AM6 cilinder, PB met een goed bod!
|
vr sep 04, 2009 12:11 am |
|
 |
*Thomas*
ApriliaForum Member
Geregistreerd: do sep 22, 2005 9:34 pm Berichten: 5743 Afbeeldingen: 32
|
spruitstuk kan valse lucht aanzuiger
en idd, olienippelding ook
en teveel olie = niet goed
vr sep 04, 2009 12:13 am |
Persoonlijk album
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
|
rs99 schreef: als je die niet afgesloten hebt kan dat goed ja, dan zuigt ie daar gewoon lucht aan Afsluiten ? Hoe dan ? Ik heb gwn me darmpje eraf getrokken toen ik de oliepomp afsloot. *Vincent* schreef: Kan zijn dat hij gewoon niet verschrikkelijk strak op je spruitstuk zit, dan kan hij daar valse lucht aanzuigen... Nee hij zit er mooi helemaal opgeschoven en zeker goed ingedraaid. Ik kan wel eens de deo test doen maar ik ben gewoon bang dat het ding in de fik vliegt. Oja ook vandaag op me bek gegaan met me vervangingsscooter  haha rap de cross herstellen.
|
vr sep 04, 2009 12:14 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
*Thomas* schreef: spruitstuk kan valse lucht aanzuiger
en idd, olienippelding ook
en teveel olie = niet goed Wees dan even duidelijk: Als je er teveel olie in gooit, kan je cilinder ook vastlopen. (dit heeft geloof ik temaken met meer koolstof aanslag op de zuiger, maar dat weet ik niet zeker)
|
vr sep 04, 2009 12:15 am |
|
 |
rs99
ApriliaForum Member
Geregistreerd: di sep 23, 2008 10:48 pm Berichten: 376 Woonplaats: Ermelo
|
koolaanslag zal je met goede olie zowieso niet krijgen
|
vr sep 04, 2009 12:17 am |
|
 |
*Vincent*
ApriliaForum Member
|
Ja maar hoeveel mensen hebben nou goede olie, bij mengsmering tanken heb e sowieso bagger kwaliteit, en bij zelf mengen betaal ik ook 20 euro per flesje maar daar heb je alsnog uitslag... heb wel n keertje speciale hele dure 2-takt olie gedaan erbij, dat was prima spul maar 30 euro voor n flesje van 400 ml en koolstofaanslag zal ook temaken hebben met hoe rijk je mengt he 
|
vr sep 04, 2009 12:19 am |
|
 |
nicolas
ApriliaForum Member
|
is dus wel goede olie !
en menging bedoel ik niet dat ik 1:20 ofzo rijd he ! het zal tussen de 1:30 en 1:40liggen. Had namelijk benzine met al een heel klein beetje olie in staan , en daar gewoon de gepaste hoeveelheid in gedaan , berekend op 1:40
|
vr sep 04, 2009 12:20 am |
|
 |
|